Az Etarget hálózata egyre jobban foglalkoztatja a piacot, hiszen a benne lévő potenciál még igazából kiszámíthatatlan, de láthatóan nem alacsony: kis költségű és könnyen futtatható szöveges kampányokra (azaz nem kell kreatívért sem fizetni, ugye) egyre nagyobb az igény.
De ezt is tanulni kell, hiszen megvan ennek a hálózatnak is a maga működési szabálya, és megvan ennek a hirdetési módnak is a maga tudománya. Így aztán talán nem meglepő, hogy az Etarget egy workshopot szervez partnereivel szeptember 14-re.
Érdekes az, ahogy az Etarget épülget nálunk. A kezdeti óvatos terjeszkedés után, amikor a cél minél több oldal bevonása volt, most láthatólag továbblépnek: a cél a hirdetők megnyerése. Márpedig ez nemcsak az Etargetnek, hanem a hálózatban lévő oldalaknak is plusz bevételt jelenthet, és kalakulhat egy olyan piaci helyzet, ami legalábbis nehézzé teszi a jövőbeni belépők helyzetét.
Egyébként a legnagyobb konkurens természetesen a Google lehet, ha egyszer tudatosan elkezd saját networköt építeni nálunk is. De van egy - a szakmai számára fontos - különbség a két cég között. Míg a Google vállaltan a direkt ügyfelek felé lép, addig az Etarget nem akarja kihagyni az ügynökségeket sem... Bár továbbra is úgy látom, hogy a keresőmarketing, a kulcsszavas hirdetések és a Webreklámhoz hasonló online hirdetési piacterek legalábbis újragondolásra kell ösztönözzék az eddig bannerkampányokból élő ügynökségek üzleti modelljét.
(Az Etarget az Onlinemarketing blog támogatója.)
Utolsó kommentek