Az ember legkedvesebb szava: a saját neve. Ha azzal megszólítod egy üzleti ajánlatban, sokkal előrébb kerülsz. De ha nem direkt marketinget folytatsz, erre kevés esélyed van. Ezért nagyobb kört szólítassz meg, nemcsak egy embert. Egy olyan kört, amelyik a te potenciális ügyfélköröd. Azaz célzol, targetálsz. De mi történik akkor, ha több célcsoportod van? Nem olyan különleges eset ez, legyen szó új autó eladásról vagy szolgáltatásról: mindig vannak különböző árszintet megugrani képes vevőcsoportok, mindig vannak más igényű megrendelők.
Ilyenkor "kénytelen vagy" a különböző csoportokat külön-külön megszólítani. Erre egyébként kiválóan alkalmas az internet, azon belül is a saját weboldalad: el tudod (sőt, el kell!) különíteni a különböző célcsoportoknak szóló kínálatodat. Nézd csak meg a Pannon címlapját: rögtön el kell döntened, hova is tartozol!
De akár tovább is léphetsz. Szétválaszthatod még egy lépéssel előbb az érdeklődőket: a különböző célcsoportjaidnak külön-külön weboldalt, és ezzel együtt domain nevet tartassz fönn.
Pontosan ezt csinált most meg Damjanovich Nebojsa online tanácsadó barátom: különválasztotta a multinacionális cégeknek szóló információkat a kis- és középvállalkozásoknak szóló információktól.
Az eddigi oldala lett a multiké: www.damjanovich.hu
A KKV oldal pedig az új domain-en: www.nebojsa.hu
Külön ötletes, hogy továbbra is a saját neve a cím, csak a KKV-k a kicsit személyesebb keresztnevét kell, hogy beírják. Ezzel együtt egyébként az rss csatornát is kettéválasztotta, így most akit érdekel, annak érdemes frissítenie azt.
Utolsó kommentek