Alapvetően az ember a pénzért csinálja az egészet. Nem titok ez, csak sokszor nem szeretjük kimondani. Inkább ideológiákat építünk arra, hogy miért kell minél több lét elköltenie az ügyfeleinknek. Persze az ilyen dumák közül mindig az a nyerő, ami mögött igazság is van: ha az ügyfél megfogadja, akkor jobban jár ő is.
Ezek egyike az, hogy folyamatosan kell frissíteni a weboldalt. Még akkor is, ha alapvetően minden változatlan. És igazából két épeszű indokot is el lehet erre mondani: a keresők jobban szeretik az olyan oldalakat, amin van változás, mint az évek óta gazdátlanul állókat, másrészt a látogatóknak sem mindegy, hogy élőnek látják-e a lapunkat.
Így aztán az alapvető tanács az, hogy évente cseréljük le a weboldalt.
De mi van akkor, ha erre valójában semmi szükség sincs? Valahol azért tüntessük fel, mennyire élő az információ! Ha azt látom egy lapon, hogy 2004-ben készült, akkor nem biztos, hogy kapásból elhiszem a nyitvatartást, sőt még a telefonszám is változhatott. De ha oda van biggyesztve, hogy "2006. évi nyitvatartásunk", vagy "2006-ban is változatlanul tartunk nyitva", akkor megnő a bizalom. Ja, és mégegy fontos dolog: ha valami lejárt, vegyük le. Ne legyen fenti olyan akció, ami már régen nincs...
Bizalom. Hitelesség. - Oké, most nem a kampánytémákról írok, de akkor is, ezek a kulcsszavak kellenek ahhoz, hogy ne csak felkeltsük a figyelmet, de meg is szerezzük a megrendelőket. Márpedig ilyen kis trükkökk is segítenek ahhoz, higy ezt elérjük.
(Az ötletet köszönöm Emc-nek.)
Utolsó kommentek