Vasárnap este óta forr a hazai internet. Nem kis erőfeszítésébe kerül néhány közepes oldalnak, hogy ne álljon le, és gyakorlatilag mindenki, aki a politikával foglalkozik, látogatottsági csúcsokat dönt.
Sőt, a legutóbb beidézett Aktuális hirdetés kapcsán is kaptam információt (ezúton is köszönöm!), miszerint "a hétfői napon mind átkattintásban, mind értékesítési forgalomban rekordot döntöttünk, az elsőt egy átlagos hétfői origó címlaphoz, utóbbit egy átlagos szeptemberi hétfőhöz viszonyítva".
Érdekes a blogok látogatottsága: a Blogter jó érzékkel gyűjtőblogot csinált, ami be is vált, pörög szépen. Mégis, azok a blogok lettek a győztesei a Sajnálatos Szeptemberi Eseményeknek, amelyeket valamelyik nagyobb lap belinkelt.
Konkrét példával élve: alig két hete indítottam öcsémmel a Szeged blogot, és az Index belinkelte az egyik tüntetésről készült cikket. Azóta a napi 50-60 látogató helyett tegnap 1797, ma pedig már eddig 3268-an látták. Persze ez igazi kérész életű népszerűség, ha a link eltűnik, a zuhanás is legalább ennyire látványos lesz. De! Mivel ez egy vadiúj blog, meglátjuk, sikerül-e megtartani embereket a kevésbé forradalmi időkre is?
Tehát a blogok közül most lesz pár, amelyik kiemelkedik, és a hírsite-ok közül van több, amelyik megerősödik. Nagy kérdés, ki tudja megtartani az új látogatókat? Mert amit nem látok: hírlevélre, rss-re, regisztrálásra felszólító hirdetéseket a cikkek KÖZÖTT! Vajon miért nem használják ki a profitorientált oldalak ezt a helyzetet?
Utolsó kommentek