Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hirdetés blogban, hirdetés rss-ben

Címkék: blog onlinemarketing érdekes blogmarketing business blog

2006.10.14. szombat 18:02 Konrad

Megéri blogolni? Bejön az a pénz, amennyi időt az ember belefektet? Egyáltalán, kérdés lehet ez? Szabad egyáltalán hirdetni a blogokban? Ezek a kérdések egyre égetőbbek, egyre fontosabbá válnak. Járjuk ezt egy kicsit körbe! Nézzük meg, miért is kéne hirdetni blogokban, és nézzük meg, hogyan lehet hirdetni? És ismerkedjünk meg egy új fogalommal is: rss hirdetés.

 

 

 

 

 

 

 

 

Miért?

Miért lehet jobb hirdetni egy blogban, mint egy hagyományos weboldalon? Mert az nem érv, hogy reklám benő minden szabad helyet, és ahol lehet, ott logó fog megjelenni. A blog ugyanis pont nem ez a műfaj. A blog az a műfaj jelenleg, mint volt a net úgy 10 éve: nem kereskedelmi termék. A blogolók háromnegyede azért ír, hogy megossza a gondolatait másokkal, és legalább ennyien gondolják a blogot az önkifejezés egyik módjának. Ebben nincs benne a pénz.

Tehát miért? Talán mert a blogot olvasók számára messze az internet a legfontosabb hírforrás, ez a hiteles csatorna. És mert a blogot olvasók között sok a véleményvezér. Gyakorlatilag minden olyan netező, aki blogot olvas, használja a hálózatot mint információforrás. Azaz bár kevesebb embert lehet elérni a blogokon keresztül, de azokat érdemes.

És a blogger? Neki megéri? Ez az igazi kérdés: vajon mennyit veszít a hitelességből az a blog, ahol hirdetések jelennek meg? Azt gondolom, ha egyértelműen elkülönül a tartalomtól a hirdetés, akkor ebből nem lehet gond. Persze rövid távon könnyen lehet, hogy páran neheztelnek majd (ez nálam, itt ebben a blogban is megtörtént), de ahogy a weben az elmúlt tíz évben, úgy a blogokon is megszokjuk a hirdetéseket.

És ha a blogger pénzhez jut, akkor még a minősége is jobb lehet a blogjának (csak lehet, nem biztos, hogy lesz!).

Hogyan?

Az internetes hirdetés már sok-sok éve működik, nem nagyon lehet újat kitalálni, az a kérdés, mi élhet meg a blogban.

  • Először is lehet maga a blog a hirdetés. Ez a blog is egy hirdetés (hopp, most lelepleződtem), magamat és a cégemet hirdetem vele, és azt kell mondjam, működik. Nem kevés munkával, nem kevés folyamatos tanulással jár, de megéri.
  • Aztán lehet olyan blog is, ami úgy tesz, mintha nem lenne az, és közben mégis hirdetésként működik. Erre a néhány hazai példa közül itt van egy: a Motel című filmhez készített ál blogot a red-stars.
  • A következő lépés olyan, amit én nem támogatok, sőt, kerülendőnek gondolok: a fizetett bejegyzések, amiken nem látszik, hogy valójában hirdetés. Erről nem is írnék többet, könnyű elképzelni, miről is van szó.
  • Aztán lehet úgy írni valamiről bejegyzést, hogy odaírjuk, jelezzük, ezért bizony pénzt kapunk. Ilyet szoktam én is csinálni, ezért ennek előnyeiről-hátrányairól nem lenne túl hiteles, ha beszélnék. Esetleg írjátok meg kommentben, mit gondoltok róla.
  • El lehet helyezni hagyományos hirdetést is a blogon: ezt próbálja most a Freeblog is, meglátjuk, mennyire jön be.
  • Lehet egy blognak támogatója, aki kirakatja a logóját, állandóan ott van, de semmi mást nem csinál. Erre sok példa van a Blogteren, az elsők között volt a Wizz által támogatott Világpolgár.
  • Aztán van még egy megoldás külföldön, ami - eddig - nálunk még nem volt, ez pedig az rss hirdetés. Erről még írok egy kicsit alább.
  • A végére hagytam a leginkább működő modellt: kattintás alapú hirdetések a blogban, elsősorban itt a Google AdSense-re gondolva. Külföldön jelenleg ez a működő modell, ebből tudnak néhányan annyit keresni, hogy akár főállású bloggerek is lehetnek. Persze ehhez jó sok olvasótól nem kevés kattintás kell, de ez működik, és mivel tartalom alapján célzottak a hirdetések, és mert nem tolakodó, így el is fogadják. A hazai két ilyen hálózat (Etarget és CT Network) nem nyitott (még) a blogok felé, bár az Etarget megjelenik már pár helyen, de nem ez a fő csapásirány. Érdekességként: a nálam elhelyezett Etarget hirdetések szeptember 1500 Ft bevételt hoztak. Ebből nem veszek magamnak Citroën C6-ot...

Hát, ennyit sikerült összeszednem hirdetési megoldásra, és most aktualitása miatt nézzük meg az rss hirdetést!

Hirdetés rss-ben

Bár nálunk a blogot olvasó, rss-t ismerő felhasználóknak is csak harmada használja, de az Internet Explorer 7 várhatóan hamar sokkal népszerűbbé teszi ezt a szolgáltatást.

Apropó, mi is az rss?
Az RSS webes együttműködésre szolgáló XML állományformátumok családja, melyet híroldalak és blogok használnak. A felhasználók az RSS révén előre beállíthatják, hogy honnan szeretnék a friss híreket megkapni, amelyek egyetlen felületen hozzáférhetők, kezelhetők lesznek. Az RSS a Really Simple Syndication (körülbelül: nagyon egyszerű információ megosztás) rövidítése.

Tehát egy olyan szolgáltatás, amely „házhoz hozza” a friss híreket, a blogok új bejegyzéseit. Így biztosak lehetünk abban, hogy nem maradunk le semmi számunkra fontos információról.

Már jópár hónapja, sőt talán egy éve is működik - egyre több blogon - az rss hirdetés. Úgy képzeljük ezt el, hogy az olvasó által megjelentetett szöveg után még ott van egy szöveges vagy képes hirdetés. Íme egy példa:

Szerintem ez egy hatékony hirdetés és kellően nem tolakodó, bár ott van szem előtt. De nem villog, ugyanakkor elkülönül, és nagyon nagy előnye, hogy lehet tartalom érzékeny a megoldás.

Amiért ezt most előszedem, az ennek a megoldásnak a hazai premierje. A pár napja bemutatott, Internet Hungary 2006-re készült Planet IH oldalon (aminek már új, saját domaines címe van: http://www.planet-ih.com/) elérhető rss csatornában jelenik meg hazánkban először ez a megoldás. (Ebben a pillanatban ez még csak kísérlet, de gondolom keddre, a Konferencia idejére már éles is lesz.)

Ennek örömére én is ki fogom próbálni, ilyen premierről nem szabad lemaradni!

Itt van hát a szép új világ, hirdetések blogokban és rss-ben. Tetszik, nem tetszik, ez már itt van, ez már nem a jövő: ez a jelen.

(A bevezető kép forrása: http://www.gapingvoid.com/Moveable_Type/archives/003352.html)

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr716099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Akos 2006.10.14. 22:19:26

Az alábbi - még nem elindult, csak beharangozott - kezdemény nagyjából hasonlít a 4. pontra, de ebben a modellben a fizetett bejegyzés potenciálisan lehet negatív is:

www.reviewme.com/

...ahol még nincs semmi, viszont itt igen:

www.reviewme.com/blog/

Kalmi · http://www.etarget.hu 2006.10.15. 17:11:01

Mi mar probalkoztunk nyitni a blogok fele - egyenlore sikertelenul...de nem adjuk fel :-)
Szerintem a magyar piacon meg mindig ismeretlen a PPC hirdetesi rendszer. Pl: Szlovakiaban mar megallapodtunk a legnagyobb blog-uzemeltetovel.

Ernő · http://www.horvatherno.hu 2006.10.16. 11:41:58

Kalmi: Bizony, valahogy mi nem vagyunk túl innovatívak... pedig nagyon jó tapasztalataink vannak PPC relámokkal. 1680 Ft -> 500e forgalom. Mivel speciálisan 3-4 terméket hirdettünk, amit máshol nem.
Az érem másik oldala pedig, hogy (van?) lesz kereslek az onlinemarketingesek iránt... illetve visznylag könnyű ilyen kis pénzzel is nagy sikert elérni, mivel kevés még a konkurencia.
Pl. ha a konkurens cégek közül 5-6 már szeretne hirdetni, az jól megdobná a költségeket, amik most még egyelőre elég kedvezőek :-))

bigpe 2006.10.16. 16:26:31

látom beindult az RSS hirdetés a planet-IH-n is.

kíváncsi leszek majd az elsőkörös tapasztalatokra!


süti beállítások módosítása