Ha valaki az Internet Hungary 2006 programját nézegetve próbálná meg feltérképezni a hazai piacot, akkot nagyon jó véleményt alkothatna róla. Sok előremutató előadás, nemzetközileg is elismert vendégelőadókkal, fórumok érdekes témákban, két helyszínen szinte minden.
Aztán ha eljött volna a konferenciára, akkor meglepődött volna. Az előadások egy része még mindig önreklám volt, a vendégelőadók valahogy perifériára kerültek az előadásuk előtt és után (például esélyük sem volt beülni más, magyar nyelvű előadást meghallgatni...), a fórumokban sokszor se a kérdező, se a válaszolók nem voltak tisztában még az alapvető definíciókkal sem. De hallhatott volna nagyon jó előadásokat, beszélgethetett volna a jónevű amerikai web 2.0 gurukkal, és láthatott volna 2-3 izgalmas fórumot is.
És láthatta volna, hogy a résztvevők egymással beszélgetnek, kiscsportos foglalkozásokban váltják meg a világot, vadásszák az ajándékokat és az üzleti partnereket, egyszóval az előadások kapcsán magukkal foglalkoznak.
Vegyes volt hát a Konferencia, nagyon. A szervezők minden lehetséges dolgot megtettek azért, hogy jó legyen, és alapvetően jobb volt, mint az elmúlt évek hasonló eseménye, de még mindig a "legyünk együtt, igyunk együtt" feeling volt a legerősebb. Az előadások - nekem - sok újat nem mondtak, a fórumoknál izgalmasabb volt a kinti dumaparti.
De talán nem is baj, hogy így volt ez. Hiszen a felhasználók átvették a hatalmat. Jelentsen ez bármit.
Utolsó kommentek