Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Levegőt!

Címkék: onlinemarketing kutatás

2006.10.31. kedd 11:22 Konrad

Számon tarthatják, mit telefonoztam
s mikor, miért, kinek.
Aktákba irják, miről álmodoztam
s azt is, ki érti meg.

Miközben egy korábbi írásom kommentjeiben a Medián Webaudit és a Szonda-Ipsos jeles képviselői továbbra is vitatkoznak (érdemes benézni, nagyon tanulságos), a piac harmadik meghatározó szereplője, az NRC tegnap elindította a szokásos internetes kutatását, a Visitor Media Research őszi "felvonását".

A korábban évente, mostmár évente két alkalommal elvégzett kutatás online módon kerül felmérésre (azaz bannerre kell kattintani, amire feljön a nem rövid kérdőív, és azt kell kitölteni). Én a magam részéről szkeptikus vagyok az ilyen típusú megoldásokkal kapcsolatban, de tisztában vagyok az előnyeivel és azzal is, hogy mivel próbálják pontosítani az eredményeket.

Azaz konkrétan az a bajom, hogy szerintem egy ilyen online panel nem az átlagos internetezőről ad képet, hanem azokról, akik szeretnek ilyen izéket kitöltögetni. Márpedig elég sokan nem aktívak, csak befogadók. Bizonyos rétegek (pl. felső vezetők) körében ez fokozottan így van. A kattintások szabályozatlansága miatt a válaszolók gyakorlatilag véletlenszerűen kerülnek kiválasztásra, és előfordulhat az is, hogy egy ember több alkalommal tölti ki az ívet (több gépről például).

De! A megfelelő súlyozásokkal, offline adatokkal elég jól pontosíthatóak az eredmények. Igaz, egy-egy kisebb portál esetében előfordul, hogy a kicsi elemszám miatt (azaz azok alacsony száma miatt, akik azt jelölték, ők biza olvassák) torz eredmények születnek, de összességében és főleg a nagyobbakra nézve elég jó képet ad arról, egy-egy oldalnak milyen a demográfiája, milyen az olvasók fogyasztási szokása, mekkora kb. a keresztolvasottság stb.

Tudom, hogy egy szofisztikált, nem online (azaz személyes lekérdezéssel készülő) kutatás sokkal drágább lenne, és nem lenne sokkal pontosabb. Másrészt az NRC 2001 óta csinálja ezt a fajta megoldást, mára nagyon sokan használják a portálok és az ügynökségek körében, így kvázi szabvánnyá vált, de legalábbis mindenki elfogadja.

Nagy előnye pedig az, hogy van. Sokkal könnyebb az életünk így, hogy tudunk adatokat, tudunk ügyesen kampányokat tervezni.

Ezért ha belefutunk a bannerbe, töltsük ki a kérdőívet, hadd legyen minél pontosabb!

(A bejegyzést kezdő pár sor József Attila Levegőt! című verséből származik.)

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6616908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

négerbirka 2006.11.01. 11:43:01

Konrád, a vastaggal kiemelt felszólításod kinek is szól? Miért is érdeke az egyszeri felhasználónak, hogy a hirdetők többet tudjanak róla? Biztos írtál már erről, de most nem emlékszem...
(hadd 2 d)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.11.01. 12:33:19

Azt látom, hogy médiások, marketingesek olvasnak. Olyanok, akik így-úgy kötődnek a blog témájához üzletileg. Nekünk szerintem fontos a minél pontosabb adat, nem? És mi mindkét oldalon állunk: fogyasztunk és szolgáltatunk.
(Javítást köszi, elsiklottam felette...)

Norbi · http://www.arukereso.hu 2006.11.06. 15:49:28

Hát, én kitöltöttem a kérdőívet. Ha valaki komolyan gondolja, hogy legyen minél pontosabb, akkor a mostani kérdésszám kb 1-5%-val kéne kutatni. Ennyi kérdésre még a leglelkesebb marketinges sem képes válaszolni, nemhogy egy egyszeri netező, aki végigkattingatja olvasás nélkül, hátha nyer egy pár NRC-s zoknit...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.11.06. 16:03:03

Olyan az NRC kérdésmódja, hogy a részben kitöltött dolgokat is fel tudja dolgozni, a láthatóan rossz válaszokat kihagyva. Más kérdés, hogy tényleg nagyon hosszú.

MediaFan 2006.11.06. 19:12:07

Ha egy kicsit beleszólhatok, szerintem pl. marketingesnek NEM célszerű kitölteni. A piackutatásokból általában szándékosan kiszűrik az interjú elején az ilyen (és még sok más) területen dolgozókat.
Az oka is prózai: Aki ilyen körben mozog nap mint nap, teljesen máshogy gondolkodik, mint Mancika, akinek a kérdőív alapvetően készült. Néha már egy átlag netező is összeesküvést sejt egy-egy kérdés mögött (aha... biztos a reklámokat "kell" figyelnem), nemhogy egy szakmabeli. Az ilyen forrású válaszok sértik a kutatás érvényességét.
Mint potenciális hibaforrás, nem lenne szabad fűnek-fának megmutatni a bannert, csak a "kiválasztottaknak" egy-egy oldalon.
Lehet a spécibb célcsoportoknak is kérdezni a véleményét, de más módszertannal, más mintával, ez a kutatás nem kifejezetten erről szól.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.11.06. 19:32:19

Igen, ez egy fontos szabály, de ez végülis nem reklám, hanem életmód kutatás. Bár egy szakmabeli valóban tudja irányítani a választ...


süti beállítások módosítása