A személyes hírolvasók (lánykori nevükön Netvibes klónok) szezonja jött el most, és még nem lehet tudni, hányan kattanak rá erre az új lehetőségre.
Mert ugye valljuk be: a Netvibes már tud mindent magyarul is, és vannak alá direkt hazai fejlesztések. Aki eddig akart rss-t online olvasni, már azt teszi. És vajon miért váltana?
Így aztán az új olvasók lesznek az érdekes, őket pedig reklámmal, reklámmal, reklámmal, könnyen használható felülettel és szolgáltatásokkal lehet elérni.
A piaci szereplők, akik most a startvonalon állnak (illetve páran már el is hagyták azt) várhatóan jól megdolgozzák a piacot, így kipróbálókban nem lesz hiány. Az már más kérdés, valóban fogják-e használni az emberek ezeket a szolgáltatásokat.
Munkahipotézisem az, hogy a kezdeti lelkesedés után lesz egy kis visszaesés, majd szépen lassan rászoknak az emberek erre a dologra. Egészen egyszerűen azért, mert tényleg kényelmesek. Igaz, munkahipotézisem feltételezi, hogy lesznek szép szolgáltatások. (Hogy milyenek? Minden ügyfelemnek szívesen elmondom, mire gondolok.)
És most tekintsünk egy olyan piacra, ahol már működnek a Netvibes klónok, és az edukált felhasználók használják azokat. Teszem hozzá: ez nem illúzió! Az Onlinemarketing blog látogatásainak a forrása (azaz honnan jönnek az olvasók) között 2006-ban az első helyen a Netvibes áll, 8 százalékkal.
Tehát van egy ilyen piacunk, ahol a személyes hírolvasók olvasókat képesek mozgatni tartalmakra. A tökéletes reklámfelület, hiszen személyes, biztosan olvassák, és azért olvassák, hogy máshol található tartalmakat elérjenek (azaz kattintani járnak oda).
Meg fognak jelenni a hirdetések. Nem a hagyományos bannerek, hiszen azok letilthatóak, hanem az egyéb megoldás. Nem letiltható ajánló doboz. Saját dobozokba beépülő linkek. Egyedi ajánlatok.
De továbbmegyek: az összeállított olvasott oldalakból felhasználói profilok építhetőek, így célozni lehet. Pénzügyi híreket olvasóknak tőzsdereklám, női lapokat olvasóknak intim betét, fiataloknak mozi és DVD.
Ez már egy más közeg lesz. Okos felhasználóknak okos reklámmegoldások: több gondolkodást igénylő megjelenések, a felhasználókat kiszolgáló tartalmak lesznek a nyerők. A hatékonyak.
És persze lehetnek majd direkt értékesítő dobozok is. Amikor már helyben meg is tudjuk vásárolni a legújabb könyvet, amit a profilunk alapján kínálnak.
Persze lehet, ezek csak édes álmok, és nem lesz annyi olvasó, hogy érdemes legyen ebbe az irányba fejlődni. Majd meglátjuk. De a blogomat olvasó 8 százalék elgondolkoztat...
Utolsó kommentek