Ne gondoljunk semmilyen frivol bejegyzésre, azt a területet meghagyom inkább Xnews-nak, most természetesen az üzleti kapcsolatainkról fogunk beszélni a 2007. évi internetes stratégiánk kapcsán.
Sok feltétele van annak, hogy egy cég hosszú távon sikeres legyen. Nem fogok én most itt NagyAmerikaiMegmondomatutit cégvezetési könyveket idézgetni (egyrészt, mert nem bírom a stílusukat, másrészt meg így év végével szerintem mindenkinek a könyökén jönnek ki a nagy okosságok), ezért csak egy dolgot említenék meg: kell a hosszútávú és jó kapcsolat az összes üzleti résztvevővel, akikkel kapcsolatba kerülünk. Vagy legalábbis nem árt.
Azaz a beszállítókkal, alvállalkozókkal, együttműködő partnerekkel, megrendelőkkel.
Sőt, az sem baj, ha a saját szakmánk sem köpköd meg, így azért többé-kevésbé nem árt jóban lenni a konkurenciáinkkal, a szakmai szövetségekkel, az érdekcsoportokkal.
Eddig ebben nincs semmi internet. Amiről most itt beszélni akarok, az egy olyan megoldás, amelynek segítségével az oldalunkat könnyebben megtalálják. Ez pedig az oldalunkra mutató linkek. Ugyanis minél több link mutat ránk, annál jobb, de az még jobb, ha olyan helyekről mutatnak ránk linkek, amelyek valahogy kapcsolódnak a mi oldalunk tartalmához, azaz a tevékenységünkhöz. Márpedig az ilyen linkek forrásai a fent felsoroltak!
Miért kellenek ezek a linkek? Hát elsősorban a keresőknek. A Google imádja, és a többi kereső is előnybe részesíti azokat a weblapokat, amikre sok link mutat és jó helyről.
Másrészt az érdeklődők könnyen megfordulhatnak a partnereink oldalán, és azon keresztül direktbe is ránk találhatnak.
Tehát amikor a 2007-es stratégiánkon morfondírozunk Karácsony másnapján két beiglin és egy újracsomagolt kőkemény szaloncukron rágódva, jusson eszünkbe megnézni, vajon honnan is mutatnak ránk linkek, és azoknak mi lehet a szövege!
Én erre kivételesen nem a Google-t ajánlóm, hanem a nálunk kevésbé népszerű Yahoo!-t. Mégpedig úgy, hogy lefuttatunk benne egy keresést, ami ilyen formájú (ezt írjuk be a keresőmezőbe:
link:http://www.cégnév.hu
Kapunk - jó esetben - egy szép hosszú listát, amit végignézhetünk. Érdemes pár dologra odafigyelni: egyrészt szépen megnézni, milyen módon vagyunk linkelve. Aztán megnézni, ténylegesen kik linkelnek (és miért), végül végiggondolni: kik azok, akik linkelhetnének ám minket, de juszt sem teszik!
A linkelés módja fontos. Az a jó, ha szöveges a link, és az mégjobb, ha a szöveg, ami linkelődik olyan, hogy számunkra kedves (értsd: rólunk szóló) szavakat tartalmaz. Persze nem azt, hogy szépek vagyunk, meg milyen jópofák, hanem azt, hogy mivel foglalkozunk: az a jó, ha kiderül a linkből, hogy pl. puding-izzasztók, lufi-kovácsok vagy éppen kókuszdió-fejőgép-készítők vagyunk.
Az sem mindegy, kik linkelnek. Mert lehet, egy jópofa link épp a Tékozló Homárról mutat ránk, olyan szöveggel, amit nem akarnánk kiakasztani a falra. De az is lehet, egy partnerünk jószándákúan belinkel minket, de körülötte olyan cégek vannak még az oldalon, ahol nem szívesen jelenünk meg... Egy szó mint száz, ha találunk cikis oldalt, elő a post-itet, lesz mivel foglalkozni az év eleji uborkaszezonban!
Végül nagyon fontos felismernünk, kik nem linkelnek! Ha mi kürtőskalács lyukpótlót gyártunk, és nem vagyunk fent az ezzel foglalkozó lap.hu oldalakon, akkor baj van. Ugyanúgy, ha más katalógusokba (főleg, ha azok szakmaiak) nem kerülünk be, akkor úgyszintén baj van. Hogy hogyan lehet ezeket megtalálni? Esetleg futtassuk le a fenti keresést a konkurenciáink webcímével is...
Nos hát így van ez az interneten: vannak hálás és hálátlan ismerősök. De itt legalább megtehetjük, hogy ellenőrizzük a helyzetünket. Legyen ez része az életünknek, a jövőévi stratégiánknak!
Utolsó kommentek