Először is ezúton szeretnék gratulálni az Arcanian csapatának, hogy hazánkban elsőként hivatalos Google minősítést szerzett: Google AdWords Qualified Company lettek.
Bővebben a Bizbigyó blogon >>>
Szép volt, csak így tovább!
És ezen örömteli felütés után egy másik bejegyzését boncolgatnám Annának, amiben a PR és a keresőmarketing/keresőoptimalizálás kapcsolatáról ír.
a PR elsősorban nem az értékesítésről szól, hanem az infóról: hasonlóan a keresőoptimalizáláshoz (szerintem): Geoff Ramsey (eMarketer CEO) szerint a keresőkben kapott jó találatok a szakemberek szerint sem teljesen reklámként viselkednek (első a tájékoztatás ill. a SEMPO 2005. decemberi felmérésében: a keresőmarketinges befektetések első számú motivációja a márkaismertség növelése volt (62%), a 2. (60%) a márkatudatosság.
Azaz ha az online marketing blog kifejezésre én vagyok az első, az nemcsak a direkt reklám miatt jó (azaz többen kattintanak rám, mintha a második lennék), hanem azt sugallja, hogy én vagyok a legjobb. Persze a Google nem értelmez, nem gondolkozik, és a "jóság" relatív fogalom... Mindenesetre az nem annyira jó, hogy a kóla kifejezésre feljövő hazai találatok nagy része a rozsdás szög kísérlet...
A bejegyzés persze Szántó Balázs véleményével megmutatja a másik odalt is:
Igazad van—nem is vitatom—, hogy a SEO a kommunikációs mix nagyon fontos eleme. Viszont szerintem inkább találjanak rólam egy (ideális esetben pozitív) blogbejegyzést és egy linket, mint a saját honlapomat… A SEO a kommunikátor szempontjából passzív, illetve egyirányú(bb) csatorna: a fogyasztó keres, és majd talál. Valamit.
Az is benne van, hogy a SEO eléggé manuális, repetitív, de nagy szakértelmet igénylő műfaj. Márpedig én úgy gondolom, egy péeres inkább legyen generalista, illetve a célközönség szakértője, mint egy-egy terület vagy kommunikációs csatorna specialistája.
Én ebből azt szűröm le, hogy fontos figyelnünk a keresőoptimalizálásra, de egyáltalán nem triviális, hogy a PR - és csak a PR - eszköze lenne. És persze az sem igaz, hogy csak a marketing eszköztárába tartozik. Olyan ez, mint az újságcikk: lehet a PR eszköze, de használhatom hirdetésként is. Vagy mégsem olyan. Mert kiemelném Balázs véleményét: A SEO a kommunikátor szempontjából passzív.
És számomra az egész vitában ez a legfontosabb: hogy a SEO, azaz a keresőoptimalizálás egy olyan folyamat, ahol megrendelőként sok dolgot nem tudunk befolyásolni! Érdemes ezen elgondolkozni kicsit...
A fentiekre volna is egy egészen egyszerű bizonyításom. Ha bárki is direktben befolyásolhatná kívülről a Google találatokat, akkor a "miserable failure" kifejezésre nem az lenne az első találat, ami... Persze ez egy kereső hack, és persze befolyásolás, de nem egy gombnyomásra működik, mint az online reklámok. És persze kvázi ingyen volt ezt összehozni.
Utolsó kommentek