Ez a bejegyzés kattintás alapú kampányokról szól, olyan hálózatban, ahol licitálni lehet a kattintás árára. Ilyenek a hazai piacon a Google és az Etarget.
Ha egy kampány esetében elvárás a magas átkattintási szám, azaz napi 500-1000-1500 vagy mégtöbb átkattintást szeretne az ügyfél, akkor bizonyos időszakokban - amikor a konkurencia is hirdet - bizony csak akkor hozható ez az eredmény, ha a szavak számának, a hirdetések keratívjainak a bővítése mellett emeljük a kattintásokra adott pénzt is.
December elején az egyik kampányunkban egyik napról a másikra leesett a napi átkattintás közel a felére, úgy, hogy semmit nem változtattunk a beállításokon. A pontos okot nehéz megmondani, feltételezhetően egyszerre indult sok hirdetés, ráadásul a konkurencia is elkezdett éledezni - mindenesetre nem örültünk. Főleg azért nem, mert mi is növelni szerettük volna a napi átkattintást.
Így aztán óvatosan, de beszálltunk a licitekbe. Kellett 2-3 nap, hogy visszaszerezzük az eredeti pozíciót, de ezzel a lendülettel azon túl is tudtunk lépni. Így végül ez a kis botlás után a kampány nagyon sikeres lett, a megrendelő maximálisan elégedett, és bár az egy kattintás ára magasabb lett (átlagosan másfélszerese a korábbinak), még ez belefért az elvárásokba és költségekbe.
Majd jött az év eleje, és vissza kellett szedni a kampányból: nem kellett napi sok átkattintás. Leginkább azért, mert annyira sikeres lett a kampány, hogy a beérkező igények feldolgozása már nehézkessé vált.
És ekkor jött a meglepetés. Ugyanis első körben csak a liciteket csökkentettük, de ettől nem lett kevesebb a napi átkattintás! Ugyanis kifutott a többi kampány is, és az alacsonyabb költségek is elegendők voltak. Igaz, kicsit más szavakra voltak eredmények, de az alacsonyabb áron is jól teljesítettünk.
Persze ezek után radikálisan csökkentettünk árat plusz a limitet is bekapcsoltuk.
De az egésznek számomra volt egy tanulsága: érdemes a felpörgetett kampányok költségeit néha visszafogni, hátha nem csökken az eredmény. Ha nem így teszünk, akkor bizony beragadhat a kampány egy magasabb költségszinten, és így többet költünk, mint ami elégséges lenne.
Utolsó kommentek