Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Sekély e kéj

Címkék: látogatottság onlinemarketing

2007.01.18. csütörtök 20:08 Konrad

Van abban valami elszomorító, mennyire nem komoly ez a hazai online tartalomszolgáltató piac. Most írtam meg, hogy a Mellesleg Network az alá mért Porkolt.com miatt első lett a látogatottságban tegnap (2007. január 18-án) a Webaudit mérése alapján. Úgy lett első, hogy a látogatók jelentős része külföldi. Tehát a Pörkölt az egy olyan hazai szolgáltatás, amit túlnyomó részt külföldiek néznek.

Ez a jó nagy szám úgy tűnik feltünt a piac több szereplőjének is, és persze rögtön befenyítettek, és mint a kisdedóvóban, ki is csúfolták a "kisebbet".

-Bee, neked csak külföldi látogatóid vannak! Be, azok nem is igazi emberek, csak számok! Menj innen tőlünk, nem is vagy igazi! Meg is mondunk az óvónéninek!

Ismerős ez a reakció, van egy 5 éves lányom, ő ilyeneket szokott mondani:

- Nem is szeretlek, nem leszek a barátod, és nem foglak meghívni a születésnapomra!

Így aztán most ez a hír fogadott a Webauditon:

Önállóan auditáljuk a porkolt.com látogatottságát

Az utóbbi időben többször hírt adtunk a Mellesleg Network részeként auditált porkolt.com látogatottságának példátlan növekedéséről. A site-ot szerdán, január 17-én közel egymillióan keresték fel, döntően külföldről.

Többen jelezték, hogy nem szerencsés, ha a WebAudit által bemutatott látogatottsági sorrend jelentősen eltér a hazai látogatottsági eredményektől. A tisztánlátás érdekében a Mellesleg Network hozzájárult, hogy a porkolt.com milliós nagyságrendű külföldi felhasználót tartalmazó látogatottságát a jövőben önállóan, a Mellesleg Network-től függetlenül, nem publikus módon auditáltatja, így annak eredménye nem befolyásolja a hazai site-ok forgalmának erősorrendjét.

A közeljövőben a megújuló webaudit.hu oldalakon a napi látogatottság elsődleges megjelenéseként a teljes látogatottság helyett a belföldi látogatottságot fogjuk publikálni, mint ahogy a heti és havi látogatószámokat már hónapok óta a belföldi forgalom alapján közöljük alapesetben.

Tehát: kivették a sokból az egyik sokat, mintha ettől kevesebb látogató lenne, és még jól el is fogják dugni, nehogy valaki észrevegye. Különösen tetszik egyébként ez a mondat:

nem szerencsés, ha a WebAudit által bemutatott látogatottsági sorrend jelentősen eltér a hazai látogatottsági eredményektől

Mi van? Nem lehetne azt mondani: nem szerencsés, hogy nem azok az elsők, akik szoktak lenni?

 „Színház az egész világ,
És színész benne minden férfi és nő:
Fellép s lelép: s mindenkit sok szerep vár
Életében, melynek hét felvonása
A hét kor. Első a kisded, aki
Dajkája karján öklendezik és sír.
Aztán jön a pityergő, hajnalarcú,
Táskás nebuló: csigamódra és
Kelletlen mászik iskolába. Mint a
Kemence, sóhajt a szerelmes, és
Bús dalt zeng kedvese szemöldökéről.
Jön a párduc-szakállú katona:
Cifra szitkok, kényes becsület és
Robbanó düh: a buborék hirért
Ágyúk torkába bú. És jön a bíró:
Kappanon hízott, kerek potroh és
Szigorú szem és jól ápolt szakáll:
Bölcseket mond, lapos közhelyeket,
S így játssza szerepét. A hatodik kor
Papucsos és cingár figura lesz:
Orrán ókula, az övében erszény,
Aszott combjain tágan lötyög a
Jól ápolt ficsur-nadrág; férfihangja
Gyerekessé kezd visszavékonyodni,
Sipol, fütyűl. A végső jelenet,
Mely e fura s gazdag mesét lezárja,
Megint gyermekség, teljes feledés,
Se fog, se szem, se íny – tönkremenés!"
(Shakespeare: Ahogy tetszik. II. felvonás 7. szín., Jacques monológja – Szabó Lőrinc fordítása)

63 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3429404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

devizakozep 2007.01.18. 20:17:25

nincs itt semmi baj, hisz a webaudit fuggetlen auditalo ceg :-)))

Ferenc · http://online.blogter.hu 2007.01.18. 20:52:46

csak azt ne mértem,h ha tudják mérni azt,h melyi klátogató külföldi és melyik nem, akkor ki is tudnák hagyni ezeket a számításból. akor miért nem teszik?

négerbirka 2007.01.18. 20:56:05

mondjuk a látogatottsági sorrendet eleve a belföldi számok alapján kellene összerakni, és akkor nem lenne vita.

a blogternek is külföldiek hozták eleinte a legnagyobb forgalmat (a címlapon meg sem jelenő punciblogjaira).

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.18. 21:00:07

Már elnézést, de mi a bajotok a külföldi forgalommal? Az nem forgalom??
A Webaudit látogatottságot auditál, nem _hazai_látogatottságot!
Szépen meg lehet nézni, hogy miből mennyi hazai, de attól még, hogy zömmel külföldiek nézik, az egy auditált oldal. És ha valakinek pont az kell, hogy külföld felé nyomuljon?...

devizakozep 2007.01.18. 21:29:12

hm, konrad, lehet hogy eletunkben eloszor 100%ig egyetertunk ? :-)

ez egy auditalo ceg. forgalmat audital. penzert. hat csinalja. partatlanul. kulonben hiteltelen.

neger: azert nem default belfold alapjan a sorrend, mert akkor szinten jonehany ceg nem lenne elegedetlen a sorrendjevel (mert hat a hirdetok ugye a listat nezik). most csak annyi a zizi, hogy bejott egy fuggetlen ceg picit nagyobb forgalommal, mint amit ok megszoktak. nyugi, ha ez tcome v sanomae lenne, akkor buszken lobogtatnak, nem pedig megprobalnak lenyomni.
tan epp ezert szurkolok a porkoltnek ;-)

sdw · http://shadowrider.wordpress.com 2007.01.18. 21:36:42

erősen hiteltelenné teszi a webaudit függetlenségét, ha egy csettintésre belenyúlnak a saját rendszerükbe... az adult-tartalom is tartalom, legközelebb melyik tartalomfajtát fogják így kiszűrni?

zsolti 2007.01.18. 21:44:47

Ez az egész Webaudit olyan, mintha még a kommunizmusból maradt volna ránk, s ezt ismét bebizonyította.

Szolgáltatás szempontjából egy nulla, gyakorlatilag a havi 50ezer forintért csak egy számomra érthetetlen okból magasztalt brandet ad, semmi mást. Ki tartja életben még mindig őket? (Jó, költői kérdés volt.)

négerbirka 2007.01.18. 21:55:58

azért kellene a belföldi forgalom alapján sorba rakni a szájtokat, mert akkor kaphatsz egy valamilyen képet az ún. magyar piacról. arról a piacról tehát, amely a webaudit tevékenységi köre. egy teljesen más pályán focizó szájtot mér akarnék összehasonlítani a magyar piacon működőkkel? hangsúlyozom: nyilván auditálnia kell minden forgalmat, azt senki se kifogásolja, na de a toplista, az mégiscsak egy összehasonlítás.

mondok egy példát (jó, eléggé sántít): ha a matesz történetesen az újságosstandokon forgalmazott cigarettákat is auditálná, azoknak a forgalmát se szeretném összhasonlítani az újságokéval. tök más piac.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.18. 22:12:41

Itt nem cigit hasonlítassz újsággal, itt szolgáltatást szolgáltatással. A hazai piacot símán meg tudod nézni, kiválasztod, hogy a belföldi forgalom érdekel.
A Webaudit NEM TOPLISTA! A Webaudit egy online látogatás mérő és auditáló szolgáltatás. Technikailag jó, az adatokat a piac elfogadja, minden jelentős oldal benne van. Tök jó lenne, ha a vezető oldalak nem akarnánának beleszólni mindenbe. Mert már így is sok infót nem engednek nyilvánosságra hozni.
Ez a piac még nagyon gyerek. Ez van.

devizakozep 2007.01.18. 22:23:36

neger: erre ott van a pulldownban hogy: belfold

aki ezt nem veszi eszre es/vagy nem tudja kezelni az ne legyen benne az online bizben. magaslabda: az kegyetlen nagy birka.
jaigen elvtarsak: ez nem toplista.

devizakozep 2007.01.18. 22:25:50

na, most latom, h konrad ugyanezt irta

vicc 2007.01.18. 23:07:45

nagy hülyeség ez, tény, de a kulcs akkor is a "Mellesleg Network hozzájárult, "

innentől kezdve elvi a vita, de akkor tényleg mi van a többi külföldi látogatóval?

Dóri · http://www.webreklam.hu 2007.01.18. 23:57:22

Csak a Melleslegnek vannak kulfoldi latogatoi? Amerikaban mar perelnenek diszkriminacio miatt :))

Shadwell 2007.01.19. 00:32:25

"Mellesleg Network hozzájárult, " :D

Beszarok' de komolyan!

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.01.19. 08:14:16

Nekem ez az egész Webaudit annyira nem tetszik, hogy ahol csak hozzáférek a tűzfalhoz rögtön URL szinten letiltom őket, mivel lassítja is az oldal letöltést.
Aztán mérjenek amit akarnak!

Bojkottáljuk a Webauditot ;-) AD Block Plus rulez.

SFW 2007.01.19. 08:52:51

Ernő, lehet, hogy rátapintottál a lényegre?
A Webaudit a piaci szereplőkből élő cég.
El tudom képzelni, hogy a nagyobb cégek (esetleg ügynökségek) azt mondták, hogy 'vagy eltüntetik ezt valahogyan, vagy elemgyünk innnen'.
Ha az az 5 cég bojkottálja, akkor csődbe mehet a Webaudit. Ergo sajnos úgy rángatják ahogy akarják.
Tökéletesen egyetértek az előttem szólókkal abban, hogy ez szánalmas és a Webaudit innentől kezdve hiteltelen.

Xnews 2007.01.19. 09:18:38

Jó lenne, ha kicsit észrevennék magukat és rájönnének, h merre van az igazi pénz - hát nem itt. Az új recept: legyünk beképzeltek és önhittek, higgyük azt h rajtunk kívül nincs élet a bolygón, hitessük el, h a piac egy és már oszthatatlan a feltörekvőkkel és támogassuk azt a mozgalmat, amely hazudik a valós látogatói számokkal kapcsolatban a hirdetőknek.

A bangkoki kollégákkal beszélgetve került szóba, h náluk miért nem fontos a net: 11%-os a penetráció és így úgy látják, h pici a piac. Náluk ugyibár 30% körül villogtatják ezt az értéket. Hát igen: csak éppen itt élnek 10m-an, Thaiföldön meg 65m-an! :D

Vihar egy pohár vízben hisztin alapuló és nem létező előnyök érdekében, ráadásul az online piaci szereplők hitelességét is megkérdőjelezi. Ki hisz majd annak a médiatervezőnek, aki "tisztított" adatokkal dolgozik?!
Ez az egész sztori szánalmas!

Tewe 2007.01.19. 09:31:11

szánalmas.
Csak az a probléma, hogy a kis/közepes oldalaknak, akik szintén a hirdetési bevételekből (is) szeretnének megélni fontos egy összehasonlítható statisztika.

Többször előfordúlt már, hogy megkérdezték ügynökségek, hogy mi alapján állítjuk, hogy X látogatónk van, és a webaudit megemlítése után megnyugodtak, és aztmondták, az ok, megnézzük azt...

nincs konkurencia, amit szintén hitelesnek fogadna el mindenki. Én magam részéről a Google Analytics-et használom privát használatra, mert a webaudit szolgáltatásaiból nem sok mindent lehet megtudni az olvasói szokásokról.

prospero 2007.01.19. 10:20:46

Én inkább gratulálok a Porkoltnek, ez igazán szépe eredmény! Inkább erről az oldaláról fognám meg a kérdést + kérem, mégiscsak globalizációban élünk, nem? és ez nemzetközileg siker :-))

a mérésről csak annyit, hogy ebbe a tartalomtulajdonosoknak nincs nagy beleszólásuk, az ügynökségek olyanok, mint a részvényesek, a saját lélektanuk után ítélnek: ha azt mondják snassz a szám, akkor tök mindegy hány millió, és ha azt mondják ezt megvesszük akkor is...

szóval itt nem a Mediánon múlnak a dolgok. ez most egy nagy kihívás amire előbb-utóbb a hazai piacnak válaszolnia illik, ebben egyetértek

persze csak annak a szegmensnek, amely a hirdetőkre épít, nem pedig más üzleti modellre...

Varga Károly - Medián WebAudit · http://webaudit.hu 2007.01.19. 11:13:20

Kedves Urak,

hasznos és izgalmas számomra olyan véleményeket olvasni a WebAuditról, amelyek egyébként nem jutnak el hozzám. Megköszönném, ha néhányan megtisztelnétek azzal, hogy egy esti kerekasztal sörözés keretében személyesen válaszolhatnék a felvetésekre és kifogásokra. Kérlek Titeket, jelezzen vissza, aki szívesen leülne velem egy ilyen beszélgetésre.
Üdv: Varga Karcsi

prospero 2007.01.19. 12:04:22

Karcsinak off-ban már jeleztem, hogy a blogter / videobomb szívesen konzultál egy ilyen fontos szakmai konszenzus kérdésében, köszönjük, igen korrekt felvetés a Médián részéről! várjuk a lehetőséget!

Varga Károly - Medián WebAudit · http://webaudit.hu 2007.01.19. 12:23:19

Prospero, örülök, hogy pozizívan reagáltál a felvetésemre,
mikor és hol lenne jó? ma este, holnap este? nekem valahol a Blaha-Astorai-Belváros lenne jó,
üdv: Varga Karcsi

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.01.19. 14:04:26

Kedves Károly!

Hát én sajnos ma nem érek rá...
De gondolom nem is velem szeretnél beszélgetni, aki default tilt mindent mindenhol :-))

Viszont ha már így felvetetted, akkor Konrad nem akar szervezni egy Onlinemarketing Blog sörözést, mondjuk csak úgy semmi apropóból? :-)

Üdv,
Ernő

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.01.19. 14:11:11

Egyébként én igazából egyetlen dologban hiszek.. a puding próbájában...
Láttam már sok bizonyított adatot, és siralmas átkattintási arányt.. meg alacsony hatákonyságot.
És volt, hogy kattintású alapú rendszerben 5.000 Ft-ból egész jelentős kis forgalmat generáltam.

Persze a látogató mérés nagyon fontos, de ha már megjelenésenként fizetünk, akkor nagyon résen kell lenni..

Szóval abszolut nem a webaudit ellen/vele vagyok, de azt úgysem fogja megmutatni, hogy a megjelenés alapú fizetés megéri-e vagy sem.

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2007.01.19. 15:23:10

Mivel a magyar hirdetői piac jelenleg a median webauditot használja a hazai látogatói piacra szánt kampányok tervezésekor, személyes meglátásom szerint a belföldi forgalmat lenne szerencsés default publikálni. Persze ez más világnézetét és igazságérzetét mélyen sértheti :).

Varga Károly - Medián WebAudit · http://webaudit.hu 2007.01.19. 15:23:17

Kedves Ernő,

veled kifejezetten szívesen beszélgetnék, különösen érdekel, milyen tapasztalatok, érvek alapján alakult ki a negatív véleményed rólunk. Persze annak is örülnék, ha meg tudnálak győzni az ellenkezőjéről, de elsősorban a véleményedre lennék kíváncsi.
Egy Konrád által moderált közös sörözésen én is szívesen részt vennék...
üdv: Varga Karcsi

Xnews 2007.01.19. 16:00:39

Konrád,
az elmúlt hónapok történéseiből egyértelmű a trend: mégsem működik az online közösségi tér, mindenki személyesen akar sörözni - inkább nyiss egy kocsmát! ;)

Kalmi · http://www.etarget.hu 2007.01.19. 16:09:14

Ez tenyleg jo otlet :-)
Konrad, a siker garantalt!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.19. 16:39:02

Hát, éppen szerda este volt egy ilyen főleg médiás találkozó, ami eredetileg itt szerveződött :-)
Én a jövőhéten fizikailag nem érek rá, de az azt követő héten igen, és szívesen moderálok is egy ilyen sörözést. Kérdés, hol legyen és mikor.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.01.19. 19:17:00

hm, mi lenne ha én is bepofátlankodnék? :) úgysem ismerek még senkit személyesen a blogvilágból...

Zutty 2007.01.19. 19:27:23

Károly,
Ez a sörözés nem rossz dolog. Beszélgetni, megvitatni, új ötleteket felvetni barátságos hangulatban nagyon jó. A kérdés az, hogy ennek mi a célja.

Adni ötleteket, hogy mi legyen a Webaudittal ? Nem hinném, hogy egy üzleti vállalkozásnak erre, ilyen formában lenne szüksége. Magyarázni a bizonyítványt a kialakult helyzet miatt? Azt megint minek? Ezt elszúrtátok, valljuk be. A Webaudit pártatlanságának vége.
Persze lássuk be azt is, hogy túl sok választási lehetőségetek nem volt. Vagy engedtek az erőszaknak, vagy kilép a jólfizető top X cég azonnal és csinálnak saját auditálót. Akkor viszont a Webaudit csődbe megy. Így inkább megmaradt a kisebbik rossz. Lesz botrány pár napig, aztán fél év múlva már senki nem fog arra emlékezni, hogy 2007 elején hiteltelenné vált a független auditáló cég.

Szóval cégszinten érthető a választás, morális szinten viszont tökéletesen elítélendő.

u.i: Félre ne érts, nem kiáltom ki ördögnek a Webauditot. Mivel az ügynökségeknél van a pénz, ők rángatnak mindenkit. Az portálok tulajdonosait és áttételesen sajnos titeket is. Szomorú ez, de valószínűleg nagyon sokáig így marad.


Retek:
Természetesen az út ez. A Webaudit is nyilván ezt fogja csinálni, de előbb le kell nyomni a nagyobb cégek torkán azt, hogy aki első blikkre és felületesen nézi a számadataikat, az 20%-al kisebb számot lát a megszokottnál. Első blikkre és felületesen pedig az ügynökségek nézik a számokat. És ha az ügynökség 20%-al kevesebb számot lát, akkor 20%-al kevesebb számot prezentál a hirdető felé, aki 20%-al kevesebbet fizet. Ez, a milliárdos online hirdetési piacon eléggé komoly érvágás.
Jah, hogy elvileg "a külföldi forgalom itthon, nem ér semmit, és a hirdetőket ez nem érdekli" ? Elvileg. Mert közben azért a külföldi látogatók számadatai is bele vannak csapva a portfólióba, és a hirdető ezekért is ugyanúgy fizet. Hiába nem ér neki valóban semmit.

Na emiatt a -nem kevés- bevételkiesés miatt lesz nehéz a belföldi forgalom szerinti listázást bevezetni.

Remélem nem mondtam újat.

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.01.19. 21:21:17

Kedves Károly!

Az egyik oldalról marketinges próbálok lenni, a másik oldalról, pedig paragép és rendszergazda vagyok :-)

Szó, jelenleg rendszergazda is vagyok egy állami cégnél, és döntésünk szerint semmi szükség arra (mivel fix ip-nk van) hogy bárki is monitorozza azt, hogy mi mit csinálunk :-) Milyen oldalakat nézünk, erről teljesen elég ha maga a címzett tud, más ne tudjon róla...

Abszolut nem személyes, tehát MÁST is tiltunk! Nem csak titeket...

Ergó:
- Bent elég erős URL filter van
- A tűzfal kiszűri a hirdetések 90%-át
- A referer HTML tag-ot átírjuk
- A Statokat tiltjuk.

A statokat, reklámokat azért is tiltjuk, mert nagyon vékony csövön jönnek nekünk a bitek, mondhatni már-már szívószálon....

Üdv,
Ernő

ui: sajnálom akinek csalódást okoztam kettős életemmel... :-(

nop · http://www.kirowski.hu 2007.01.19. 23:25:29

akkor jöjjön egy ügynökségi vélemény is.

(Karcsi, ha lesz beszélgetés/sörözés mennék én is!)

A Webaudit tényleg nem toplista, de a sok összemérés mégis azt mutatja, h sokan annak képzelik.

Emellet a Webaudit és a Google Analytics és hasonló cuccok nem helyettesítő megoldások, más a funkciójuk.

A Webauditban rengeteg idő, energia ment bele, nem véletlen, hogy a maga nemében etalon szolgáltatássá vált itthon. Elsősorban a hazai online reklámipar használja, hogy azonos mérési alapokon lehessen, több-kevesebb publikus infoval összehasonlítani számszakilag a site-okat. (Persze a mérés-kutatás kombo lenne az igaz, majd eljutunk eccer addig is.)

Bár a médiatervezésnél nem hagyható figyelmen kívül bizonyos esetekben, h egy adott site-nál mekkora a külf-i látogatók aránya, a lényeg mégis a belföldi adat.

Tehát sztem nagyon helyes, h a belföldi adatok lesznek végre default-ként beállítva.

Ha vkinek van kapcsolata pl. a Yahoo-hoz, elintézheti, h bemérje maga alá - legfeljebb Karcsiék fekszenek meg -, de sok értelme nincs.

Zero 2007.01.20. 03:01:06

Kedves Károly!

Túl lépve azon, hogy bejött egy site és amint első lett levettétek a publikus statból, csak azt nem értem, hogy miért nem lett volna egyszerűbb beállitani az alapértelmezett belföldet?
A webaudit most magyarázkodik, blogol, mire jó ez a felhajtás?

Egy pulldown átállitás tiszta, gyors és hatékony módszer. Ehelyett főcimben kiirjátok, hogy kiveszitek a porkolt.com-ot.


Zero

Varga Károly - Medián WebAudit · http://webaudit.hu 2007.01.20. 11:19:55

Kedves Mindenki,

köszönöm, hogy többen is jeleztétek, részt vennétek egy kötetlen beszélgetésen, amelyen körbejárnánk a WebAudittal kapcsolatban felmerült kérdéseket, kételyeket, kifogásokat. Külön köszönöm nop-nak, hogy megtisztel jelenlétével, és képviseli a piac egyik fontos szegmense, az ügynökségek álláspontját. Ha jól értem, január 31. szerda este lenne az összejövetel...
Természetesen nem szeretném addig halogatni az aktuálisan felvetett témával kapcsolatos véleményemet.
Tőmondatokban:
1, Nem a WebAudit döntötte el hatalmi szóval, hogy a porkolt.com eredménye kikerüljön a Mellesleg Network portfoliójából, hanem maga a Mellesleg. Ez egyébként nem egyedülálló döntés a Mellesleg esetében, több nagy forgalmú site-ját is önállóan auditáljuk.
2, A belföldi látogatószámok előtérbe helyezését nem most találtuk ki, évek óta forszírozzuk. Ahogy a közleményünkben is olvasható, szeptember óta a heti és havi látogatószámok default megjelenítése már a belföldi forgalom szerinti eredmény alapján történik.
3, A belföldi eredmények előtérbe helyezése természetesen nem jelenti azt, hogy a teljes vagy a külföldi stat megszűnne, ugyanúgy elérhető lesz, mint most.
4, A hirdetők és befektetők szemében – többek között – a WebAudit összesített statisztikájának trendje tükrözi a hazai internet-piac és internet-penetráció fejlődési ütemét. Ha stabil, folyamatosan gyorsuló növekedést látnak, akkor kedvet kapnak az internethez, és akkor egyre több pénzt tesznek bele. Ha viszont azt látják, hogy az összesített látogatószám egyetlen hónap alatt 30%-kal növekedett, és ez a növekedés tovább folytatódik, akkor elbizonytalanodnak, a szemükben ettől válik hiteltelenné a WebAudit.
Kicsit bővebben:
A belföldi látogatottsági statisztikák pontosan tükrözik a hazai internetezők számának és aktivitásának növekedését, ezért triviálisnak tűnik, hogy ezt kellene általánosan használni. Ugyanakkor az adszerverek jellemzően minden látogatónak kiszolgálják a hirdetéseket, így egy kampány esetében a WebAuditra alapozott belföldi terv számok és az adszerverektől kapott teljes tényszámok jelentős eltéréseket mutathatnak. Másrészt néhány hírsite látogatottságában jókora szeletet jelent a külföldön élő, dolgozó magyarok forgalma, így a belföldi látogatottság előtérbe helyezése ezeket a site-okat hátrányos helyzetbe hozza. Az érveket és ellenérveket hosszasan sorolhatnám, a mérleg nyelve végeredményben a belföldi látogatottság javára billen.
Február közepén indul az új website-unk, amelyen már a belföldi eredmények megjelenése lesz az alapértelmezett, amiről persze egyetlen kattintással át lehet lépni a teljes forgalom alapján készült statisztikákra. Az egyértelműség kedvéért külön színnel fognak megjelenni a teljes, a belföldi és a külföldi statisztikák.
Ez a döntés számos problémát vet fel az eredmények publikálásában is. Ha a WebAudit a hivatalosan publikált statisztikáiban a belföldi eredményeket közli, az auditált site viszont továbbra is a teljes látogatottsági eredményeit publikálja, az bizonytalanságot eredményezhet – már pedig a WebAudit nem szabhatja meg a partnereinek, hogy a teljes látogatószámok helyett a jövőben csak a belföldi eredményeket publikálhatják.
Egyszóval a rossz és a kevésbé rossz változat között kell döntenünk, nem csoda, hogy nem kapkodtuk el.
üdv: Varga Karcsi

Zutty 2007.01.20. 14:25:07

Károly,
Vegyük észre,

1. Valóban a Mellesleg bólintott, de ki tette fel neki a kérdést és miért?
Vagy esetleg a következő módon történtek az események? :
'Porkolt.com auditálva lett, látogatószámban megelőzte az összes oldalt. Észrevette a Mellesleg, azt mondta magában: Hűű, elsők lettünk, ez nemjó. Kérlek Karcsi, nem lehetne ezt eltüntetni valahogyan?"

Nyilván ez történt. Ugye?

A "Kicsit bővebben" pont
tökéletesen (és kvázi hivatalosan) alátámasztja a Reteknek írt válaszomat.
Az eddig független auditálócég belenyúl az eredményekbe a ráható piaci erők (milyen szép körülírása egy másik szónak!) hatására.

Bocs, de a 4. pontod második része egy vicc.
Legyél olyan kedves, hogy ne ruházd fel magad olyan joggal, hogy te eldöntsd, hogy "elbizonytalanodnak" -e a hirdetők,
vagy sem. A Webaudit egy független webauditáló cég. Ehhez semmi joga!

A hirdető az ügynökséggel van kapcsolatban. A hirdető nem globál piacot néz, hanem annak az oldalnak a nézettségét ahol hirdetni kíván. Ha ezzel személyesen nem akar folgalkozni, akkor megbízik egy ügynökséget.
Az ügynökség csinál egy kampánytervet, eldönti hogy kiknél fussanak a hirdetések.
Tehát az ügynökség dönt! Természetesen az ügynökségnek is érdeke a minél nagyobb számok lobogtatása, hiszen az alapján kap jutalékot. Ergo teljesen jó dolog belemosni a 10-20% külföldi forgalmat az oldalak nézettségébe. "Talált" pénz.
"Másrészt néhány hírsite látogatottságában jókora szeletet jelent a külföldön élő, dolgozó magyarok forgalma," . Persze, persze. A hírsiteknál. A többieknél meg ugyanúgy futnak adult tartalmak (blogokon), amiket nem a külföldön élő magyarok generálnak.
A külföldi trafik, ugye külföldi trafik. Nem lehet róla megmondani, hogy ő egy külföldi magyar, vagy nem magyar. Szépen azt mondjuk a hirdetőknek, hogy itt mindenki kint élő hazánkfia.
(Egyébként meg valószínű, hogy egy Chicagoban élő magyart nagyon érdekel egy itthoni Mosópor, Generali Providencia, vagy egy Tcom hirdetés. Nyilván ő az abszolut célcsoport. Nyilván :-) ).

Ám ha jön egy döntően külföldi látogatóknak szóló oldal, akkor ez felrúgja ezt a szépen csöndben felnevelt fejőstehenet. Kellemetlen százalékok. Pláne ugye, ha a tavalyi pár milliárdos reklámbevételt nézzük.

A számok elemzését, hirdetési kampányok sorsát, méretét, eloszlását meg légyszíves hagyd az ügynökségekre, hirdetőkre, befektetőkre.
Mint mondottam volt, ti webauditáló cég vagytok. A számok puszta publikálásán kívül nektek semmi dolgotok!!

"a szemükben ettől válik hiteltelenné a WebAudit."
Ne áltasd magad és az olvasókat sem itt. Ha nem 5-8 cég osztaná a lapokat ezen a piacon, akkor nem a növekedés tenne hiteltelenné benneteket, hanem ez amit most csináltatok. (Tegyük hozzá, kényszerítő erők hatására)

Zutty 2007.01.20. 16:02:59

Bevallom, nem tartom szerencsésnek, hogy pont a Kirowsky szólalt itt meg, mikor a problémák okozója pont ő (egy részről).

Mikor a kedves munkatársak nem hajlandóak egy darab pulldownra rákattintani és belföld szerint rendezni az adatokat és azt publikálni a portfóliókban.
Mikor az ügyfelek felé toplistának állítanak be egy elvileg független, webes látogatókat mérő rendszert.
Mikor a hirdetőkkel a külföldi adatokkal egyesített nézettség alapján fizettetnek a kampányok után.

Igen. A Mellesleg és a Porkolt.com ott lépett rá a tyúkszemre, hogy külföldi forgalmat túlságosan előtérbe helyezte.
A "toplistában" az első helyre kerülés nem tetszett a portáloknak, viszont -az amúgy logikus- belföld szerinti rendezettség mérés szép bevételkiesést okoz(hat)ott volna.

"Tehát sztem nagyon helyes, h a belföldi adatok lesznek végre default-ként beállítva. "
Ez teljesen jó hogy így gondolod, de könyörgöm, vegyük már észre, hogy ez egy darab kattintásra van ez a jelenlegi rendszerben. Ha akarnátok, használnátok.

És igen kedves NOP, ha valakinek van kapcsolata a yahoonál és méretni akarja a yahoo forgalmát és ezt kifizeti a Webauditnak, akkor annak kutya kötelessége ezt mérni!
Mivel ez egy FÜGGETLEN, FORGALMAT, MÉRŐ, RENDSZER ! Nem a portálok tulajdona, nem az ügynökségek tulajdona, és számadatokat tesz közzé. Ennyi a dolga. Semmi más.
Számadatok közlése.

Az baj az, hogy a hozzászólásodból is kitűnik, hogy számotokra ez nem így van.
Mivel (mint feljebb mondottam volt), akinél a pénz van, az diktál. Hogy korrektül vagy inkorrektül teszi azt, ő dönti el.



sdw · http://shadowrider.wordpress.com 2007.01.20. 16:41:04

karcsi, a 4. pontoddal konkrétan hülyének van nézve a hirdető és/vagy a befektető. egy részük legalábbis biztosan, mégpedig azok, akiknek éppen a külföldi forgalom a lényeg. s hogy a hirtelen 30%-os ugrástól majd 'elbizonytalanodik' a szegény drága ügyfél? vagy esetleg attól támadnak kétségei, hogy ha itt van egy laza egyharmados gap, akkor még vajon hol lehetnek meg nem jelenő adatok? azért ennyire nem kéne tájékozatlannak tekinteni a hirdetőket/befektetőket - főleg, hogy a webauditnak nem ez a feladata (bár trendkövetésre nyilván alkalmasak lehetnek a számsorok)
döntsük el (de ez emlékeim szerint egy meglehetősen régi vita...), hogy a webaudit valóban audit (=független, nemzetközi standardok alapján működő rendszer), vagy pedig egy _mérés_ a sok közül (mégha mégoly sokak által elfogadott/preferált is)! utóbbi se rossz, arra is szükség van, de ne várjunk tőle mást, mint _hitelesnek nem tekinthető_ adatokat. persze ez alapvetően elvi/ideológiai vita nyilván, hiszen, -ahogy fentebb olvasható- valóban "akinél a pénz van, az diktál".

Varga Károly - Medián WebAudit · http://webaudit.hu 2007.01.20. 16:53:41

Zutty, a nevedhez méltóan hidegzuhanyként ért, amit írtál, csak kapkodom a fejem az egymásnak részben ellentmondó mondataid láttán. Az egyetlen fix pont, hogy hiteltelenek vagyunk, csak azt nem látom, hogy azért, mert a belföldi forgalmat akarjuk előtérbe helyezni, vagy azért, mert most a teljes látogatottságot publikáljuk.
Zárásképpen ismét leszögezed, hogy hiteltelenek vagyunk, azért, „amit most csináltunk”. Kérlek, fogalmazd meg végre egyértelműen, mit is csináltunk.
Azt pedig, a Te szójárásodat használva, kifejezetten „viccesnek” találom, hogy azért támadsz neki nop-nak, mert Ő is azt az álláspontot támogatja, amit most Te is képviselsz – feltéve, hogy értem, mit is képviselsz. Olyan szintű sértettség árad a mondataidból, ami mögül elég nehéz kihámozni, valójában mi is az üzeneted. Ha félreértettelek, elnézést.

Varga Károly - Medián WebAudit · http://webaudit.hu 2007.01.20. 17:16:32

sdw, nem tagadom, a jelzett mondatom lehet akár hülyeség is, de nevezzük inkább magánvéleménynek. Amire alapoztam – talán tévesen –, hogy elég gyakran kapok olyan telefonokat, miszerint nem gondolhatjuk komolyan, hogy az auditált site-okat egy hónap alatt 4,5 millióan keresték fel, nincs is annyi intenetező Magyarországon. Ez igaz, a 4,5 millió természetesen a külföldi látogatókat is tartalmazza. A havi látogatószám a közeljövőben akár 6-8 millió is lehet, hiszen a napi látogatószámok is elérik hamarosan a 4 milliót. Azt gondolom, akkor jó egy statisztika, ha ránézésre is egyértelmű, nem csak hosszas értelmezés kíséretében. Többek között ezért teszem le a voksom a belföldi stat mellett.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.20. 17:25:25

Számomra a Webaudit a hazai oldalak látogatottságát mérő és auditáló rendszer. Márpedig ebben benne van a külföld és a belföld IS. És mint ilyen, az az alap, hogy egyben lássunk mindent. Aztán akinek kell, az tudja szűkíteni a dolgokat.
Aki meg annyira hülye, hogy erre nem képes, az ne foglalkozzon online marketinggel.
Szerintem.

Zutty 2007.01.20. 18:04:42

Károly,

"kapkodom a fejem az egymásnak részben ellentmondó mondataid láttán"
Hát roppantul kiváncsi lennék melyik az a rész. :-D

"nem csak hosszas értelmezés kíséretében. "
sajnos megint hülyének nézel mindenkit. (ez már swd is szóvá tette)
Nem! Nem kell hosszasan elemezni az adatokat. Ott a gomb, hogy belföld, ott a gomb, hogy külföld, ott a gomb, hogy összes. Ált. iskola 5. osztály kb. Bár lehet, hogy a sokak által említett óvoda...

"Olyan szintű sértettség árad a mondataidból, ami mögül elég nehéz kihámozni, valójában mi is az üzeneted. "

Melyik részét nem érted? Elmagyarázom még egyszer. Bár szerintem tökéletesen világos volt. Jött valaki aki felkavarta az állóvizet, ez nem tetszett a piacot uraló portáloknak és ügynökségeknek. Beszóltak. Ti meg -mivel sok választásotok nem volt- jó kutyaként ugrottatok. Sajnos rajtatok csattan az ostor. Helyettük.

Remélem most tisztán és érthetően összefoglaltam ;-)

Nade, adok egy ötletet, amivel teljesen egyértelművé lehetne tenni mindent.
Tegyétek alapbeállításnak az abc szerinti sorrendet. Egy-egy auditált oldal mellé pedig írkátok ki, mind a két számot. Belföld, Külföld, (totál). Egymás mellé! Aztán ezután mindenki úgy rendezi sorrendbe a táblázatot, ahogy akarja. S ezzel megnyugszanak a kedélyek.

Mit szólsz?

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2007.01.20. 18:43:17

Konrád, csak nem akarnád a "szakma" egy jó részét mészárszékre küldeni? :)

Emlékszem, amikor azon pöszmögtünk, hogy a PI legyen az első oszlop, vagy a visitor a webaudit listákban. Ez nagyjából ugyanaz a szitu.

Megjegyzem a HotDog esetén is van külföldi forgalom, és nem az adult tartalmak miatt (nincs is nagyon olyan). A közösségi siteok esetén szerintem akár komoly külföldni látogatói bázissal is lehet számolni. A "kérdés" itt továbbra is az, hogy a hirdetői piac szempontjából ez releváns, vagy sem. Túrórudi pl. van Szlovákiában is nem? :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.20. 18:57:31

retek, te is tudod, milyen mutyi folyik itt a háttérben. Ráférne a szakmára már egy kis kihívás :-)

Hogy releváns-e a hirdetőknek a külföldi forgalom? Nem értem a kérdést. Persze, hogy releváns, de eddig és ezután is megismerhető. A kérdés az, vajon kozmetikázni kell-e az adatokat vagy sem. Mert most a Webaudit abba az irányba lépett. Sajnos olyan helyzetben van, hogy sok egyébként indokolatlan kérést el kell fogadnia a portáloktól és az ügynökségektől, hiszen belőlük él.
Tehát nem az az érdekes, miért lépte ezt meg a Webaudit, hanem az, miért merül fel ez igényként a piacon. Ennyire hülyék a résztvevők, vagy ennyire hülyének nézi mindenki a másikat?

Varga Károly - Medián WebAudit · http://webaudit.hu 2007.01.20. 19:24:26

Konrád, mondanál 1, azaz 1 olyan indokolatlan kérést, amit az elmúlt 6 év során a WebAuditnak "el kellett fogadnia a portáloktól és az ügynökségektől"? Csak hogy én is értsem, mire utalsz...

kt · http://www.isite.hu 2007.01.20. 19:43:52

Teljesen jogos hazai audit site-on a hazai forgalom alapján (mégha ez időnként nehézkes is (pl. "külföldi" IP mögül netező multik munkatársai, bár úgy tudom van erre megoldás a Mediánnál) toplistát generálni.
Hiszen a hirdetők ma még leginkább Mediánt használnak. (milyen jó lenne pl. ha az amúgy ingyenes Google Analytics lenne az elfogadottabb, amely messze több infot ad mint a Medián).
Visszatérve a kérdéshez:
szerintetek mennyit ér a hirdetőnek, aki pl. mobiltelefont, vagy internethozzáférést árul egy olyan pl. kuwaiti látogató, aki sosem fog Magyarországon semmilyen terméket vásárolni...

Varga Károly - Medián WebAudit · http://webaudit.hu 2007.01.20. 19:46:33

Konrád, a példa sántít, egy járulékos szolgáltatásról beszélsz, ami független az auditált látogatottsági statisztikától. Ráadásul a pontossága is megkérdőjelezhető, mert csupán a cikkek letöltésszámát tartalmazza, a látogatók számát nem, így egy online közvetítés simán beelőzhet egy nagyobb látogatottságú cikket. Egyébként az egyáltalán nem indokolatlan kifogásokat megszívleltük, a TopNewst továbbfejlesztjük, és még az idén fizetős szolgáltatásként elindítjuk.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.20. 19:55:41

Karesz, alapvetően kevés dolgot mértek (mert kevet kell mérni), a lényeg az adatok tálalásában van: mit és hogyan mutattok meg. A kompromisszumok pont e körül forognak: mit és hogyan. Például nagyon érdekes lenne, hogy mennyi a T-Online portfolio teljes látogatottsága, de ugye ezt most nem mutatjátok meg, hiszen nem szabad összeadni az iwiw-et az Origóval a keresztlátogatottság miatt.
Ez a mostani vita is a találas kérdése: vajon tényleg szükséges annyira bezárkózni, hogy csak a hazai forgalom számítson? És ha így van, mi van akkor, ha nekem az is érdekes, mennyi a környező országokból érkező, a reklám szempontjából még akár releváns látogató is? Ez a fajta átértékelése a szolgáltatásnak - értsd: mostantól hazai piac az elsődleges, a többi mellékes - sok kérdést felvet. Például azt is, hogy eddig az ügynökségek alibinek használták a számokat, vagy meg is nézték, mi van mögötte?
És a sok kérdésben ti vagytok a legrosszabb helyen: bár rajtatok csattan, de nem a ti dolgotok megoldani.
Pedig most pont egy lehetséges megoldás irányába léptek el, ami a "meghatározó szereplőknek" elvileg jó, de sokak "igazságérzetét" sérti.
Függetlenül attól, ez a lépés magatoktól származik vagy külső sugallatra történt.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.20. 19:56:52

Elgépeltem:
"Ez a mostani vita is a találas kérdése:"
helyett
"Ez a mostani vita is a tálalás kérdése:"
Nem mind1...

Varga Károly - Medián WebAudit · http://webaudit.hu 2007.01.20. 20:57:17

Konrád, egy sokszereplős heterogén piacról beszélünk, ahol szerinted van mindenki által jónak tartott megoldás. A magam részéről ebben nem hiszek. Hajdanán úgy jött létre a WebAudit, hogy a piac akkori legfontosabb szereplői leültek egy asztal köré, és kitalálták, hogy milyen auditot is szeretnének. A konszenzusra jellemző, hogy még abban sem tudtak megállapodni, hogy a látogatás vagy a PI legyen az adatsorban előbb, ezért indul mindmáíg abc-rendben a napi látogatottsági tábla. Néhány évvel később az volt a legnagyobb probléma, hogy mindenki mindenkivel összeméreti a látogatottságát, csak hogy minél előbbre kerüljön a „toplistában”. Másfél évi egyeztetés után sem sikerült igazán jó megoldást találni a problémára, mert minden álláspont mellett védhető érveket lehet felsorakoztatni. Most egy sokkal kisebb horderejű kérdés körül folyik a vita, és most sincs egyértelműen jó megoldás, mindkét álláspont mellett fel lehet hozni méltányolható érveket - mint ahogy ezen az oldalon is megjelentek vélemények mindkét változat mellett. Mindenki a számára személy szerint kedvezőbb álláspont mellett kardoskodik, kivéve persze a kibiceket...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.20. 21:10:46

Karesz, ezek szerint az a legnagyobb gond, hogy nem vagytok elég erőssek és kellően függetlenek ahhoz, hogy a szabályokat ti alkossátok?
Itt a függetlenség alatt az előfizetéstől való függést értem.
Egyébként a mostani vita talán pont azért újszerű, mert nem a "nagyok" közt van érdekellentét, hanem a "nagyok" és a "kívül állók" között. Itt a kívül állók azok, akikről soha nem beszélünk szívesen: akik a külföld felé szolgáltatnak soxor kevésbé szalonképes tartalmakat.
Ez a mostani vita számomra arról szól, elfogadjuk-e végre, hogy ez is a hazai net, vagy továbbra is struccot játszunk.
Talán érthető, mit akarok mondani...

prospero 2007.01.20. 22:03:22

bocsesz, de kezdem web 0.1-esnek érezni az egész vitát és problémát. aki látott már és használt már google analyticset az érti miért...

ha normális analitikus eszköz van a kezedben, akkor nem ez a duális kérdés a probléma többé, hogy külföld vagy itthon... ez nagyon alapvető és web 1-es probléma csupán. az analyticsben a portál teljes valóját megismerheted, láthatod, hogy honnan hányan és mikor, milyen üzenetekre, milyen contentek esetében jönnek és mely kampányaid milyen hatékonysággal futnak (!) stb.

talán az eredendő kérdés progresszíve inkább úgy tehető fel: az ügynökségek miért nem érzik még annak az idejét, hogy kiharcoljanak maguknak egy szofisztikáltabb eszközt? elegendő egy UV alapján dönteni vajon? elegendő 3 szám alapján milliárdokat tovább osztani? nem üzleti felelőtlenség ez a web 2 korában?

Varga Károly - Medián WebAudit · http://webaudit.hu 2007.01.20. 22:07:17

Konrád, a WebAudit nem hatóság, hanem egy szolgáltatást végző cég. Komoly szereptévesztés lenne a részünkről, ha azt gondolnánk, hogy a farok csóválja a kutyát. Természetesen nem vállalunk fel olyan szabályokat, amelyek szerintünk nem vállalhatóak, és a szabályokat is csak akkor módosítjuk, ha biztosak vagyunk benne, hogy a lehetőségek közül a legjobb, vagy a legkevésbé rossz utat választjuk. Minden módosítás konfliktusokat szül, mindig lesznek, akik úgy érzik, hátrányosabb helyzetbe kerülnek a változtatás miatt.

Lehet, hogy félreértem a mostani vita kapcsán tett célzásodat, de a Mellesleg mindenképpen a nagyok közé sorolandó, ma is az egyik legjelentősebb internetes vállalkozás, és biztos vagyok benne, hogy ez a jövőben különösen igaz lesz.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.20. 22:16:09

A Mellesleg nincs a nagyok között a reklámköltések esetében, bár igaz, hogy nem is kicsi.
De itt a "nagyok" az inkább érzelmi és nem értelmi jelző.

Értem, hogy nem vagytok hatóság, de a helyzetetek több, mintha "csak egy" szolgáltató lennétek a sok közül. Jelenleg nincs komoly versenytársatok, és ez felelősséggel jár. Persze tény, hogy ez egy pillanatnyi állapot, és ha nem alkalmazkodtok, azaz nem szolgáljátok ki a megrendelőket úgy, hogy az a lehető legjobban pareto hatékony állapot legyen, akkor könnyebb dolga lenne az esetleges új belépőknek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.20. 22:22:05

prospero: a Googlenek mindössze annyi baja van, hogy nem publikus, így nem tudom felhasználni tervezésre.
Másrészt a mérés módja sajnos rosszabb (pontatlanabb), mint a Webauditnál.
Igaz, valóban sokkal többet elárul a valós folyamatokról. A konverziókról, például.

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2007.01.20. 22:46:38

Van a sales, van az ügynökség és van maga az ügyfél. Három helyen lehet tehát olyan szakmai kompetencia hiány (vagy épp rafinéria), ami lehetőséget adhat a számokkal, csoportképzéssel (networking), buzzwod-ökkel, stb. való játszadozásra. Csak ismételni tudom magam: kis piac, kis pénz, nagy trükközések.

Xnews 2007.01.21. 11:54:14

retek,
"Csak ismételni tudom magam: kis piac, kis pénz, nagy trükközések"
Egyetértek, de ez nem lehet elég indok a helyzet legitimizálására.

"Külön köszönöm nop-nak, hogy megtisztel jelenlétével, és képviseli a piac egyik fontos szegmense, az ügynökségek álláspontját."
Pontosabban 1! ügynökség álláspontját, mielőtt tévedésbe esnénk. :/

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.21. 23:08:32

Karesz, egy kérdés:
az új oldalon nem lehetne az alapállás az, hogy csak a látogatók száma jelenik meg, mégpedig összes-hazai-külföldi bontásban? Úgyis ez a fontos a hirdetőknek: hány embert érnek el.
És akkor ezzel mindenki megnyugodhat. (Vagy nem?)

nop · http://www.kirowski.hu 2007.01.22. 10:54:49

Zutty, megtisztelo a feltetelezesed (mi mint "okozok"), csak hulyeseg.
De a blog mar csak ilyen...

Kollegaim vedelmeben: nalunk nem divik a lustasag, eddig is kattintottunk, de orulok usability szempontbol, hogy rovidesen mar nem kell. Persze a valtoztatasnak ennel sokkal fontosabb jelentosege van.

Hibasan olvastad soraimat, ha azt nezted ki belole, h a Webauditot toplistanak tartom, sot az az egyik gondom, h sokan annak tartjak - lasd pl. total latogatottsagi statok publikalasa hazai szaksajtoban.

nop · http://www.kirowski.hu 2007.01.22. 11:09:03

Az javaslat egyebkent nem rossz, mely szerint a belfold es a kulfold egymas mellett legyen lathato.

Sztem ez a tema igy-vagy ugy meg fog oldodni, de meg jonehany, ennel sokkal nehezebb ugy egyeztetese var megoldasra.

devizakozep 2007.02.05. 17:20:01

kivancsi lennek megvolt-e a magyarazom a bizonyitvanyom gyules. ha megvolt beszamolna valaki?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.02.05. 18:17:14

Egyelőre nem, de ami késik...


...az nem jön el hamar.


süti beállítások módosítása