Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Üveggömb, némi füsttel

Címkék: onlinemarketing tartalom weboldal kutatás

2007.02.04. vasárnap 23:58 Konrad

Végre sikerült elolvasnom Máth András remekbe sikerült médiapiaci jóslatait. Nem fogok vitatkozni az abban írtakkal, az általam ismert dolgoknál ugyanis jórészt egyetértek, a nem ismerteknél pedig hiszek Andrásnak.

Ami viszont nekem az egészből lejött, az egy nagyon szomorú kép a hagyományos médiáról. Egy-két kivételtől eltekintve ugyanis nem tekintik valós csatornának az internetet. Használják marketing célokra, használják egy-egy szolgáltatásra, de nem szerves része az életüknek. A tavalyi egri Reklámkonferencián egy szekció-beszélgetésen is az volt az érzésem, hogy bizony se a vezető tévék, se a vezető rádiók, se a vezető kiadók nem érzik valós és azonnali kihívásnak az internetet.

Pedig ennek a hozzáállásnak már most láthatják a negatív következményeit: két olyan portál a vezető hírszolgáltatás, amelynek nincs hagyományos média kapcsolata! Azaz elvileg drágább és hatékonytalanabb működésű, és mégis hatalmas szeletük van az olvasottsági és a reklámtortából (ez a két portál természetesen az Index és az Origo).

Még szomorúbbnak látom azt a képet, amit részben András is érint, ez pedig a hagyományos bulvár az internet hazai szegletében. Ez már csak azért is érdekes, mert a mindenféle átalakulások előtt volt három olyan oldal, ami ezen a téren erős volt. Ezek az RTL Online, a Korridorból lett tv2.hu és a Blikk.hu. De aztán szépen lassan lecsökkent a tartalmuk, hírek szempontjából használhatatlan vackok lettek, csak szörnyülködni járok ezekre néha. Mert a tévéműsorokat inkább a Port.hu-n nézem, a bulvárt pedig pl. a Velveten.

Az egészben az a legfurcsább, hogy csak rá kell nézni a reklámpiaci tortára:

A listaáras adatok szerint a múlt évben 540,78 milliárd forintot költöttek reklámokra, 7,2 százalékkal többet az egy évvel korábbinál - közölte a TNS Media Intelligence Kft. A legdinamikusabban az internetes reklámok piaca bővül, itt 70 százalékkal költöttek többet reklámra 2006-ban a megelőző évi ráfordításoknál.

Ha valaki ezt látja, és hisz az internetben, akkor mit csinál? Azt, amit a Simó féle T-Online: vásárol, beruház, helyet csinál a hirdetéseknek! És a hagyományos médiának ehhez megvan a tartalom, a piaci háttér, valamennyire a pénz és kisebb-nagyobb médiafogyasztói kör.

Mert aki lemarad, az kimarad. Előbb-utóbb minden területen lesznek erős internetes vállalkozások, a piac telített lesz, az újak már versenyző környezetbe érkeznek. És akkor egy ilyen elemzésben csak annyit lehet majd írni: így jártak.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2033646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prospero 2007.02.05. 12:42:56

és mennyi az internetre költött éves összeg?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.02.05. 18:16:31

Írt erről Rabbit, 5 és 10 milliárd között van az igazság, ami reklám illetve ebbe a kategóriába tartozik (pl. ügynökségi jutalék).

bülbül · http://www.bulbul.hu 2007.02.08. 21:33:33

Jó, de akkor azt is tegyétek hozzá, hogy az 540 milliárd az listáras becslés, a MOHI-ból becsülthető teljes online budget meg valahol 9-10 milliárd lesz a nap végére. (A teljes médiapiac 2006-ra valahol 160-170 Mrd körül fog landolni)
Egyébiránt én nem hiszem, hogy a hagyományos média mellőzné az online területet, inkább az a gondja, hogy nagyon át kellene alakítani a jelenlegi döntéshozatali és működési rendjét - ahhoz meg még nem elég nagy a nyomás rajtuk.
Képezeljetek el egy rádióállomást: ott milyen módon kellene az online-t integrálni, ha valóban hatékonyan szeretnének működni? Kik lennének a valós 'sztárok' a szervezetben - és utána arra is gondoljatok, hogy jelenleg kik töltik be ugyanezt a funkciót...

És ezt most bármi mással is behelyettesíthetitek. No ez az oka annak, hogy az online-ra kevesebb figyelmet fordítanak, ráadásul azt is látni kell, hogy a hagyományos területen egy pár eye-ball (majdnem azt ítam, hogy 1 db eye-ball, de az elég morbid lenne), sokkal több bevételt hoz, mint online területen...

el 2007.02.09. 13:53:06

szia Bülbül! az utolsó mondatodat ki tudnád fejteni kicsit? nem teljesen értem, hogyan is érted a több bevételt dolgot.


süti beállítások módosítása