Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Szubjektív 2.2

Címkék: web22 symposium

2007.02.28. szerda 11:49 Konrad

Itt ülök a Web 2.2 Symposiumon, és végre van internet. Mert eddig nem volt... De már a hivatalos blogon is van valami jele a konferenciának, és talán fog történni valami értékes is.

Mert eddig nem történt. Volt egy szereptévesztett megnyitó (Szupermentől, aki állítólag nem szereti, ha így hívják), volt egy reklámprezi a Sanomától ("mostmár dinamikus és nem statikus oldalakat fejlesztünk" - anyám!), volt egy fejlesztő által elmormolt előadás az Indextől, és most végre van valami vitaszerű, a vállalati blogolásról. Ez már érdekes, csupa ismerős az asztalnál, ha elhangzik valami új, szólok.

Nagy cégek, intézmények bloggerei, multis-bloggerek: a blog mint vírusmarketing - Bögel György (CEU), Hamvas Bálint (MEC Interaction), Máth András (Ringier), Szeszlér Vera (Arcus Interactive Group) - Moderátor: Román Balázs (Kreatív Magazin)

11.40 - Bülbül alias Máth András elmondta, volt egyezteté a blogja indulása előtt főnökeivel - de nem vállalati blog, hanem személyes. Ezt tudtuk, de jó azért hallani. És nincs tabu téma, az önmérséklet számít.

11.41 - Szeszlér Vera a Mirai (Arcus) blogot jegyzi, mint kommunikációs menedzser. Ő ír sajtóközleményeket is, és persze a blog azért más - sokkal inkább témafelvető. Vera személyes közegnek érzi a blogoszférát - milyen igaz!

Kicsit iskolás ez így egyelőre, Balázs kérdez, megszólíott válaszol - és most Bögel úr (a kevés klasszikus öltönyösök egyike a pályán).

11.44 - Bögel: nem KFKI alkalmazott, és pénzt sem kért és nem is kap a blogért. Nincs direkt üzenet jellege sem, a KFKI nem kér és nem tilt. Aki olvassa, tudja, hogy ez így is van - igaz, BGY témái általánosak. Nem politizál napi szinten, nem árt a vállalat jó hírnevének (pl. nem kommentálta a T csoport felvásárlását) - de most lényeg.

"Vállalati blog nem létezik." - Van PR blog, van hobbi blog (etikai kódexel a háttérben) stb. de nem egységes ez, mint itt a konferencia résztvevői sem egységesek. "Nagyon tarka világ."

11.47 Hamvas Bálinthoz kérdés: mi az alapötlet? Miért, hogyan indult a blog?

Tudatos döntés volt az indulás, külső PR eszköze - mondja Bálint. Nincsenek feltételek, saját etikai normák vannak.

 11.49 Elhangzott a "Fantaboy - Vadmálnablog", ami igazából Vadmálna boy és őneki a blogja lenne. De mind1. Balázs kérdése: ki csinálja a blogot?

Máth: attól függ, mi a blog célja. Milyen igaza van! Annak kell beszélni, aki érdekeset tud mondani. Releváns legyen stb. Tehát az írónak értenie kell a területét és érdekesnek kell lennie.

11.52 - Ki tud partner lenni blogírásban? Vera lett megszólítva. "Volt olyan cég, akinek kell. (...) Blogger nélkül nincs blog. (...) Ha ilyen nincs a vállalatnál, akkor nem érdemes."

Egyébként promóciós blogot írtak, de nem szoktak vállalati blogot írni, és nem is javasolnák, hogy külsős írja.

11.55 - A promóciós blg mennyire ügynökségi feladat? Ja, és állítólag utánnanézett Balázs a Vadmálna blognak, és kevés volt a komment. Pedig nincs igaza. Nem volt komment. Nem volt megengedve...

Bálint nem szereti az ilyen promó blogokat, mert pont a lényeget veszti el.

András: mi a cél? Miért csinálnak ilyet? Ha erre tudsz válaszolni, akkor OK. Pl. reklámkerülési alternatíva.

Vera véleménye elveszett egy wifi szakadás miatt, de valami olyasmit mondott, hogy ha a blog felvállalja, hogy promóciós, akkor lehet jó.

BGY: nem tud jó hazai blogot, de neki tetszik a Dell blogja, mert nem PR szagú.

12.01 Mennyi időt vesz el a blogolás?

Máth András: egy anyag 15-20 perc megírni, e nem ez a sok, hanem a döntés előtte.

Vera: hallom amit mond, de nem értem, mit akar. De aztán: a lényeg a folyamatos figyelem. Figyeli a többi szakmai blogot, többet olvas blogokat, több forrást olvas.

12.04 Viszonylag kevés olvasottság. Mennyi az esély a "széles tömegkre"? Milyennek kell lenni megjelenésben, tartalomban, ami sok olvasót generál?

BGY: kevés van az én blogomon. De egy 70 éves Nóbel díjas közgazdász blogján sincs több, tehát ez annyira nem gond. A tartalom miatt eleve kevés embert érdekel.

Bálint: van amire semmi, másra meg ugranak... Legutóbbi ilyen a Sanomás baki volt.

MA: Nem szoktak hozzászólni, de a médiapiaci elemzésemet, amit itt raktam föl, több ezren olvasták. Ennyi elég. Nem több tízezres közösséget kell elérni. A véleményformálás a fontos.

Vera: "tegnap óta van nálunk komment, így erre nem tudok mit mondani."

12.08 Hogyan fog alakulni? Milyen irányba fog menni a vállalati blogolás?

MA: Íráskészség nem kiválasztási szempont a pozíciókra. Nem ilyen jellegű embereket keresnek vezetőknek. De idővel egyre több "irodalmilag képzett" kerül vezető pozícióba, ez segíthet a fejlődésben.

BGY: mérsékelt növekedést várok, nem fogja elérni a nyugati arányokat. Szerinte rohamosan romlik az íráskészség. A hitelesség füg a helyesírástól. Egyre kevesebben tudnak alany-állítmányt egyeztetni... PR-es ízű blogok elindítását várom. De nem jósolok nagy jövőt.

SZV: Tény, nem tud minenki írni. De a blog személyes fejlődést is szolgálhat. Ahogy nő az interaktív kommunikáció szerepe, úgy lesz egyre több.

Hát ennyi. Mot kicsit el is fáradtam. Ha lesz még érdekes, szólok.

Ja, kérdések... Azok nem voltak.

Ebédszerűség volt... Megvolt.

Most 13.30, és egy jólöltözött úr beszél Microsofttól. Ádám és Évától kezdi, és ez is reklám - a notebookján Vista fut. Hurrá.

Izgi, trendi, magávalragadó - igazi buzzwordok az előadásban. Haha.

Visszatérem a reklámblokkra, és éppen az AJAX megoldást "találják fel" a kivetítőn... Alszunk tovább.

Erre felriadtam: édzseksz. Azaz AJAX...

Desktop Gadget a Vistában... izgalmas. Lenne, ha látnám bármikor az asztalom. De érdekes módon programokat futtatok és nem asztalt nézegetek. De van már iwiw és lesz reemail gadget. De jó!

14.03 Blogszolgáltatók vezetői vita - Blogszolgáltatás, mint vállalkozás. Hogyan próbálják a civil tartalmat kiemelni? - Balog Márton (logout.hu), Barczi Imre (blog.hu), Bőle György (buzz.hu), Dobó Mátyás (blogter.hu), Papp László (freeblog.hu) - Moderátor: Szántó Gábor (Kirowski)

SZG: Média-e vagytok, vagy szolgáltatás?

buzz.hu: média

logout.hu: média

Blogter.hu: attól függ. Egy része a felhasználóknak platformnak használja, másik oldalról van egy szűk szegmens, akik híreket közölnek. Ők a tartalomszolg. funkciót használják.

Blog.hu: első időkben szolgáltatás, majd később válhat újabb lépcsőként tartalom szolgáltatássá válik. Persze a Blog.hu speciális, mert az Index csomó tartalmat jelentet meg. Ugyanakkor a technológiai is fontos.

Freeblog: technológiai szolgáltatók vagyunk. 

SZG: Ha én vagyok a média, a civil újságíró, akkor te, mint blogszolgáltató, mit kezdessz velem?

buzz.hu: nyilvánosságot kapsz, sőt, a HWSW-nél munkát is kaphatsz, ha jó vagy. Sőt, a hirdetőket érdekli a blog melletti megjelenés - szerzünk szakmai támogatót.

logout: tchnikai lehetőségek szűkösek (direkt) De felettünk egy erős média van.

Blogter: erős címlap, ahol a minőség megmutatható. Ezen kívül külső csatornák: hírkereső, T-Online potfolio: nagy látogatottságot tudunk vinni. Ráadásul itt is előfordul, hogy tudunk támogatót vinni.

Blog.hu: "Tök mindegy, hol kezdessz el blogolni, ha jó vagy, meg fogunk keresni!" - ez mindent elmond :-) Ha jó  blog, felkarolják.

Freeblog: "50 ezer blogger nem tévedhet" - "az abszolut szabadság hívei vagyunk". Nincsnek megjelenési kötöttségek, jó eséllyel lehet pénzt keresni, hirdetői szempontból elfogadott.

SZG: Nem féltek, hogy ki fognak használni?

Buzz: nem

Logout: megvan a veszélye

Blogter: dehogynem. Ez előfordul.

Blog.hu: Hova mennél?

Freeblog: félünk. De nem lehet ellene mit tenni igazából.

SZG: Miért nem fizettek meg újságírókat, hogy legyen látogatás? Miért long tail?

Buzz: kevés az IT újságíró. Autodidakták. Ez egy lehetőség, hogy alapanyagot találjunk.

Logout: ugyanaz, mint buzz, persze nem ezért készült a szolgáltatás.

Blogter: azt tapasztaltuk, kevés a lelkes újságíró. Ez üzlet: ennyi pénzért írjál ennyi cikket. Volt a Blogteren példa. De a legjobb blogok alulról építkezőek.

Blog.hu: amatör függetlensége fontos, de persze vannak nálunk profik is. De blogolni nem azért érdekes, hogy felfedezzenek, mint újságírót.

Freeblog: mi szolgáltatók vagyunk. A címlap civil. Nem látom értelmét a fizetetteknek.

SZG: Nálunk jót tenne az, ha a blogokat kinyomtatnák, és eljuttatnák szélesebb közösséghez?

Buzz: nem látom értelmét

Logout: nem

Blogter: csinálja meg valaki. Szívesen részt veszünk.

Blog.hu: ellenkezője kell, szélesebb közeget kell eljuttatni a blogokra.

Freeblog. lásd mint fent.

SZG: Milyen üzleti modellre jött létre a szolgáltatás?

Buzz: nem számított, termel-e bevételeket. Belefért, hogy megfinanszírozzák.

Logout: is látogatottság (kis hányad), minimális befektetés, kockázat nélküli kipróbálás.

Blogter: Felületértékesítésből bevétel. Ezért van a címlap, ahol bannerek futtathatók. A Blogter ebből a szempontból jól működik. Persze technológiai szolgáltatóként a motor eladásából is van bevétel.

Blog.hu: nem a hirdetés a fő csapás. A nagy tartalomszolgálttó (Index) igyekszik lefedni minél több területet, így ezt is, hogy a vlahol belépett felhasználó "birodalmon belül" maradjon.

Freeblog: itt is nagyobb portfolio része. Megintcsak egyetért a Blog.hu-val.

SZG: Mit hoztak a partnerkapcsolatok?

Freeblog: Sziget.hu-val van kapcsolat. Az adott szezonban megpörgeti az ezzel foglalkozó blogokat.

Blog.hu: becsatlakozás azzal ját, hogy becsatlakozol a nagy infrastruktúrájába. Látogatók, fejlesztés, sales - ezeket pozitívan érinti.

Blogter: T-Online stratégiai partner, a T értékesít, Blogter magát népszerűsíti. És persze van technológiai együttműködés is.

Logout: kiadó szinten van, de blogszolgáltatásra nincs.

Buzz.hu: -

SZG: Szerkesztőségi elvek: mi van, ha a hirdetőt fikázzák?

Freeblog: "Semmit nem teszünk ez ellen, a hirdetőnek kell elfogadnia ezt."

Blog.hu: Szabadság van. De vannak szintek. Ha hirdetés szempontból értékes blog van, akkor meg kell győzni a feleket, a hirdetőket pl., hogy nehéz elérni, hogy kontrollált tartalom mellett helyezkedjen el.

Blogter: ugyanaz, mint blog.hu...

Logout: nem merült fel, de itt anarchia van.

Buzz.hu: a hirdetőknek el kell fogadnia, hogy nincsenek korlátok.

SZG: Közönség?

Semmi...

SZG: Hol lesztek 3-5 év múlva?

Buzz.hu: nem tudják, hol lesznek. De a tapasztalatokat be lehet építeni az anyalap tartalmaiba.

Logout: nem jósol. Nagy jövője van a közösségi tartalmaknak, emiatt lehet integrálás.

Blogter: "remélem jól leszünk 3 év múlva." Szeretne a Blogter gyűjtő, agregátor funkciókat. Ebbe az irányba is fejlesztenek. Ez az ezévi cél. Tehát ne csak blogteres blogok legyenek.

Blog.hu: 5 év múlva egy napfényes szigeten szeretne lenni, utálja a telet :-) A blog egy szélesebb portfolio eleme lesz, integrálva lesz, de nem önálló szolgáltatás.

Freeblog.hu: növekedés lesz, lehagyhatja a klasszikus hírportálokat.

És itt a vége. Nem volt ez vita, de legalább megpróbáltak válaszolni. És még pár érdekes dolog is elhangzott. És most pihenek...

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4741169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xnews 2007.02.28. 12:28:47

A mi Istvánunknak is ott kell vhol lennie...találkoztatok?

devizakozep 2007.02.28. 13:25:36

na akartam is kerdezni, h mennyire tartod reklamizunek, meg hogy jott be a papirforma. en ugylatom bejott.

papirforma =

"Mert bár lesznek előadások, de bevallom, engem egyik sem hozott igazán lázba. Olyan, mintha ezzel lett volna pár szponzor kifizetve: kapsz egy előadást."

es

"más kérdés, mennyire lesznek ezek élők, valódiak. Azaz nem reklámszagúak, nem egymás melletti elbeszélések."

termesztesen meg nagyon az elejen vagyunk, nem akarom temetni. lehet eso lehet ho.

zs 2007.02.28. 13:47:02

Ne feledd belinkelni a Sanomás bakit! Előre is kösz!

zsoltu · http://www.estiskola.hu 2007.02.28. 15:50:21

az előző konferenciánál is és most is azt érzem és gondolom, hogy egyrészt a web2 mint olyan, a szolgáltatóknak, reklámembereknek és az ezekből pénzt csihholóknbak fontos, nem a felhasználóknak, ők javarészt azt se tudják, mi az, miben más (más se tudja, de kitalál rá történetet), azonban azt is gondolom, hogy ha a szervezés gagyi, akkor az eredmény se lesz más. már bocsánat, de ha olyan szervezi, aki az internethez se ért, a számítógép is szörny a szobában neki, akkor ez az érzéketlenség kiüt a produkción is.
aztán meg: superman szerintem ahogy öregszik, úgy válik egyre gusztustalanabb ponttá - a befektetős tévéműsor volt szerintem a vége, onnantól szánalmas már, nem több - ez is mutatja, hogy olyat hoznak be a képbe, aki amúgy semmi néven nevezhető okból nincs miért ott legyen.

senki nem akar semmiért fizetni, és az a vélemény, hogy a civil média amúgy magától kinő a dudvából, de minderre rárepül egy elég agresszív csoport, akik mégiscsak ebből akarnak megélni. itt azért van egy elég jelentős etikai ugrás, mert míg a usereknek az van kommunikálva, hogy ő a sztár, és a civil kurázsi a sztárságának díja úgymond, ebből az egész hóbelevancból az a néhány yuppie elég jól meg tud élni, töredék, néhány könyvjutalom és egyéb gagyiságok forognak vissza userhez csak.

devizakozep 2007.02.28. 16:03:17

"Blogter: Felületértékesítésből bevétel. Ezért van a címlap, ahol bannerek futtathatók. A Blogter ebből a szempontból jól működik."

kerdem ismet (hatha egyszer valaszol vki):
napi ezer emberre havi milliokat? na nemar....

zs 2007.02.28. 17:43:28

Semmi fotó, videó??

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.02.28. 23:52:39

zs, több ok miatt sincs.
Nem az én műfajom, nem volt időm fotózni, és bedöglött a fényképezőgépem töltője...

Akos 2007.03.02. 16:02:25

Már megvan? (Persze ha érdekes egyáltalán)

ujmediablog.sanomabp.hu/


süti beállítások módosítása