Az Etarget koncepciója egyszerű: tartalom alapján ott jelenjenek meg hirdetések, ahol azok relevánsak, azaz köthetők az éppen olvasott cikkhez. Vagy a hirdetés jelenjen meg keresőkben, ha a fizetett találat kötődik a keresett kifejezéshez (szóhoz).
A hirdető szeretne minél több értékelhető látogatót - és a célzott hirdetés nagyobb valószínűséggel hoz ilyet -, a portálok szeretnének bevételt. Az Etarget pedig adja a rendszert. Így kerek a világ.
Persze vannak azért egyéb körülmények is. Például ha a weboldalon elhelyeznénk szívesen hirdetést, de nincs mire célozni. Mondjuk egy chat-en, vagy egy közösségi portálon.
Da az is előfordul, hogy a hirdetőnek nem fontos a célzott elhelyezés, hiszen a hirdetés szövege önmagában is behatárolja az érdeklődők körét (fizetni pedig a kattintásért kell, ugye).
Ezekre az extra igényekre vezette be az Etarget az általános linkeket.
Kulcsszófüggetlen megjelenést biztosít ez a funkció olyan portálokon, ahol nincs értékelhető cikktartalom, hanem alapvetően szolgáltatás központú. Ilyen pl. a chat.hu, a MyVIP, a Videoplayer. A kreatív (a hirdetés) ugyanaz, mint egyéb esetben, de kulcsszavak nem kellenek, nem is lehet azokra licitálni. De azért a licit maradt: ha az alap nettó 20 forintos árat növeljük, akkaor gyakrabban tud megjelenni a hirdetésünk.
Hogy ez a megoldás visszalépés az eredeti koncepcióhoz képest? Lehetséges. De egy általános szolgáltatónak illik az ügyféligényeket kiszolgálni. Márpedig erre a funkcióra igény volt minden oldalról.
Utolsó kommentek