A YouTube felvásárlásánál is többet költött most a Google, és megvette a legismertebb, legnagyobb hirdetéskiszolgálót, a DART-ot üzemeltető DoubleClicket.
Már a hazai neten is sokan írtak róla, pl. Hamvas Bálint, Hírbehozó, Darthwalk, így sok újdonság nekem nem maradt. Sok lehetőség, sok találgatás van az akvizíció körül, egy biztos, a Google terjeszkedésének minden lépése a reklámbevételek maximalizálása felé történik.
Ez a párhuzam annak a fényében érdekes, hogy előszeretettel nevezik a Google-t a Microsoft legnagyobb kihívójának, miközben más piacon játszanak.
A Microsoft piaci a szoftverek eladása, kiemelkedő ereményeket a vállalati szoftverek (Office termékcsoport, szerveralkalamzások) területén érnek el. A Google piaca a keresések, azon keresztül pedig reklámhoz kapcsolódó bevételek.
Két külön piac, különféle budget megcsapolása - jóideig elférnek egymás mellett. Hiszen egy webes Office soha nem lesz annyira megbízható és megbízhatóan működő, mint egy saját gépen futó - és egy MS Vista soha nem fog hirdetési bevételt hozni (legalábbis a közeljövőben nem).
Tehát a Google lépése továbbra is logikus volt, ott erősít, ahol otthon van.
Utolsó kommentek