Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Böngészők, op.rendszerek, flash - Magyarországon

Címkék: onlinemarketing kutatás

2007.04.17. kedd 00:30 Konrad

Persze minden online ügynökség gyűjt adatokat, és elemzi is azokat. Aki csinált már kampányt a neten, az tudja, hogy sok extra információt meg lehet tudni. Olyan információkat, amiket nem szokás publikálni, nem szokás megosztani sem a nagyközönséggel, sem a szakmával.

Hiszen ezek olyan tapasztalatok, amik pénzt jelentenek.

Éppen ezért - a fenti általános hozzáállás miatt - érdekes az, hogy a kirowski most nyilvánosságra hozott egy belső kutatásukat. Pontosabban mérésüket.

Az internetes reklámszakmában több olyan, visszatérő kérdés van, melyekre mindeddig csak nemzetközi adatok segítségével válaszolhattunk. Ilyen például az alternatív böngészők használatának aránya, az Adobe Flash verziók különböző változatainak elterjedtsége, a képernyőfelbontások aránya vagy a felhasználói számítógéprk hangkártya-felszereltsége. A .pif, a kirowski internetes pillanatfelvétele ezekre a kérdésekre ad választ – kifejezetten a magyar piaci helyzetet feltérképezve.

A mérés február első felében történt, és megjelenő hirdetések mellett lerakott cookiek segítségével valósult meg. Összesen 1.655.623 lekérdezés történt, úgy, hogy minden felhasználót egyszer kérdeztek csak le. Persze a több böngésző használat illetve a cookiek törlése kis mértékben torzíthat.

A lekérdezés ezeken az oldalakon keresztül valósult meg:

http://www.startlap.com/
http://www.index.hu/

http://www.wiw.hu/

http://myvip.hu

http://www.port.hu/

http://www.hirkereso.hu/

http://www.hirstart.hu/

Valamint az Adnetwork hálózat tagjai

És akkor had tegyem ide - mintegy közbevágva - azt a megállapításom, hogy természetesen azokat mért a dolog (ha jól értem az anyagot), akiknél a hirdetések is megjelentek. Azaz notórius reklámelkerülők adatai kicsukva.

Akkor hát lássuk a főbb megállapításokat:

Böngészők:

Internet Explorer 73,21%, ennek 92,93%-a IE 6.0, 6,48%-a IE 7.0
Firefox 23,21%, ennek 53,69%-a FF2.0, 38,32%-a FF1.5-1.6, 7,75%-a FF1.0-1.4
Mozilla
1,8%
Opera 1,7%
Egyéb 0,03%

Flash verziók

(Ez is milyen fontos! Nem árt tudni, miben gyártsunk bannereket, hát nem?)

Flash 6 vagy régebbi 5,01%
Flash 7 5,1%
Flash 8 19,56%
Flash 9 70,34%

Képernyőfelbontás

(Számomra megdöbbentő, de mintegy 300! különböző beállítást regisztráltak. Ezért aztán egy csoportosítást tettek közre, íme.)

1024x768-nál nagyobb: 28,52%
1024x768 60,61%
1024x768 és 800x600 között 0,11%
800x600 10,67%
800x600-nál kisebb 0,09%

Hangkártya

A felhasználók 99,99%-ának van hangártyája. Persze ez nem jelenti azt, hogy van hangszórója is, illetve ha van hangszórója, az be is van kapcsolva...

Operációs rendszerek

(Nyomasztó M$ fölény...)

Windows MindenFéle 98,72%, ennek 92%-a XP, 3,24%-a 2000, 2,75% 98 ill. ME, a maradék kb. Vista
Linux 0,63%
PowerPC Mac 0,41%
Inteles Mac 0,22%
Egyebek 0,02%

A tanulmány egy félmondata utal arra, hogy ez bár az első felmérés, de nem az utolsó ilyen. Reméljük, azok is nyilvánosak lesznek, és módunk lesz nyomon követni a változásokat. Addig is, programozók, designerek, tanácsadók és aki még érintett, van min gondolkodni: mire és hogyan érdemes optimalizálni.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1859591

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kispad 2007.05.06. 22:07:04

BöngészőstatisztikákAmikor webdesign készítésnél felmerül a klasszikus "mire optimalizáljunk?" kérdés, általában elhangzik a frappáns válasz is: "semmire!". A rutinosabb rókák tudják azért, hogy ennyire nem fekete-fehér a helyzet. Szép meg jó dolog a te..…

Trackback: Kispad 2007.04.18. 10:36:21

BöngészőstatisztikákAmikor webdesign készítésnél felmerül a klasszikus "mire optimalizáljunk?" kérdés, általában elhangzik a frappáns válasz is: "semmire!". A rutinosabb rókák tudják azért, hogy ennyire nem fekete-fehér a helyzet. Szép meg jó dolog a te..…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2007.04.17. 07:30:22

Tényleg jó, hogy megtudhattuk ezeket az adatokat, de ha összehasonlítom saját oldalaim statisztikájával, akkor kiderül, hogy max. 1-2% eltéréssel folyamatosan rendelkezésemre állnak ugyenezen adatok és gondolom ezzel nagyon sokan mások is így vannak.
(Persze arra azért figyelni kell, hogy általános témájú oldal statisztikáját nézzük.)

sajt · http://sajt.tumblr.com 2007.04.17. 08:27:55

Számomra a felbontás az érdekes, nem gondoltam volna, hogy az emberek 10%-a még 800x600px-et használ.
Egyébként ezt hol találtad?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.04.17. 11:41:45

harzol, azért ez elég nagy elemszám, kevés olyan oldal van, ami ennek akár a tizedét is hozza, nem?

sajt, nem találtam. Tudtam róla, hogy elkészült, és elkértem a kirowskitól (NoP-tól, ezúttal is köszönet!).

gattodire · http://infoeco.blog.hu 2007.04.17. 13:52:42

A Firefox használata elég nagy szórást mutat. Ez a 23% azért érdekes, mert a geek oldalakon már van ahol 80% feletti az aránya.

Kérdés, hogy ez mikor gyűrűzik be az átlag felhasználóknál!

V B A 2007.04.17. 14:47:26

Re: gattodire
Céges honlapunkra a legtöbb látogató munkahelyekről érkezik (hétköznap: 8:00-9:30, 12:00-13:00, 16:00-17:30, azaz munkakezdéskor, ebédszünetben és hazaindulás előtt), a legtöbb munkahelyen meg IE van és az is marad. A fenének van kedve még egy böngészőt feltenni a gépekre, ha már úgyis van rajtuk egy. Úgyhogy szerintem marad az IE-fölény. Majd ha óriási lesz az internetpenetráció az otthonokban és tévézés helyett az emberek neteznek, akkor lesz több alternatív böngészős látogatás. Nem-geek ismerőseim is szinte mind Firefoxot használnak otthon.

Pásztor Dávid · http://ekommersz.blogter.hu 2007.04.17. 15:05:40

Semmi újdonság, ezeket eddig is mind tudtuk.

Emc · http://www.kreativvonalak.hu 2007.04.17. 15:36:38

Valóban, az arányokat ezen a területen jártasak nagyjából tudják, már csak saját oldalaik adataiból is.

Én mégis köszönöm a kirowskinak hogy nyilvánossá tette, Konrádnak pedig a közzétételt, mert nagyon fontosak lehetnek ezek az általános oldalakon mért számok akkor, ha pl. indokolatlan fejlesztést akadályoznak meg.

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2007.04.17. 17:38:16

Konrád!

Persze. Ez visszaigazolásnak igen jó, hisz eddig csak sejtettem, hogy a napi 1000 egyedi látogató körüli általános témájú oldalak adatai mérvadóak, de most ez igazolást is nyert.
Az élelmesebbek forgalmas saját honlap nélkül is találhattak olyan statisztikákat, mely pontos. Lásd nagyobb lap.hu oldalak alján a számlálók.

gattodire · http://infoeco.blog.hu 2007.04.17. 17:57:37

re: V B A

Ha igaz, hogy otthon netezünk firefox-al, és munkahelyen explorerel, akkor a nálunk nagyobb otthoni internetpenetrációval rend. országokban magasabb kellene hogy legyen a firefox aránya. De nincs így.

Az aktív netező, számítástechnikában elboldoguló ismerőseim nekem is inkább firefoxot használnak, de az ilyenek még mindíg a kisebbségben vannak.


A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.04.18. 16:31:39

Flash esetében az is érdekes lenne, hány százaléknak nincs semmilyen pluginja...


süti beállítások módosítása