Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Extra optimalizálás

Címkék: onlinemarketing keresőmarketing sem etarget

2007.04.20. péntek 20:04 Konrad

Folyamatos (értsd hónapokig tartó) online kampány folyamatos optimalizálást is igényel. Ez rendre mindenféle statisztikák böngészésével jár. Most Tóth Benedek az egyik ilyen kampányhoz csinált nekem egy egészen újfajta megközelítésű statisztikát is.

Arról van szó, hogy az egyik kampányunkban közel 20 szöveges kreatív fut (Etarget és AdWords), és természetesen ezek különböző hatékonyságúak. Azt símán látni, hogy melyik kreatívnak milyen az átkattintási aránya, azaz hányszor jelenik meg és ebből mennyi a kattintás, de az is érdekes kezdett lenni, milyen minőségűek ezek a kattintások.

Azaz ha valaki megérkezik az oldalra, mennyit marad ott (és végül ügyfél lesz-e). Ez a konverzió mérés, ami eddig összesítve ment. Most viszont kampányokra bontva tudom már figyelni: a beérkezők hány százaléka néz meg csak egy oldalt és maradék hány oldalt is néz meg átlagosan. Innentől értelemszerűen: nem az a jó kampány, amire sok a kattintás, hanem az, amelyiknél az egy darab oldalt megnézők aránya alacsonyabb, miközben a több oldalt megnézőknél az egy felhasználó által megnézett oldal száma magas.

Így megtehetem azt, hogy egy-egy jól pörgő, de "rossz felhasználókat" hozó kreatívot leállítok (vagy legalábbis lassítok), miközben a jó konverziójúakat felpörgetem. Ezt megtehetem pl. kulcsszavak átrendezésével, egy-egy kulcsszó árának a módosításával stb.

Persze elméletben ezt eddig is tudtuk, hogy így érdemes. De most Benedek legyártotta a weboldalhoz a statisztikát, és mostmár gyakorlatban is működhet a dolog.

Így jobb konverziójú lesz reményeink szerint a kampány, ami az egy ügyfél "árának" a csökkenését kell jelentenie, ezáltal: nagyobb hasznot fog hozni.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5461356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kalmi · http://www.etarget.hu 2007.04.20. 20:29:21

Ez nagyon fontos. Ugyfeleinknek is ajanljuk, hogy figyeljek mi is tortenik a kattintas utan. Hisz ha az ugyfel elegedett, akkor mi is es a felulet tulajdonosok is, ahol a linkjeink megjelennek.

Ricco 2007.04.20. 23:08:42

Ez annyira "újfajta megközelítés", hogy az AdWordsben évek óta elérhető...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.04.20. 23:48:09

Bocs, Ricco, de micsoda? A landing mérés? Az az Analyticsben van, és igen, össze lehet kötni - ha csak a Google érdekel. De itt egy több tényezős kampányról van szó, nemcsak AdWords, nemcsak Etarget, hanem még más is. Azaz egyben látok mindent.
Ilyen az AdWordsben hol van?

sajt · http://sajt.tumblr.com 2007.04.21. 00:37:12

Van valami hasonló program, ami azt tudja, hogy melyik oldalon lepett be valaki, aztán hol lépett ki. Goba írt róla valamikor a weblaboron. Mindenféle gráfokat rajzolt.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.04.21. 00:54:16

Igen, ilyesmit a Google Analytics is tud. Viszont ettől nem vagyok sokkal beljebb, vagy legalábbis sokat kell számolni. Pont az a jó ebben, amit Benedek csinált, kb. fél perc alatt átlátni az eredményeket.

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2007.04.21. 07:55:47

Ne számolgass inkább igyál! :)
Boldog névnapot!

str 2007.04.21. 07:56:46

csatlakozom, kellemes névnapot!

Norbi · http://www.arukereso.hu/ 2007.04.21. 10:04:11

Analytics-ben is ki tudod mérni, hogy melyik kampány, melyik reklám szövegére milyen userek jönnek és mit csinálnak. Linkekre kell tenni pár extra mérőkódot, és minden forrást bemér. Ilyen linkeket gyárthat bárki GA URL Builderrel:

www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?answer=27255

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.04.21. 11:15:53

ezt valahogy én sem érzem egetrengető újdonságnak. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.04.21. 11:27:29

Köszönöm a névnapi üdvözlést! :-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.04.21. 11:30:08

Persze, hogy nem újdonság. IndexTools-al ilyet már 2004. körül is csináltam.
A post egyrészt azért íródott, hogy kellhet és lehet így is optimalizálni kampányt, másrészt mert csinált Benedek egy célirányos, nagyon egyszerűen használható megoldást. Nem mellesleg voltam mostanában egy-két helyen, ahol céges policy miatt nem használhattak Analyticset. De egy ilyen megoldás ott is kellhet.

Tóth Benedek 2007.04.21. 11:51:27

Amúgy tényleg nem egy nagy szám. Amit azonban a működésében fontosnak érzek, és nagyon sok időbe telt mire rájöttünk az az alapelv.

A legtöbb elemző módszer azt próbálja kideríteni, hogy honnan jönnek a jó látogatók. Ez a fejlesztés azonban egyedül arra keresi a választ, hogy honnan jönnek az értéktelen látogatók. Éppen ezért nagyszerűen kiegészít más mérési módszereket. (Természetesen Action szerint is mérjük a dolgokat, csak az adott szituációban az eléggé nehézkes.)

Ricco 2007.04.21. 12:26:22

Boldog névnapot!
A postban a konverzióról van szó. Ezt az adwordsben lehet mérni, úgy hívják, hogy konverzió követés (conversion tracking). Ennek az adatai, minden lehetséges lebontásban látszanak (kampány, kulcsszó, szöveg...)
Ha különböző hirdetési rendszerek konverzióját akarod mérni, arra ott van a cross channel conversion tracking ("csatornaközi konverzió követés"...), ha kicsit ügyeskedsz, szövegenként tudsz ezzel is mérni, ugyanúgy, mint az adwords hirdetéseknél.
A felvetett Analytics meg szintén tudja mindezt és még sokkal többet.

Abban teljesen egyetértek, hogy ez nagyon fontos (a legfontosabb) és ezért hasznos is a post, csak az "újfajta megközelítés" részt tartottam eltúlzottnak.

Ricco 2007.04.21. 12:28:47

Boldog névnapot!
A postban a konverzióról van szó. Ezt az adwordsben lehet mérni, úgy hívják, hogy konverzió követés (conversion tracking). Ennek az adatai, minden lehetséges lebontásban látszanak (kampány, kulcsszó, szöveg...)
Ha különböző hirdetési rendszerek konverzióját akarod mérni, arra ott van a cross channel conversion tracking ("csatornaközi konverzió követés"...), ha kicsit ügyeskedsz, szövegenként tudsz ezzel is mérni, ugyanúgy, mint az adwords hirdetéseknél.
A felvetett Analytics meg szintén tudja mindezt és még sokkal többet.

Abban teljesen egyetértek, hogy ez nagyon fontos (a legfontosabb) és ezért hasznos is a post, csak az "újfajta megközelítés" részt tartottam eltúlzottnak.

Kiss Richárd 2007.04.21. 12:45:46

boldog Konrád napot kívánok!

Kalmi · http://www.etarget.hu 2007.04.21. 12:50:30

Nem uj dolog, csak kevesen hasznaljak :-(
De remelem egyre tobben fogjak!
Boldog nevnapot!

ivcsek · http://balaton.blog.hu 2007.04.21. 16:37:17

csak névnapot kívánni jöttem: boldogat!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.04.21. 17:37:02

Ricco: vagyunk persze páran, akik tudjuk, ez nem annyira újfajta megközelítés. De általában az online kampányoknál azt nézik, hány átkattintás volt, milyen volt a CTR stb. Nem néznek mást.
Fontos pl. mennyivel teljesítette túl a kampány a tervet (mennyivel lett több megjelenés, mint a tervezett), közben a konverzió fel sem merül.
Jó sok ilyen utólagos értékelést láttam. Ahhoz képest ez a szemlélet újdonság.

Forráscentrum · http://forrascentrum.hu 2007.04.23. 16:54:16

Akár új, akár nem köszi az infót.


süti beállítások módosítása