Folyamatos (értsd hónapokig tartó) online kampány folyamatos optimalizálást is igényel. Ez rendre mindenféle statisztikák böngészésével jár. Most Tóth Benedek az egyik ilyen kampányhoz csinált nekem egy egészen újfajta megközelítésű statisztikát is.
Arról van szó, hogy az egyik kampányunkban közel 20 szöveges kreatív fut (Etarget és AdWords), és természetesen ezek különböző hatékonyságúak. Azt símán látni, hogy melyik kreatívnak milyen az átkattintási aránya, azaz hányszor jelenik meg és ebből mennyi a kattintás, de az is érdekes kezdett lenni, milyen minőségűek ezek a kattintások.
Azaz ha valaki megérkezik az oldalra, mennyit marad ott (és végül ügyfél lesz-e). Ez a konverzió mérés, ami eddig összesítve ment. Most viszont kampányokra bontva tudom már figyelni: a beérkezők hány százaléka néz meg csak egy oldalt és maradék hány oldalt is néz meg átlagosan. Innentől értelemszerűen: nem az a jó kampány, amire sok a kattintás, hanem az, amelyiknél az egy darab oldalt megnézők aránya alacsonyabb, miközben a több oldalt megnézőknél az egy felhasználó által megnézett oldal száma magas.
Így megtehetem azt, hogy egy-egy jól pörgő, de "rossz felhasználókat" hozó kreatívot leállítok (vagy legalábbis lassítok), miközben a jó konverziójúakat felpörgetem. Ezt megtehetem pl. kulcsszavak átrendezésével, egy-egy kulcsszó árának a módosításával stb.
Persze elméletben ezt eddig is tudtuk, hogy így érdemes. De most Benedek legyártotta a weboldalhoz a statisztikát, és mostmár gyakorlatban is működhet a dolog.
Így jobb konverziójú lesz reményeink szerint a kampány, ami az egy ügyfél "árának" a csökkenését kell jelentenie, ezáltal: nagyobb hasznot fog hozni.
Utolsó kommentek