Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Aláhuzigált szavak

Címkék: onlinemarketing keresőmarketing sem etarget

2007.05.06. vasárnap 22:09 Konrad

Nekem is volt több olyan csoporttársam, aki akkurátusan kihúzta filctollal a fontos szavakat a jegyzetben, így segítve a tanulást. Mivel én sok anyagot vizsgákként csak maximum egyszer olvastam el, fel sem merült bennem ennek a hasznossága, de kölcsönjegyzeteknek hála, én is szembesültem ezzel.

Megmondom őszintén, inkább zavart, mint segített. És amikor egy ilyet látok hirdetési megoldásként, akkor talán e miatt is eleve negatív az attidűdöm.

A Keymedia kulcsszavas hirdetési megoldása már elég régóta itt van a piacon, de most, hogy április végével az Index fórumain is megjelent, többen szembesülhetnek vele.

A lényege: a megvásárolt kulcsszó aláhúzva kerül ki az oldalra, egér föléhúzással megjelenik a hirdetés, kattintásra a landing page. Íme:


Amiért felhozom most a témát, az egyrészt pont az Indexes megjelenés, másrészt mert nézegetve csak most esett le az üzleti modell. Nincs ugyanis önálló értékesítés, ez a megoldás mint technológia él a piacon, és partnerek adják el a kattintásokat.

Ilyen partner pl. az Etarget is. Ugyanakkor ez a megoldás sokban eltér az Etarget eddig megszokott dolgaitól, hiszen sokkal nagyobb a véletlen kattintás lehetősége: aki linknek nézi a szót, a hirdetése megnézése nélkül is reflexből kattinthat!

Ez pedig sokban ronthatja a hatékonyságot. Persze a felhasználók egy része meg se látja a hirdetést, hiszen viszonylag könnyen lekapcsolható.

Másrészt az Index is próbálgatja a megoldást, most éppen mintha csak a legfrissebb hozzászólásban működne.

Harmadrészt az Etargetben is lekapcsolható az ilyen megjelenés. Tehát nem kötelező ezzel együtt élni!

Ugyanakkor van, akinek tetszik, és direkt ezért hirdet - hiszen van, ahol pont az ilyen megjelenés lehet a célravezető. Ők használják bátran, hiszen a megoldás működik.

Itt van hát ez a megjelenés is már egy ideje, benne a szövegben hirdethetünk. Kinek hogy tetszik?

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3871831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tóth Benedek 2007.05.06. 22:34:34

Csak kapott levelet szeretnék idézni ezzel kapcsolatban, ami erre a hirdetési módra utal és amelynek írója az index fórumról érkezett be a hirdető oldalára elmondani véleményét, ami így hangzik: "tüntesd el te rohadt gané a felugró ablakaidat , mert megkereslek és szétrugom azt a gusztustalan pofádat !!!!"

Teljesen egyetértek az író mondanivalójával: A zavaró, problémát okozó, megtévesztő és egyben nem megszokott hirdetés visszás hatást kelt a látogatóban. És ennek a hirdető is kárát láthatja. (A tartalomszolgáltató meg pláne.)

Szerintem a témával kapcsolatban a logikus kérdés: "Hogy lehet úgy hirdetni etargetben, hogy így nem jelenik meg?"

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.05.06. 22:44:40

Benedek, már megtettem a megfelelő lépéseket, hogy több ilyen levelet ne kapj. Kb. 4 kattintás volt az Etargetben.

Szedlák Ádám · http://worldshots.hu 2007.05.06. 22:51:38

Jó, hogy írtál róla. Rég hozzá akartam adni a hosts fájlomhoz, de mindig elsikkadt. Elképesztően zavaró, hogy olvasás közben vackok bukkannak fel, ha nem sikerül elkerülni a linknek "álcázott" kulcsszavakat.

Tóth Benedek 2007.05.06. 22:53:18

Nem ez a fő probléma: hanem, hogy eredetileg amikor az ember fizet az etargetnek, jellemzően azért teszi, hogy kapcsolódó cikkek, blogbejegyzések megjelenjen a hirdetése. Itt nem ez a helyzet, sőt zavaró (meg sztem. etikátlan és megtévesztő) módon jelenik meg. Mikor fog az etarget popupban is megjelenni? Meg flash overlayként? A hirdetőnek lehetne döntési lehetőséget adni ilyen helyzetekre...

Károly 2007.05.07. 01:08:37

Off:
"...de kölcsönjegyzeteknek hála, én is szembesültem ezzel..."
Volt neked nem kölcsön jegyzeted is? :)

Agent W · http://http.//www.agentw.net 2007.05.07. 09:04:36

Meglepően kevéssé hatékonyak a keymedia-s megjelenések - nyilván nem kattintásokat, hanem konverziókat nézve. Az Origón is és az Etargeten is kipróbáltuk, de mindkét esetben döbbenetesen rossz eredményeket hoztak. Szóval valszeg nem csak Benedeket idegesíti...

zsoltu · http://www.estiskola.hu 2007.05.07. 09:46:54

ennél egy rosszabb van, amikor a kért url helyett/előtt egy flash reklám jön be - szintén indexen szokott előfordulni. emellett az a legszebb, amikor a magyar nyelvet rosszul használja az aláhúzós reklám - több értelemmel bíró szavaknál ez vicces. kétségesnek tartom a hatékonyságát, mert borzalmasan idegesítő.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.05.07. 11:10:46

Legjobb esetben is nulla aláhúzás, egy kis, bárki számára egyértelműen hirdetést jelző ikonka a szó után, és max. mouseoverre valami aláhúzás. Ezt még talán elfogadnám. Szerencsére nem járok olyan oldalakra, ahol ilyen előfordul, engem is erőteljesen idegesíteni szokott.

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2007.05.07. 11:30:26

Iszonyat idegesítőek ezek a hirdetések. Szerintem több a negatív hatása, mint a haszna.
Magam részéről azonnal kikapcsoltam.
Eddig mint a tüzet kerültem az olyan fórumokat, ahol ez a hirdetési forma működött, de az index fórumát már megszoktam.
Az biztos, hogy ha most kezdenék netezni, akkor nem szoknék rá egy ilyen fórumra.
Ergo még az is lehet, hogy hosszú távon a tartalommegjelenítő oldal is bukik ezeken a hirdetéseken.

Kalmi · http://www.etarget.hu 2007.05.07. 11:39:58

Ahogy Konrad is irta - a Keymedia kikapcsolhato az etarget rendszereben. A portal szuro funkcioval.

Emc · http://www.kreativvonalak.hu 2007.05.07. 13:50:47

A kölcsönkapott jegyzetben is általában azért idegesítő a kiemelés, mert hatékonysága attól függ, ki emelte ki a lényeges dolgokat (mennyire látta jól a lényeget.)

Szerintem ez azért jó összehasonlítás, mert az ilyen hirdetésnél az alapelv jó lenne: azokat a kulcsszavakat, amit az író nem használ ki linkként, célzott hirdetésként el lehet adni. Viszont ez a gyakorlatban olyan, mint a rosszul kiemelt szavas jegyzet: nem témához illő szavak vannak kiemelve (és ezzel óhatatlanul is nyomatékot adva neki), illetve valóban előfordulnak tévedések a rendszerben a többértelmű szavaknál.

A hatékonysága szerintem nem több az említett "linknek tűnik" kattintásoknál.

Károly 2007.05.07. 20:17:58

És a kiemelésnél a kulcsszó, mondjuk E-targetnél, ékezet nélkül kerűl szűrésre, azaz borát, mint megvette élete első palack borát egyenlő a Borat, mint film cím, avagy borát, mint autó márka?
Mert azért ezek ég és föld...

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2007.05.08. 14:09:58

Baromi jó, hogy kikapcsolható, de ez azért nem ugyanaz, mint ha bekapcsolható lenne.
Mi lenne ha netes átutalásoknál a cél bankszámlaszám alapbeállításként az enyém lenne?
Persze át lehetne írni, meg ki is lehetne kapcsolni, szóval nem lenne kötelező! :)

Kalmi · http://www.etarget.hu 2007.05.08. 14:20:18

Mi lenne, ha nem is lenne portal szuronk? :-)
Kipropalod. Ha nem hatekony, kikapcsolod.


süti beállítások módosítása