Tudod mi alapján ítél meg elsőként az a felhasználó, aki majd a jövendő szolgáltatásodat fogja használni? Tudod mi alapján fogja eldönteni, marad-e és felhasználód lesz, vagy megy másfelé az interneten? Tudod mi az, ami átkergetheti a konkurenciádhoz?
Azaz mennyire ismered a potenciális felhasználóidat?
Ma már nagy merészség (vagy nagyon jó ötlet) kell ahhoz, hogy célcsoport ismeret nélkül vágjunk fejlesztésbe, legyen szó weblapról, portálról vagy bármely más szolgáltatásról. Persze a fenti kérdésekre nincs egyforma válasz, de az esetek jelentős részében igaz, hogy a felhasználói felületed, a szolgáltatásod bemutatása fontos.
Hiába csinálsz egy nagyon jó eszközt (képmegosztót, fórumot, blogszolgáltatást, közösségi oldalt, elektronikus irodát), ha az odatévedő felhasználó nem látja át egy-két perc alatt, ha a leírások nehezen érthetőek, ha úgy kell kitalálni, mit is akarhatott egy-egy funkcióval a fejlesztő. Nem jut el odáig, hogy magát az eszközt kipróbálja, elfárad az odavezető úton.
Ne hagyd a fejlesztés végére a felhasználói felületet! Tervezd meg már az elején, aztán teszteltesd is le olyanokkal, akik kívülállók. A szövegek legyenek jól megírva, magyarázz meg mindent röviden és ha kell hosszasan is.
Mutass példákat! Már az elején mutasd meg, milyen eredményre számíthat az, aki téged kezd el használni!
A felhasználói felület a te legfontosabb kirakatod, a te legfontosabb ön-reklám felületed - használd ki!
Utolsó kommentek