Szenvednek itt a piaci szereplők, hogy vajon miért nincs helyfüggő mobil tartalom, pedig teljesen egyértelmű, hogy a szolgáltatók - nevesítsük őket: T-Mobil, Pannon, Vodafone - az igazi gátjaik az ilyen szolgáltatásoknak. Is. Meg a mobil internetnek. Is.
Mert megtehetik. Mert elkérhetnek kisebb vagyonokat az adatforgalomért, mert lepacsizós baráti alapon dől el, milyen szolgáltatás kerül be a hivatalos wap címlapra, mert extrahaszonnal nyomják a fizetős szolgáltatásokat.
Nem is lesz itt addig változás, amíg ez így marad. Olyan ez, mint az elmúlt kb. 12 év, amikor az internet fejlődésének egyik gátja a magas ár, azaz leginkább a Matáv volt. Itt sincs másképp, csak egyrészt három céget lehet szidni, másrészt kevésbé szem előtt lévő szolgáltatásokról van szó.
Pedig nekünk, reklámmal foglalkozóknak igazán érdekes játszótér lenne ez a helyfüggő mobil és internetes szolgáltatás, hiszen minden olyan cég, amelyik értékesítési hellyel rendelkezik, potenciális ügyfél. Legyen szó multiról vagy kkv-ról.
Mire gondolok? Amikor jön egy sms, hogy kisült a hal a szomszéd büfében a strandon. Vagy amikor a wap-on alapból felajánlja a közeli ATM-eket, benzinkutakat. Ötletei mindenkinek lennének, az biztos. És bevételt is hozna ez szépen, csak kellene egy olyan hirdetési rendszer, ami nem a lenyúlásra épít, hanem a sok kis hirdetőre. Mint amilyen pl. a Google AdWords vagy az Etarget...
De mindaddig, amíg a szolgáltatók (operátorok) számára ez nem piac, amíg a többi szolgáltatáson extra hasznuk van és így az aprópénz nem kell nekik, csak álom marad. És tervezgetés, hogy mi lenne, ha...
Utolsó kommentek