Régóta tervezgetem, hogy megírjam, engem, mint nem átlag felhasználót vajon milyen reklámeszközök érnek el az interneteten. Persze arra gondolok, amikor nem tudatosan (pl. reklámfigyelés) miatt nézek hirdetéseket, hanem mik azok, amik tényleg eljutnak hozzám. Aztán rájöttem, ez pont attól nehéz kérdés, mert a "nem átlag" sokkal inkább tudatos fogyasztást jelent, és így gyakorlatilag minden célzott reklám betalál.
Azaz például a keresőhirdetések megtalálnak, a PR cikkek is, ha témába vágó, és ha házat keresek, akkor természetese az apróhirdetések.
De vajon milyen nem-célzott hirdetés juthat át egy reklámszűrőn?
Nem találtam általános megoldást - ha lenne ilyen, az is szűrhető lenne, pont azért, mert általános. De mutatok egyet, ami átmegy a szűrőn. Íme.
Kedves párom számára célirányos, de számomra nem, ha egy rágót forgalmazó cég csinál egy közösségi oldalt. Mindaddig nem érdekel (mert nem rágózom), amíg érdekelté nem tesznek valahogy. De ez az oldal arra ad lehetőséget, hogy feltöltsünk képeket, amire lehet szavazni.
Egyszerű ötlet, nincs benne semmi új. És mégis. Amikor felrak a feleségem a lányainkról fotókat, amikre lehet szavazni is, naná, hogy megnézem. Megnézem, és ezzel együtt az oldalt és a szolgáltatást is.
Sőt, most másokat is arra buzdítok: nézzék meg, legalább addig, amíg szavaznak valamelyik képre!
Mert ez a végére ilyen önző bejegyzés lett. Szavazz rám a lányaimra!
Hát így. Mert végül mégis célzottan értek el, csak épp nem a termék lett a fontos, hanem találtak egy számomra hiteles közvetítőt. Jelen esetben a páromat.
Mi ez, ha nem tökéletes szájreklám (word-of-mouth)? Ez az igazi vírus, nem a youtube videók!
Utolsó kommentek