Kétségtelen, hogy a hazai internet legnagyobb bukása a Vianovo volt. Rögtön a sorban a második a sokkal több ideig élő és igazából mesterségesen elsorvasztott egykori TV2 portál, a Koridor.hu. Viszont a harmadik helyre esélyes lett a Ringier nem oly régi nagy találmánya, a Netpresszó.hu.
Nem is kell nagyon elmerülni az emlékeinkben, hiszen alig pár hónapja, a 2006-os Internet Hungary-n kezdték el osztogatni a reklámtollakat. Már akkor is elég szkeptikus voltam, de arra álmaimban sem gondoltam, hogy ilyen hamar meg is fog szünni.
Mondjuk magamtól nem is vettem volna észre, a Webizenen egy bejegyzésben láttam az erre történő utalást: jelenleg a Blikk.hu jön be a Netpresszo.hu cím alatt is.
Vajon miért kellett bezárni ezt az oldalt? Mi lehet az oka az olyan mértékű érdektelenségnek, hogy egy piaci erővel rendelkező cég (konkrétan a Ringier) meg sem próbálja megtartani?
Hiszen maga az ötlet más formában sikeres. Ennek a blognak az olvasói között nagyon sokan használnak online rss olvasót (elsősorban Netvibes-t és Google Reader-t), és miért ne lenne életképes egy jó ilyen szolgáltatás?
Mert a Netpresszó részben ez volt. Igaz, a címlapja egy Ringier és tsai. kínálat akart lenni. És talán éppen ez volt az egyik baj, a saját írások túlzott előtérbe nyomása. Nagyobb felhasználói szabadság és nagyobb kínálat talán több embernek érdekes lett volna.
Másrészt érdemes megnézni a Ringier portolióját, pontosabban a Ringier Online Sales House portfolióját: Blikk.hu, Nemzeti Sport Online, Danubius.hu, Est.hu, NOL és TV2.hu. Sőt, időközben a TV2.hu ki is szállt...
Ez a kínálat nem olyan, ami az újdonságra nyitott, kísérletező, geek felhasználókat megfogja, én úgy gondolom. Szóval nem egy igazán jó közeg a bevezetéshez az olvasói tábor.
Fontos, hogy ezt lássuk: nem a szolgáltatás technikai oldalával volt a baj, hanem a tartalommal! (Szerintem.) Azaz nem kell megijedniük azoknak, akik ilyet indítani szeretnének, hiszen ez a bukás inkább a piac tisztulása és nem a koncepció halála.
Szerencsére.
Utolsó kommentek