Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Zac

Címkék: rss weboldal

2007.06.26. kedd 18:21 Konrad

Kétségtelen, hogy a hazai internet legnagyobb bukása a Vianovo volt. Rögtön a sorban a második a sokkal több ideig élő és igazából mesterségesen elsorvasztott egykori TV2 portál, a Koridor.hu. Viszont a harmadik helyre esélyes lett a Ringier nem oly régi nagy találmánya, a Netpresszó.hu.

Nem is kell nagyon elmerülni az emlékeinkben, hiszen alig pár hónapja, a 2006-os Internet Hungary-n kezdték el osztogatni a reklámtollakat. Már akkor is elég szkeptikus voltam, de arra álmaimban sem gondoltam, hogy ilyen hamar meg is fog szünni.

Mondjuk magamtól nem is vettem volna észre, a Webizenen egy bejegyzésben láttam az erre történő utalást: jelenleg a Blikk.hu jön be a Netpresszo.hu cím alatt is.

Vajon miért kellett bezárni ezt az oldalt? Mi lehet az oka az olyan mértékű érdektelenségnek, hogy egy piaci erővel rendelkező cég (konkrétan a Ringier) meg sem próbálja megtartani?

Hiszen maga az ötlet más formában sikeres. Ennek a blognak az olvasói között nagyon sokan használnak online rss olvasót (elsősorban Netvibes-t és Google Reader-t), és miért ne lenne életképes egy jó ilyen szolgáltatás?

Mert a Netpresszó részben ez volt. Igaz, a címlapja egy Ringier és tsai. kínálat akart lenni. És talán éppen ez volt az egyik baj, a saját írások túlzott előtérbe nyomása. Nagyobb felhasználói szabadság és nagyobb kínálat talán több embernek érdekes lett volna.

Másrészt érdemes megnézni a Ringier portolióját, pontosabban a Ringier Online Sales House portfolióját: Blikk.hu, Nemzeti Sport Online, Danubius.hu, Est.hu, NOL és TV2.hu. Sőt, időközben a TV2.hu ki is szállt...

Ez a kínálat nem olyan, ami az újdonságra nyitott, kísérletező, geek felhasználókat megfogja, én úgy gondolom. Szóval nem egy igazán jó közeg a bevezetéshez az olvasói tábor.

Fontos, hogy ezt lássuk: nem a szolgáltatás technikai oldalával volt a baj, hanem a tartalommal! (Szerintem.) Azaz nem kell megijedniük azoknak, akik ilyet indítani szeretnének, hiszen ez a bukás inkább a piac tisztulása és nem a koncepció halála.

Szerencsére.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr29106471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

devizakozep 2007.06.27. 01:51:15

namost ha te ezt :
"Vajon miért kellett bezárni ezt az oldalt?"
_TENYLEG_ komolyan (bar nemhiszem) kerdezed, akkor engedd meg hogy (fel) komolyan valaszoljak.

Azert szunt meg, mert ma Mo.-n a tomeg (interentezok 90%a -akikre apelalva a sok csilivili bannert eladjak a marketinges sracok) az index/origo - freemail - iwiw tengelyen kivul semmire sem fogekony. meg 6-8 evig nem is lesz. az osszes tobbi oldal vegetal. a maradek 10% pedig (nevezzuk advanced, hc v egy ido mulva geek felhasznaloknak) nem birja eltartani a "specifikus" oldalakat. (a "specifikus" apro csusztatas, de majd rendezunk egy konferenciat s elmeselem)

konrad, nyilvan semmi ujat nem mondtam. sem neked, sem masnak. akkor mi a t.komnek kerdezel ilyet? en meg mi a t.komnek valaszolok? ehhh.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.06.27. 08:29:55

devizakozep: Normális esetben egy több millióért kifejlesztett szolgáltatás oldalát nem zárják be úgy, hogy egyszer volt reklámkampány, és az nem sikerült, tehát feladjuk. Úgy, hogy a blikk.hu nem indított cikk alapú oktató kampányt, hogy a Nemzeti Sport nem ecsetelte, hogy a focirajongóknak ez egy hihetetlen lehetőség - ezek kb. nulla pénzbe kerültek volna, nem illett feladni. Legalábbis szerintem ez a lépés hatalmas csalódottságot jelez a Ringier részéről, ha teljesen tudatos.

Van még egy tippem különben, miszerint az Index simán megvette a Netpresszó-t saját magának, de ez ellen az szól, hogy az Indexes programozók szerintem saját maguk is ki tudnak fejleszteni egy ilyet.

Az meg nem igaz, hogy nem fogékony a tömeg. Ott a startlap hálózat például, amit kiemelten sokan látogatnak a linkekért, és nálam egy kiindulási alapot jelent a Netvibes féle startoldalak felé. A magyar felhasználónak szerintem pont nem az a jellegzetessége, hogy nem fogékonyak, sokkal inkább az, hogy erős marketingkampánnyal (ami nem egyenlő a drágával) túl sokmindenre rávehetőek. ;)

Keresztúri Gergely 2007.06.27. 10:43:05

Én egészen máshol keresném a jelenség gyökereit...
Ott, hogy a Ringier évek óta, és a mai napig sem tudja eldönteni, hogy féljen-e az internettől, az internetezőktől, vagy építsen rájuk. Ez meglepő és durva, de szerintem így van. Méghozzá nemzetközi szinten. Emiatt keletkeznek felemás dolgok: oké, fontos, fontos, költsünk rá, fejlesszünk, de azért ne nagyon.
A t-online - sanoma - index hármas pedig pont ezért hasít: évek alatt sok milliárdot költöttek értelmes fejlesztésekre, akvizíciókra. Ugyanúgy, mint az autóknál a hengerek száma nem hazudik, ezen a piacon a hármas hegemóniáját csak hasonló invesztícióval lehet megtörni.

Ja, Konrád, gondolom azért te is tudod, hogy a két nagy bukás nagyon-nagyon különböző okok miatt és körülmények között zajlott...

Xnews 2007.06.27. 10:48:00

Nekem egyébként jobban bejön az olyan 'etető', ahol magam tudom kiválogatni, h mit is szeretnék. Ezt pedig legegyszerűbben tematizált felépítésből tudom. Én pl. ezért is szeretem a startlapot. És szemezgetek a www.rsslap.hu/ oldalról újdonságokért.

Ráadásul itt nincs gond a tartalommal - magam választom; nincs gond a felülettel amin olvasni akarom - azt is magam választom! :)

pollner · http://www.mediablog.hu 2007.06.27. 14:04:26

Helyesen:
zacc (2c)
korridor (2r)
Bocs.

A Vianovo és a Netpresszo abban hasonlítottak egymásra, hogy mindkettő bukása eleve megjósolható volt.
A Korridort sajnálom, de be kell látni, hogy felhozása az élbolyba sokba került volna.

zsolti 2007.06.27. 14:33:48

"Vajon miért kellett bezárni ezt az oldalt?"

devizakozep: szerintem tök jogos a kérdés. tipikusan olyan szolgáltatás volt, amit karbatett kézzel ki lehetett volna hozni nullára, enni nem kér. akkor meg mi a frásznak kellett domain szinten lebombázni az egészet? ez így sokkal nagyobb ciki, mintha otthagyják, és van napi 200 egyedije.

csiszi 2007.06.27. 16:21:35

A Vianovo már a második volt, nem? Előtte indult el azt hiszem NETLAP néven egy site, 99-ben. Amennyire tudom, ez volt az első, ami durvább offline támogatást kapott (óriásplakátok, taxik oldala).
A látogatottsága egy ideig szárnyalt is, de ezt 99%-ban a hódító nevű játékának köszönhette, ami akkor nagy újdonság volt. A cikkeit viszont a kutya sem olvasta, és a designja már akkor is rémesen elavultnak számított.

bigpe 2007.06.27. 17:37:45

jogos, a netlappal indult a sor!

Peti 2007.06.27. 21:48:50

Nem volt a Vianovo környékén (időben) valamilyen geo.. vagy globo... akármi? Nem emlékszem a nevére, csak úgy rémlik, mintha párhuzamosan több térségbeli országban is indultak volna egyszerre....

prospero 2007.06.27. 21:58:06

a zac kapcsán egy másik problémát vetett fel deviza: a maradvány 10 % kérdését.

nos, meg tudom erősíteni, hogy friss szereplőként mi sem gondoltuk volna, hogy ennyi pénzbe kerül a piaci niche-ek megszerzése

a dolgot nehezíti, hogy az a bizonyos geek közönség, nem produktíve lép fel a web2-es irány mellett, hanem a fellépése jobbára fikázásban merül ki. ennyiből talán nem is geekek ők, csak annak árnyékai?

meglepő, de a nyugati üzleti sajtóban ilyennek nyomát sem találni. persze ott nagyobb a pálya és nagyobb a hátszél társadalmilag

a hazai webhelyzet nem reménytelen, hiszen immár legalább lehet üzletet csinálni (már ha ez érdekel bárkit is)

sdw 2007.06.27. 22:45:43

Peti: globopolis, bizony. meg a magazix.hu. ja és ott volt még az inviteles univerzum is.

robi 2007.06.28. 00:46:20

Ahh, a régi szép idők: netlap, netkapu (honfoglaló), vianovo...

zachy 2007.06.28. 10:19:18

Nekem úgy rémlik, hogy mintha a Vianovo és a Korridor is kapcsolatható egy bizonyos Várady Zoltán tevékenységéhez.

yellowpages 2007.06.28. 13:01:42

Várdy az a Zoli, de amúgy kb stimmel.
most már tv2 kereskedelmi igazgató (az volt már anno is, mikor a korridor becsukta kapuit) és az MTM-SBS regionális góréja.

van, akire nem hat a gravitáció

pollner · http://www.mediablog.hu 2007.06.28. 16:46:32

A Globopolis nem magyar, hanem vmi összeurópai kezdeményezés volt (\"tnink global, act local\" vagy vmi hasonló szlogennel:) Nem is volt rossz, csak kicsit merev (kocka), angol, ami itthon nem tudott tömegeket megmozgatni, aztán magával rántotta a Dotcom lavina. (Meg rémlik valami Euro- kezdetű hasonló izé is)

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2007.06.29. 12:12:18

1, Asszem ismétlem magam, az átlag magyar ember alapvetően funkcionális analfabéta. Ez így van, nem lehet nagyon rajta vitatkozni, az elmúlt 40 év következménye. De nem bántani kell ezért, hanem segíteni. Az Y és a még frissebb generáció (akár 11-13) már nem valószínű, hogy ennyire kemény dió lesz, mint a mostani, vagy nem ilyen okoból lesz nehéz probléma.

2, csipkebokorvessző. A niche termékek (talán a vertikumok leginkább) jelenleg sok esetben alágyűrődnek a tömegtermékeknek a hirdetői piacon. Még több pénz (a piacon) és tudatos ügyfél/ügynökségi munka hozhat változást. Amúgy éhendöglés lesz.

3, És talán ezt is említettem már: A technológia az üzleti siker szempontjából másodlagos. (nem utolsó szempont, de nem is első) A projektvezető ne a fejlesztőknek csináljon minél nagyobb kihívát, illetve munkát az adott oldallal, hanem a leendő látogatóinak próbáljon épeszű megoldástokat kínálni.

4, hegemónia? :):)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.06.29. 15:25:23

tomi_, ez iszonyú. Lassú, nem látom, ki csinálja. Riasztó. Már elnézést, ha van hozzá közöd.


süti beállítások módosítása