Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

iVírus

Címkék: onlinemarketing közösség viral vírusmarketing wom

2007.07.01. vasárnap 19:41 Konrad

Kb. mindenki tudja, aki csak kicsit is tech-buzi, hogy pénteken megjelent az Apple telefonja, az iPhone. Sok adat, sok elgondolkoztató növekedési előrejelzés és rengetek információ - ez jellemzi azt a hype-ot, ami most ért a tetőpontjára.

Ami számomra érdekes volt, az a bevezetés módja. Olvasom egyes helyeken, hogy úgy lett népszerű és ismert az iPhone, hogy az Apple "nem is reklámozta". A fenéket nem. Éppen csak nem hagyományos eszközöket használt!

Mert mit csinált az Apple? Érdeklődést keltett azokban a körökben, akik az internetes közbeszédet meghatározzák: a véleményvezérekben. Blogok írói, újságok szerkesztői kapkodtak az információk után, megírva minden igaz és igaznak vélt pletykát, és vitatkozva azon, vajon mennyire lesz jó vagy sem az új telefon.

Ezzel gyakorlatilag azok reklámozták az iPhone-t, akiktől az ilyen termékek kritikáit várjuk, akik az ilyen típusú termékek esetében a megmondó emberek. Mindezt úgy, hogy az Apple semmit nem fizetett nekik!

Ügyes. Ügyes, de nem véletlenszerű. Az Apple hosszú évek óta építgeti a jó hírnevét, építgeti maga körül a hype-ot. Annyira így van ez, hogy az Apple alkalmazott először olyan valakit, akinek ez volt a dolga: vállalati evangelistaként megtalálni az evangelista ügyfeleket és hirdetni az Apple jó hírét. (Nem mellékesen ez az ember Guy Kawasaki, tessék olvasni a blogját rendszeresen!)

Szóval igenis van reklámja az iPhone-nak, és valójában nem is olcsó ez a reklám. Hosszú évek tudatos munkája, ami most ért el a csúcsra: annyira rá vagyunk utalva a közösségi hírekre, hogy kiemelt tényezővé vált és így az itt okosan mozgó cégek bizony tetemes előnyre tesznek szert.

Nehéz lesz a többi cégnek követnie ezt az utat, bár sokan próbálják. Nehéz, mert nem megy egyik napról a másikra. Sokat kell ahhoz tanulni, hogy a word-of-mouth marketing, azaz a szóbeszéd marketing (szájreklám) természetesen működjön és ennyire elsőprően hatékony legyen.

Persze egy ekkora bevezetésre van más út is, amikor az ember fizet a reklámokért. A hagyományos út. A Microsoft a Windows95 bevezetésére akkoriban 1 milliárd dollárt költött. Lehet úgy is.

De az Apple megoldása nemcsak olcsóbb, hanem elegánsabb is. Igaz, nem lehet minden hónapban megcsinálni...

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr97109614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomi_ · http://www.kom.btk.pte.hu/tamasbodi/ 2007.07.01. 21:36:30

Igen, szoktam ot olvasni, itt is:
blog.futurelab.net/
Erdekes, h a szolgaltatot szidja [AT&T].. Kiderult mar, ki [T/Voda] mikor forgalmazza Europaban?

FeGa 2007.07.04. 15:24:55


www.podtrac.com/pts/redirect.m4a?http://www.almalap.hu/podcast/podcast_2007_68.m4a

Ez az Almalap podcastja, ami dugig van iPhone hírekkel. A Vodafone még nem nyerte el a jogot Európára, de elemzők szerint nyerésre áll, második a DT.


süti beállítások módosítása