Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Milyen a jó médiabarter?

Címkék: onlinemarketing érdekes

2007.07.24. kedd 15:23 Konrad

A hódmezővásárhelyi "mutyi" barter után elgondolkoztam azon, vajon a leírtakon túl mennyire tesz ez az ügy rosszat az internetes médiabartereknek? Mennyire fogják cégek azt érezni, hogy ami barter és banner, az lehúzás?

Félek tőle ugyanis, hogy ez is következménye lehet az ügynek...

Éppen ezért le szeretném írni: lehet jó médiabartert kötni, úgy is, ha az egyik oldalon internetes hirdetés, míg a másik oldalon tárgyiasult termék vagy szolgáltatás vagy akár offline hirdetés van.

Nézzük, mik a legfontosabb szempontok, hogy jó bartert kössünk:

1. Legyen szükségünk a barterben kapott hirdetési lehetőségre! Csak akkor kössünk bartert, ha valóban kell a hirdetés, és valóban ott kell a hirdetést. Ezt eddig igazán triviális dolognak gondoltam, de úgy tűnik, mégis érdemes kiemelni. Mit jelent az, hogy kell a hirdetés? Például azt, hogy van mit reklámoznunk az elérhető célcsoportnak, hogy azokat érjük el, akiket érdemes, hogy lesz anyagi előnyük a hirdetések megjelentetéséből, azaz keresünk rajta!

2. Keretszerződést kössünk, amely nem kötött hirdetési helyeket és formákat tartalmaz, hanem listaáron elkölthető összegeket! A vásárhelyi példánál maradva: nem havi 10 millió banner 670 ezer forint értékben, hanem például 6 millió 700 ezer forint értékű listaáras hirdetést bárhol a portfolióban, amelyből 90 százalék kedvezményt adnak (így az összegszerűség is teljesül).

3. Legyen görgethető az összeg hónapról-hónapra. Azaz ha két-három hónapig nem használjuk ki a hirdetési lehetőséget, akkor az ne vesszen el, hanem a későbbiekben fel lehessen használni.

4. Legyen egyértelműen rögzítve, mely helyeken vehetjük igénybe a bartert, és ha vannak olyan helyek, ahol nem, akkor az is le legyen írva.

5. Lehessen kihátrálni a szerződésből. Azaz ha nem jön be vagy nincs rá szükség, akkor fel lehessen függeszteni a megállapodást, és el lehessen számolni az addigiakkal. Ez azt is jelenti, hogy határozott idejű legyen a szerződés és ha lehet maximum egy éves időtartamra szóljon. Persze lehet olyan hirdetési csere is, ami határozatlan idejű (én adok 1 millióért hirdetést, te is adsz ugyanannyiért hirdetést, és ez így megy az idők végezetéig, hiszen az Armageddonról is együtt tudósítunk majd),  de akkor évente felül lehessen vizsgálni a megállapodást. És mindig legyen felmondási idő és felmondási feltételek.

6. A médiabarter is érték, ezért kezeljük komolyan: legyen olyan felelős, aki ellenörzi a megjelenéseket, aki megtervezi, mikor mit hirdetünk, és figyeli a hirdetések hatását. Ugyanúgy, mintha kemény pénzt fizettünk volna a hirdetésekért!

A fentieket betartva még akár egy épületet is meg lehet kapni barterben: hiszen lehet, tényleg arra van szüksége a Hódmezővásárhelyi önkormányzatnak, hogy az ország minden részéből 12-25 év közötti fiatalokat érjen el.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr44124404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Keresőoptimalizálás, keresőmarketing blog · http://hungarianseo.blog.hu 2007.07.24. 15:49:05

Igazad van Konrád!
A barter valóban fontos és véleményem szerint kivételes lehetőség minden vállalkozónak. Én előszeretettel kötök barter megállapodásokat, hiszen így mindkét fél úgy érzi: Ott maradt a pénze a zsebében!

kutacs_ (törölt) 2007.07.25. 21:03:27

ezzel nagyjából egyet lehet érteni.

btw az ügy sok tekintetben hasonlít az ilferros sztorira. ott azt mondta valaki, hogy egy autó reklámfelülete 5 éven keresztül 30-40e forintot. itt is valami hasonló történt.

a város kötött egy magas kockázatú határidős ügyletet. lehetséges, hogy a felkínált média felület pár év múlva rengeteget ér majd, akár többszörös áron is továbbértékesíthető lesz egy pi alapú banner, és akkor a vásárhelyiek jól jártak, persze könnyen lehet, hogy buktak egy kétszintes iskolaépületet tornateremmel.


süti beállítások módosítása