Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A másik út

Címkék: onlinemarketing érdekes adblock

2007.08.16. csütörtök 23:43 Konrad

Azt gondolná az ember, hogy a felhasználói elutasításból egyértelműen lehet tanulni. Ha a felhasználók egyre nagyobb számban tiltják ki a hirdetéseket az AdBlock megoldásokkal, akkor ennek azért van erős jelzés értéke: talán nem lesz örökké tartható a mostani hirdetési dömping, és talán érdemes elgondolkozni azon, miért is zavarja a felhasználókat a reklám.

Vannak olyan ügyféligények, amikor az egyik szempont, hogy olyan elemei is legyenek a kampánynak, ami nem zavaró, ami átjut a reklámszűrőkön. Persze ezek a megoldások értelemszerűen egyediek és több munkát, törődést kérnek, mint a sablonszerű bannermegjelentető kampány.

Persze a banner utálat, pontosabban annak a kialakulása nem elsősorban a reklámtervezők hibája, sőt! A hirdetőnek, az ügynökségnek az az érdeke, hogy lássák is a hirdetést. A portáloknak viszont a bevétel a fontos, ezért aztán igyekeznek minél több bannert kirakni. És vannak igazi élenjárók, akik nem rettennek vissza a 6-7 banner / oldal megoldástól sem. Igazi karácsonyfákká váltak a hírek, a szolgáltatások.

A reklámozók erre persze reagáltak, és elkezdtek a banneren belül csinálni minél látványosabb dolgokat: mostmár zörög, villog, megnő, becsukódik, mozog, csak kávét nem főz...

Na ennek az eredménye lett a reklámblokkolás: nem elég, hogy vizuálisan zavaróak, de a sok rosszul megírt vagy túlméretezett flash még lassítja is a gépet, hiszen nem mindenki használ szervernek való vasat internetezésre.

Erre lenne az egyik válasz a már említett kreatívkodás, és persze az, hogy lassan visszavesznek a portálok a reklámok számából, és áremelés mellett olvashatóbbá teszik magukat. Ott van a ppc hirdetések mintája: korlátozott megjelenészám, így licitálással lehet helyet szerezni. Nem mondom, hogy ez a megoldás, de ez is egy lehetséges út.

Persze van egy másik út is, egy olyan, ami nem a felhasználói igények, hanem a jelenlegi rendszer fenntartásának az útján halad: ha olyan hirdetéseket jelenítünk meg, ami "blokkolhatatlan". Erre ad most megoldást a legnagyobb hazai hirdetéskiszolgáló szolgáltatást üzemeltető cég, az Adverticum. Az új adserver, az NG (Next Generation) elvileg tud olyan trükköket, amik miatt a bannerek mégis meg fognak jelenni. Ezt járja körbe az SG.hu egy cikkében >>>

A technikai dolgokra most nem térnék ki, és az új adserverre se - erről majd akkor, ha élőben is kipróbáltam. Számomra sokkal érdekesebb ez a fajta hozzáállás: az adserver felveszi a kesztyűt az adblock megoldásokkal.

Vajon ez is olyan harc lesz, mint a vírusok esetében? Folyamatos macska-egér játék? Vagy előbb-utóbb el fog dőlni, és valamelyik fél győztes lesz? Érdekes lesz látni, hogy lesznek-e egyáltalán csaták, hogy valóban probléma marad-e ez a jelenség, vagy magától megoldódik valami most még nem látható módon. Érdekes lesz, hiszen a reklámkerülők tábora nagyon hangos, a hirdetők, portálok PR okok miatt nem kiabálnak, az adserver üzemeltetője pedig eddig mintha tudomást se vett volna az egészről. Eddig. De most lép, és az ősz folyamán meglátjuk majd, milyen szerencsével.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr46141982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.08.17. 08:14:43

Lehet domaint tiltani, ezt ki fogja játszani most az Adverticum. Nehezen, de ki tudják játszani egy adott könyvtár fájlainak tiltását is (azért kiváncsi leszek rá). Ezek a lehetőségeik...

Lehet JavaScriptet, Flash-t tiltani, ezt nem fogják tudni kijátszani. Lehet konkrét szélességű, magasságú fájlokat tiltani, ezt nem fogják tudni kijátszani (szerintem). Lehet az oldal egy bizonyos helyét kitiltani, ezt sem fogják tudni jellemzően kijátszani. Az adott fájllal nagy valószínűséggel Adverticum cookie is érkezni fog, ez is felismerhető lesz.

Nem ez az az út. Ráadásul egy \"blokkolhatatlan\" jelzővel kijönni, hát eléggé a hazai hacker társadalom mozgósítása.

Tolmács Márk 2007.08.17. 10:59:50

Szerintem is a figyelmesen szerkesztett, diszkrét és tartalomba ágyazott reklám lesz a jövő sikeres hirdetési megoldása.
Az emberek nem a reklámokat utálják(ahogy Konrád is írta), hanem a módszert, ahogy rájuk erőszakolják.
A Google által gyüjtött adatok felhasználókról és a profilkészítés szerintem már a Next Generation (pun intended) adSense-t készíti elő hosszú évek óta. Ők is megpróbálnak elmozdulni a már említett testreszabott, diszkrét és kontextusba ágyazott reklámok felé.
Nekem egy felemás jó példa pl. a CocaCola által nyomott iWiW-es CokeClub a kis jelvényeikkel meg játékaikkal. A brand szinte észrevehetetlenül beég az emberek fejébe és nem is zavaró, az a jelvény vagy játék, amibe az ember bele-bele akad(de szerintem erről már írtál is Konrád).
Tehát a harmadik út lehet szerintem a portálokon funkciók szponzorálása.

Xnews 2007.08.17. 14:04:15

Én egy negyedik útban hiszek, ahol fordítva történnek a dolgok: az emberek maguk építik be a márkát az életükbe, saját maguk a márka (pontosabban márka mix). Nem a márkának kell rányomnia magát az emberekre, hanem a felhasználók fogják megkeresni maguknak a márkát és azzal azonosítják a megjelenésüket. Tkp most sincs máshogy ha megnézünk egy Myspace oldalt vagy végignézünk az utcán egy-egy rapper vagy emos tinin, egy jólöltözött üzletemberen (listázhatjuk a márkákat).

Ha kicsit túlfilozófálom, akkor máris nem corporate oldalakról és hirdetésekről beszélünk, hanem a Yahoo Brand Universe-hez hasonlóan közösségbe tartozásról és az brand indentitásról.

Huh, ez lehet, h sok volt. :)

Tolmács Márk 2007.08.17. 16:34:53

@Xnews: ha belegondolsz, ugyanazt mondjuk mindketten, de én kifejezetten az online hirdetés ben gondolkodtam. Szponzorál egy funkciót egy brand, akiknek meg szimpatikus "magukra veszik" a barnd-et. That's all.

Akos 2007.08.17. 21:42:28

Mint említed, érzékeny vagy a hibás helyesírásra.

"Persze a banner utálat" így leírva értelemzavaró, mert leginkább azt jelenti, hogy a banner az egy utálat.

Egybe-, de legalább kötőjellel kéne írni.

asdfg 2007.08.22. 19:03:34

Ezert kar volt felebredniuk - pont erre talaltak ki az adblock plus element hiding helpert amely POZICIO alapjan tuntei el a reklamokat.

Adblock Plus Element Hiding Helper:
addons.mozilla.org/firefox/4364/

Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2007.08.23. 15:48:58

Ez a "blokkolhatatlan" szó csak arra jó, hogy jobban eladható legyen a rendszerük. Nincs olyan, hogy blokkolhatatlan, ahogy András is írta az 1. kommentben. Az SG cikkének utolsó 2 bekezdése a lényeges, ebből mindössze annyi derül ki, hogy a hirdető domainje alatt látszanak a hirdetések és azt a háttérben átproxyzzák az adverticumhoz. Ez lenne az a hatalmas újítás...

AvgDvl 2007.08.24. 14:40:28

A "blokkolhatatlan" hirdetés csak azt fogja eredményezni, hogy blokkolom az egész oldalt. Az erőszak erőszakot szül. :)

Anonymus 2007.09.01. 22:41:28

Szerintem az internetes reklám háború akkor fog igazán elkezdődni, amikor megjelenik majd az első magától terjedő AdBlock hatástalanító féreg. Talán majd egy marketinges cég nagyobb összegeket áldoz efféle módszerekre ...

devizakorkep 2007.09.03. 14:33:17

apro erdekesseg (picit kapcsolodik ide):

index.hu/politika/belfold/kozv5351/

webisztanon ern0 nevezetu eszoszto nagyarc folyamatosan fikazta azokat akik megemmlitettek , h a bannertemeto kifejezest ugyanugy ra lehet tolni az indexre. nakerem , meg lehet nezni , h mekkora helyet foglal el a cikk meg mekkorat a hirdetes. (nem, nem keresgettem direkt kicsi cikket)


süti beállítások módosítása