Az alábbi bejegyzés a nyugalom megzavarására alkalmas véleményt tartalmaz, szükségszerűen szubjektív, és símán lehet, hogy tévedek. Aki máshogy látja, bátran döngöljön az agyagba...
Pollner írt egy érdekes bejegyzést a Republic-of-Art ügynökség internetes jelenlétéről egy Fabricius Gáborral, az ügynökség kreatív igazgatójával készült beszélgetés kapcsán. A lényeg: a kreatív igazgató által nyilatkozott dolgok és a valóság köszönőviszonyban sincsenek egymással.
Ennek kapcsán jutott az eszembe, hogy jó lesz, ha megszokjuk ezt a fajta nyomulást. Ugyanis az utóbbi néhány hónapban a "nagy" offline, azaz nem internetes ügynökségek megindultak az internet irányába, sorra alakulnak meg, alakulnak át, alakulnak újra a digitális, interaktív, internetes divíziók. Mindezek mögött igazi nem-internetes gondolkodású emberekkel, viszont iszonyú kapcsolati és anyagi tőkével. Mármint az interneten eddig megszokottakhoz képest.
A hazai interaktív ügynökségek viszonylag keveset szerepelnek a hagyományos médiában. Ennek részben kapcsolati okai vannak, részben egyéb, erőforrások hiányából fakadó: nincs rá pénz, nincs rá ember. Az offline világban viszont adottak a feltételek, hiszen egy sokkal nagyobb, sokkal versenyzőbb piacról jönnek az új szereplők. És miközben az interaktív ügynökségek számára az egyik fontos szempont a szakmaiság, addig az offline világ a jól bevált buzzwords-ökre épít: mondjunk nagyot, úgyse ért hozzá se a sajtó se az olvasó, aki meg igen, azt lenyomjuk erőből.
Így aztán a következő hónapokban egyre több olyan forradalmi megoldásról fogunk olvasni az (ál)szakmai sajtóban, ami számunkra, online-osok számára vagy erősen vicces, vagy lejárt lemez, de a csomagolás, a nyilatkozatok alapján minimum egetrengető világújdonságnak hat.
Ne legyen igazam. De sajnos az üzlettel, marketinggel kicsit is foglalkozó sajtótermékek írói között nagyítóval is nehéz találni olyat, aki otthon van az online-ban, és például a web 2.0 lényegét megérti. Mert sajnos az online sajtómunkások között is kevés az ilyen... Márpedig megfelelő minőségű bor, szendvics és reklámmegrendelés hatására bármit meg fognak írni, mi meg majd foghatjuk a fejünket, és egyéni vérmérséklettől függően szitkozódhatunk vagy röhöghetünk.
De talán végre a nem internetes szakmai sajtóban is nagyobb helyet kap az internetes üzlet, az online marketing. Mert jelenleg kicsit furcsán, kicsit lenézően, kicsit értetlenül szemlélik, hogy a semmiből pár év alatt a bannerek lenyomták a rádiós költést, és erősen csipkedik a sajtó- és tévébüdzséket.
Utolsó kommentek