Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

"s én örökkön állok"

Címkék: weboldal

2007.09.10. hétfő 23:28 Konrad

Nemrég felkértek egy vállalkozói díj online részének a zsűrijébe. Emiatt is kicsit más szemmel figyelgetem a céges honlapokat, hiszen heteken belül bírálnom kell. Persze aztán belefut az ember igazi érdekességekbe... De most nem céges, hanem valami más következik!

Kelt megmutatott egy nagyon érdekes oldalt. Köztudott, hogy az internet az egyetemi, kutatóintézeti szférából "szivárgott át" az üzleti életbe, és a mai napig meghatározóak az egyetemi fejlesztések. Persze az is köztudott, hogy a pénz, a "nagy lé" nem ott, hanem az üzleti szférában van. Ezért nem is igazán elvárás, hogy egy egyetemi oldal csillivilli modern legyen. Elég az, ha használható, persze az sem árt, ha informális.

Ezen hosszú bevezető után nézzük meg a Debreceni Egyetem egyik tanszékének a weblapját!

[Irónia ON]

Az egyszerű barna alapú, képekből kialakított háttér pontosan tükrözi a tanszék lényegi tevékenységét, a könyveknek az olvasását. A sötét alapon megjelenő sötét tónusú feliratok olvashatóságát segíti a megfelelő kiemelés, úgyis mint 3D-s animáció. A címlap egy üdvözlő oldal, olyan, mint Dante poklának a felirata az Isteni színjátékból:

Én rajtam jutsz a kínnal telt hazába
én rajtam át oda, hol nincs vigasság
rajtam a kárhozott nép városába

Ez bölcsészkar, tehát talán nem túlzás ez a párhuzam... Viszont fontos, hogy már ezen az oldalon is alapvető információhoz jussunk. Természetesen, aki ide jön, az pontosan tudja, hol van az egyetem, hol van ez a tanszék, kik alkotják, és mi a telefonszáma. Érthető tehát, hogy ezeket az információkat nem kell megjeleníteni az oldalon. De nagyon fontos tudnunk, ki a webmester! Meg is tudjuk, szerencsére.

De lépjünk be, kattintsunk az archaikus célzásnak szánt animgif-et idéző, ám annál sokkal erőforrásigényesebb appletre!

A következő oldalon a változatlan design mellett kapunk egy jól látható, méretes betűkkel készített felsorolást: vajon hova és mehetünk tovább? Fontos ez a sok átmeneti oldal, hiszen valamivel növelni kell a szerverek terhelését - a képzés jellegéből fakadóan úgyse sokat használják oktatási célokra.

Örömmel olvasom, hogy mindezt azért hozzáértők is látják, hiszen az egyik választás a Kommunikáció és Médiatudományi Szak. Ahh! Kommunikáció! Média! Tudomány!

Érdemes hát ide belépni! És rögtön megtudhatjuk, hogy ez bizony "A Kommunikáció és Médiatudományi Szak honlapjának menüje". Mármint ez az oldal címe!

Az intézményi kommunikátori, illetve az írott és elektronikus újságírói szakterületi specializációink azt biztosítják, hogy a kommunikáció és médiatudományi alapképzésből kikerülők utat találjanak a társadalmi kommunikációs és média-piacra is.

Modern szakember képzés helye tehát ez, ne gondoljuk, hogy ez gagyi: ez a jövő!

Az említett oldal itt található: http://www.irodalom.arts.unideb.hu/

[Irónia OFF]

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr84162258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vik · http://www.webshopexperts.hu 2007.09.11. 00:31:54

Nekem a kedvencem az, ahogy az !!!infó kar!!! honlapján az e-mail címek képként vannak tárolva, mert nehogymár a gonosz botok megegyék őket... Egyébként az infó karnak is megvan a sajátos (őskori) nézete a netről, meg az egész informatikáról, de ezt inkább hagyjuk. Nagyon siralmas lenne. Na mindegy, azért vagyunk mi a felnövekvő nemzedék, hogy leváltsuk őket, de azért néha elszomorító pont egy infó karnál megélni ezt.

zsolti 2007.09.11. 08:17:32

Aki tudja, csinálja, aki nem, az tanítja - vagy hogy van...

nalim 2007.09.11. 11:03:24

bárcsak egyszer mindnyájan eljuthatnánk a webtervezés ezen szintjére.

t3Ch · http://hunt3ch.wordpress.com/ 2007.09.11. 13:09:44

Egy kis adalék...

Valószínűleg ez nem egyetemi honlap: btk.unideb.hu/ - mert az ugye ez. Ez a BTK karon belül, egy kis honlap, amit a tanárok szabad idejükben dobnak össze, hogy segítségk a hallgatókat. Ezek a tanárok még netscapen pakolgatták a html dolgokat, szóval nem kell sokat várni szerintem, mert az egyetem még ennyit se tesz, hogy könnnyítse a diákjainak a hozzáférést. Bár én is bölcsész voltam/vagyok de tudok kezelni egy két dolgot, ami a nagy bölcsész átlagról nem mondható el. Tehár egy sima FTP-nél már megállna a tudomány. Itt legalább egy html oldalt kapnak. Szóval a helyzet szerintem annyira nem siralmas.

Ilyen oldalakat mindenütt (értsd : minden egyetemen eldugva) lehet találni. És szerintem a tanár (már ha igazam van, mert NEM debreceni vagyok), a szabad idejében csinálta ezt, segítség képpen jó szándékból....

sdw 2007.09.11. 13:34:12

netrunnerhez hasonló tapasztalatok elte btk-ról. szabadidőben, csak a legszükségesebb infók közlésére minimális ismerettel összegányolt belsős hompédzsek. rondák voltak, de működtek. (végülis nielsen sem a design-ról híres :) bár a benti gépeink és hálózat olyan gyenge volt, hogy leginkább csak leveleztünk és egyszerűbb volt a faliújságot figyelni. no meg odamenni a tanárhoz és beszélgetni... őőő.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.09.11. 17:29:39

netrunner, nem magam találtam a lapot, ott tanuló, ámde igényesebbre vágyó ember küldte. Olyan, aki próbál már lassan két éve segíteni is, hogy ne gagyi legyen.

Nomeg: nem ciki - jó, csak egy kicsit - egy kommunikációs szaknak, hogy ilyen a megjelenése?

Ésráadásul: nem ciki egy-egy egyetemnek, ha ilyen aloldalaik vannak?

Caracalla 2007.09.11. 19:54:47

Szerintem minden egyetemnek van valahol egy szégyellnivaló lapja.
A PTE-é a tesi.pte.hu. És EZ hivatalos kari honlap!

devizakorkep 2007.09.11. 22:57:14

"Nekem a kedvencem az, ahogy az !!!infó kar!!! honlapján az e-mail címek képként vannak tárolva, mert nehogymár a gonosz botok megegyék őket"

helyes h ez a kedvenced, minden expert helyen ez igy van. majd ha kapsz napi 8-10 _Ezer_ spammot, akkor elgondolkodsz h lehet h ez nem hulyeseg megsem. addig meg lehet rajt kuncogni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.09.11. 23:21:50

Vannak azért erre sokkal elegánsabb megoldások is szerencsére...

Mária · http://maria.blog.hu 2007.09.12. 10:22:25

Az egyetemi honlapok tipikusan jó példái annak, amikor az égvilágon semmi nem múlik azon (bevétel szempontjából) hogy van-e honlap, és ha igen, akkor mennyire esztétikus, mennyire használható.

Ők még mindig ott tartanak, ahol nem mellesleg nagyon sok magyar vállalkozás is, hogy azért kell a honlap, mert a másik sulinak/ karnak/ tanszéknek is van. Vagy azért, mert nekik még nincs.

Gonosz · http://www.gonosz.hu 2007.09.12. 11:27:48

Mária, neked meg a fejed nem esztétikus, mégse fikázom. Az egyetemi honlapok esetében azt a kérdést teszik fel általában, hogy megtalálható-e rajta a szükséges információ vagy sem. Nem akarnak eladni semmit.

Mária · http://maria.blog.hu 2007.09.12. 11:42:02

Kedves Gonosz! Ha a fejemet nem találod elég esztétikusnak, nézd helyette az ellentétes pólust!

Gonosz · http://www.gonosz.hu 2007.09.12. 12:37:57

Látom érted a tréfát :) Nyilván nem tudom milyen a fejed, szóval ne szívd mellre, csak kicsit bepöccentem az egyetemi honlapok fikázása miatt. Ezer oka van, nyilván nem ez az ideális állapot, de ezen élcelődni nem szép dolog.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.09.12. 15:15:34

Kedves Mária, kedvs Gonosz!

A felsőoktatásban verseny van! Mára igenisfontos, hogy melyik egyetem milyen képet mutat magáról. Sőt, életbevágóislehet!
Van az országban 4-5 olyan egyetem, ami megengedheti magának azt, hogynem figyelilyenekre, mert olyan a híre. De az új felvételi rendszer és finanszírozási rendszer miatt nagyon élesharc folyik a hallgatókért.
És az elkényelmesedett nagyobb egyetemeknek is lépni kell, minden szinten.

Egyébként a konkrét oldallal két gondom van:nem egyszerű, hanem gagyi és ráadásul itt folyik kommunikáció képzés.

Gonosz · http://www.gonosz.hu 2007.09.12. 16:00:26

Kedvs Konrad!

Igazad van, de akkor kérlek, indíts egy topikot a gagyigyáros "webdizájnerek" számára is :)

Persze tudom, hogy az egyetem meg a webdizájnerség nem ugyanaz, de akkor legalább ugyanennyire jól szórakoznánk.

P.S.
Nem én vagyok a www.gonosz.hu oldal tulajdonosa/üzemeltetője, most vettem észre, hogy tényleg van ilyen. Szánom-bánom, többé nem használom.

Bár ez még belefér a gonoszságba...

Mária · http://maria.blog.hu 2007.09.14. 09:54:25

Nem (csak) a felsőoktatásban van verseny. Közelről ismerek egy magánsulit, ahol iskolarendszerű szakképzés és felnőttképzés folyik.

Évről-évre panaszkodnak, hogy kevés a diák, kevés a jelentkező.

Ennek ellenére: a helyi médiában legfeljebb bélyeg méretű "hirdetésekkel" vagy semmitmondó PR cikkekkel vannak jelen.

Blogot nem csinálnak, fórumot nem csinálnak. Hírlevelükre kb 2 éve iratkoztam fel, azóta egyetlen levelet sem kaptam.

Online marketingről a hallgatók még a webes és marketing jellegű képzéseken sem hallanak.

A honlapjuk ránézésre kellemes, esztétikus. Valójában tele szokott lenni az oldalak közepére igazított, egyetlen JPEG-ként megjelenő "információkkal".

A keresőkben a legfontosabb kulcsszavaikra sehol nincsenek. A helyi napilap online változatának fő helyein rendszeresen a fővárosi konkurencia hirdet. (Közel van a főváros.)

A felsőoktatási intézmények többsége köszöni, akkor is jól lesz, ha egyetlen hallgató sem a honlapjuk hatására fog hozzájuk beiratkozni. Az persze más kérdés, hányan rettennek vissza az érdeklődők közül a gagyi, igénytelen honlap miatt :)

Más oktatási intézményeknek viszont élet-halál kérdése lenne, hogy a hallgatókért folyó versenyben egy jó honlapot és a hozzá tartozó szolgáltatásokat is be tudjanak vetni. Már csak az életben maradásuk szempontjából is.


süti beállítások módosítása