Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Egy szponzoráció margójára

Címkék: blog web2 onlinemarketing blogmarketing

2007.09.17. hétfő 18:19 Konrad

Vannak szerencsétlen esetek, amikor még egy-egy esemény megtörténte előtt már áll a bál. Az egyik mobilszolgáltató a mobil internetezés népszerűsítésére, pontosabban az azt megvalósítani képes termékére olyan online kampányt szeretne, amiben a blogok is szerepet kaphatnak. Ezért egy közvetítőn keresztül megkerestek több hazai vezető blogot is, vállalnának-e egy együttműködés: mobilinternetért cserébe megjelenést kértek.

Tudom nagyon jól, a blogok és a reklám kapcsolata nehéz műfaj: a legtöbb blogger zsigeri gyűlölettel viseltetik a reklámok irányába, és csak különleges esetekben engedi, hogy reklám jelenjen meg a saját territóriumában. Persze jó lenne némi pénzt is keresni, de az maximum a Google AdSense beengedése lehet (szerintem azt is csak azért, mert az usákoknál ezt látja - hiszen számottevő pénzt ez sem hoz egy blognak se kis hazánkban).

Érdekes az ajánlat, egy viszonylag alacsony havi díjas szolgáltatásért cserébe kérnek fix banner szerű megjelenést és némi aktivitást - plusz annyi biztosítékot, hogy a blog nem hal meg időközben. És nem ajándékot akarnak adni, hanem terméket+szolgáltatást tesztelésre.

Nehéz a dolga ilyenkor egy marketingesnek: olyan új terepre téved, amit nem ismer, ahol ráadásul nincsenek kialakult szabályok. Nincs piaci értéke a bloghirdetésnek, mert praktikusan nincs ilyen (vannak persze blogszolgáltatók reklámokkal, de az azért más). Ráadásul a blogger mindig fontosabbnak érzi a blogját, mint bárki más. És ez így van rendjén.

Nem titkolom, én megélhetési bloggerkedem, amikor két cég is hirdet gyakorlatilag nálam, igaz, nekem fontos volt és fontos is lesz a jövőben, hogy legyen ennek haszna az olvasóim felé is. Így jelenik meg nálam hétről-hétre ETARGET és Árukereső statisztika, és így kapok megírásra érdekes és hasznos témákat, információkat.

A mobilszolgáltató ajánlata valójában sokkal kisebb összegről szól, mint ami a havi megjelenési díjam, igaz, nem is kér annyit, és nem is kér lehetetlent. Ráadásul lehet nemet is mondani, nincs semmilyen kényszer.

Ahogy írtam, megkerestek másokat is - többek közt az idei Goldenblogról is megismert vállalkozó bloggert, Barazsy Ákost is. Ő meg is írta, miért mondott nemet - és teljesen igaza van. Számára ez a lehetőség nem jelent sok hasznot, ám kára származhat belőle, amennyiben az olvasói egy ilyen reklámot rosszul fogadnak. Úgy ítélte meg, nem ér ennyit az egész. Ráadásul pont egy ilyen szolgáltatásról rossz tapasztalata van - ezt is leírta.

Egyet kell értsek vele, hiszen ő üzleti blogot ír, és sem a témája, sem egyéb ok nem indokolja az ilyen jellegű együttműködést.

De ezek után is: szerintem jó ötlet az, amit a mobilszolgáltató szeretne. Egy reklám szempontjából teljesen új terepen megjeleni mindig kockázatos, és nehéz felmérni az erőviszonyokat. Tanulsága van az ilyen ajánlatok fogadtatásának is.

Ha a kampány megvalósul, azzal nem is a benne lévő bloggerek, hanem a hazai blogolók összessége fog jól járni: megmutatja magát a nagy cégek, a nagy reklámköltők felé is a blogszféra. Lehet velünk számolni, fontosak vagyunk azok által, akiket elérünk. És ez megnyithatja az utat olyan üzleti modellek felé, ami talán életképessé tehet önmagában is egy-egy blogot, azaz ad absurdum nálunk is meg lehetne majd egyszer élni a blogolásból.

Ez az első lépések egyike. Kicsit botladozó, kicsit suta, de lépés. Becsüljük meg.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1168626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.09.17. 22:04:58

Köszi Akos, olvastam, direkt nem reagálok rá. De ennek az okait most nem sorolnám föl...

balint_hamvas 2007.09.18. 12:14:56

Ezt mi megcsináltuk már tavaly, a kispados fiataloknak adtunk két SE K800i telefont és csak annyit kértünk, hogy írjanak róla. A dolog kiválóan működött, hiszen ervinék teljes szabadságot kaptak, semmilyen hirdetői kontroll nem volt, ezért az olvasóik is pozitívan álltak a dologhoz.
kispad.hu/blog/200608/a-sonyericsson-deal.html

Dolce vita · http://www.fozzunkolaszul.blogspot.com 2007.09.18. 14:08:28

Engem is megkerestek, a pontos részletek megismeréséig igent mondtam. Meglepett, hogy mennyire kis összegű az előfizetés. (adhatnák a 10 gigásat) Ami szerintem hiba az ajánlatban, a kötelezően előírt havi 2 post a termékről. Egy idő után ez nagyon erőltetett lesz, ergo értéktelen. Itt látszik, hogy a pannon marketingeseknek nagyon új ez a terep. Céljuk az lenne, hogy ne lógjon ki a lóláb, de ezt nehéz lenne takargatni!
A Nikon Magyarországnak üzenem, hogy egy d300 (netán D3) tesztgépért, akár naponta 2x is posztolok és szép képeket készítennék vele. : ))

Dolce vita 2007.09.18. 14:40:04

készítenék

Csillagharcosdada · http://mindennapibetevo.freeblog.hu 2007.09.18. 14:43:29

Mi is kaptunk ilyen ajánlatot. De inkább a logójukat raktuk volna ki érte, nem ilyen erőltetett cikkeket havonta kétszer egy éven át. Egyszerűen az olvasók nem tudnák hova tenni a cikket. De a bloggerek támogatása, főleg a színvonalas oldalaké a jövő szegmentált marketingtevékenységének része lesz, csak még finomítani kell egy kicsit.

Mária 2007.09.18. 14:53:08

Mióta látom, hogy a blog.hu nyitóoldalán a főhelyre pakolt mindhárom blog ezt a témát járja körbe, azóta nekem ez kicsit "vihar a biliben" kategóriás hír lett.

Vagy a Pannon marketingesei mégis okosabbak, mint amilyennek első ránézésre tűntek volna?

:)

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.18. 15:13:25

Eléggé ruppóért akarták megvenni a bloggereket én úgy érzem, mégis azt mondom:
ha már megkeresnek bizalmasan valahonnan, akkor minimum annyi jár nekik, hogy nem a nyilvánosság elé pakolom ki az ajánlat részleteit.

devizakorkep 2007.09.18. 16:06:57

szerezzuk meg kilora, ingyen a feluletet , jeee :-)) ingyen dolgozo bloggerek meg ugranak, hisz eddig semmit nem kaptak a munkajukert (ami amugy a hobbijuk es onkentes dolog). ugyes, nagyon ugyes :-)))

t3Ch · http://hunt3ch.wordpress.com/ 2007.09.18. 16:16:48

A blogokat/bloggereket nem így kell megfogni: Én már csináltam ilyet. Nem marketing, reklám oldalról, hanem PR-ről kell megközelíteni. Szóval adsz egy terméket tesztre, amiből egy megjelenés biztos lesz. Ergo olvasnak róla, ergo nő az ismertség. Tehát időintervallumra adni egy terméket amit használnak. Ha tetszik neki akkor úgyis írni fog róla.

Én nem így csináltam volna:
Nem marketing ajánlattal kell megkeresni, hanem a bloggert is \"márkahűvé\" lehet tenni. Ha meg van elégedve a szolgáltatással, akkor ír róla. Ha még utána küldünk neki két-három hírlevél szerű dolgot, aminek hírértéke van akkor megint születhet belőle írás, és annak van igazi reklám értéke.

A Blogger is ember és emocionálisan tud kötődni egy terméhez.

ebből már volt egy nagy bukta amikor a Microsoft laptopokat kükldött ki vistával a béloggereknek kb 1 éve. Azt nagyon csúnyán lefizetésként értékelték a bloggerek.

Tehát ezzel is vigyázni kell.

A blogoknál inkább a hozzáadott értékekkel lehet ügyeskedni, mint ahogy az Apple is teszi. Hiszen az elmúlt 5-6 hétben, minden honi blogon másról sem olvastam csak, hogy Apple így úgy...

Személyes kapcsolattal - blog reggeli vagy külön blogger sajttáj szerű dologgal többet lehet elérni mint bármi mással. Ahol nem azt mondják meg, hogy írj, hanem csak meg akarnak ismerni, kapcsolatot kialakítani veled.

De nem akarom elsütni az összes ötletet, csak vitaindítónak szántam... :)

human · http://yummie.hu 2007.09.18. 17:44:25

én vehetnék az adsensemből ilyet, és még maradna is nem 1 fagyira.

tényleg két poszt lett volna kötelező a szponzor button mellé?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.09.18. 17:53:55

Kérték a logó elhelyezését látható helyen, kérték az rss megjelenést (ez szerintem nem volt pontosan megfogalmazva) és folyamatos működést.

Ezen felül persze kell egy valami első cikk, hogy az ember kapott ilyet (nem kértek semmit a tartalmára nézve, sőt, a cikket sem, de egy ilyen akkor is kell). És Ákosnál volt még olyan, hogy havonta két említés. Azaz nem erről szól a cikk, hanem valahol benne van, hogy "ezt a cikket is xxxxxx segítségével írtam", vagy ilyesmi.

Szerintem ezek nem túl súlyos dolgok, nálam ennél sokkal többet kap - igaz sokkal több pénzért is - az, aki szponzorál.

Dolce vita 2007.09.18. 20:21:08

Netrunner

látod, pont erről beszéltem: tesztidőszak! : )

t3Ch · http://hunt3ch.wordpress.com/ 2007.09.19. 10:55:18

De az nem marketing hanem PR :) A szevon meg a fazon a más :) - ala sajtókapcsolati munka


süti beállítások módosítása