Az egekig magasztaljuk, dícsérjük, imádjuk a keresőmarketinget. Ez a legújabb csodaszer, az aranytojást tojó tyúk, az online marketing új üdvöskéje, a tökéletes megoldás a reklámozni vágyóknak.
Valóban így van ez? Tényleg jó mindenre a keresőmarketing? Felejtsünk el minden mást, és a teljes reklámköltségvetést kulcsszavak vásárlásába borítsuk?
Mint keresőmarketinggel foglalkozó ügynökség, azt kellene mondanom: igen! De tanácsadóként, illetve olyan valakiként, aki számára fontos az ügyfél valódi céljának az elérése, azt kell mondjam, nem! A keresőmarketing nem jó mindenre, sőt, viszonylag kevés dologra jó. Már akkor, ha a mára klasszikusnak számító reklámmegközelítésből nézem.
Mert mi a reklám célja? Tájékoztatás? A fenéket! Eladni a terméket? Talán. Akkor mi? Természetesen igényt teremteni! Azaz olyan dolgot eladni, ami valójában nem is kell a vevőnek. Mármint azt kell elérni, hogy kelljen neki. Mert akkor már magától megveszi, nem kell külön a vásárlásra ösztönözni.
A keresőmarketing ezzel szemben mit csinál? Reagál az igényekre. Ha már megvan az igényünk, akkor az alapján keresünk, és a fizetett keresési találatok a már meglévő igényeinket igyekeznek kielégíteni.
Hiszen az ilyen hirdetési rendszerek azt szeretik, azt díjazzák, ha valóban kattintanak is a hirdetésre. Például minél nagyobb egy kulcsszó esetén az átkattintási arány, annál olcsóbb egy kattintás ára.
Ezzel szemben az igénykeltés egyik elem, hogy sokszor megmutatjuk a fogyasztóknak a terméket, ahhoz kötünk mindenféle érzelmet, azt mutatjuk, hogy ha te ilyen akármit veszel, akkor minimum Super Hero-vá válsz. És a fogyasztó előbb-utóbb elhiszi. De ehhez sulykolni kell az üzenetet, minden lehetséges formában.
Márpedig a keresőmarketing nem alkalmas arra, hogy "kattintás nélküli" reklámokat jelentessünk meg. Ráadásul nagyon kötött és rövid üzenetet adhatunk át. Hiszen 3 rövid sorban, 100 körüli karakterszámmal jó esetben konkrét terméket, szolgáltatást eladhatunk, de életérzést?...
A keresőmarketing ezért nem igazán alkalmas brand építésre sem. Lehet olyan konkrét hirdetést írni, amiben szerepel az erősíteni kívánt brand, de önmagában ez nem elég az ismertséghez. Mindenképpen kell más.
De ne essünk át a ló túloldalára: a keresőmarketingre szükség van. Nagyon jó a láthatóság megteremtésére, azaz az igények kezelésére a keresőkben, nagyon jó konkrét termékek, szolgáltatások eladására, és nagyon jó kis költségvetésű, azonnali visszajelzéssel rendelkező kampányok kivitelezésére.
Tökéletesen kiegészíti a nagyobb online kampányokat is, hiszen bizonyos felületek ezzel a módszerrel lehet csak megjelenni, és sok értékes látogatót lehet végül az oldalunkra behozni.
De ne tekintsük csodaszernek, ne akarjunk minent ezzel megoldani, hanem használjuk arra, amire való. Használjuk okosan, és ha valaki minden problémánkra csak ezt a választ - keresőmarketing - adja, akkor kicsit gondolkozzunk el azon, tényleg igaza van-e!
Utolsó kommentek