Egy szolgáltatás fejlesztése mindig egyfajta vakrepülés. Hiába csinál az ember kutatásokat, el kell ahhoz indulni, hogy kiderüljön, mennyire lett jól kitalálva az egész.
Ma a mutasd.be kapcsán arról beszélgettünk az egyik ötletgazdával, Kovács Balázzsal (crrr), hogy mennyire fontos lehet jól tudni kocentrálni egy feladatra. Mert ha két ember leül ötletelni, akkor percek alatt összejön 15-20 funkció, egy óra múlva meg már több oldal tele van írva a lehetséges kiegészítésekkel.
De valójában ennek csak a töredéke az, ami az alap szolgáltatáshoz kell. Az igazi feladat ezt kitalálni: mi maradjon, mi legyen napolva, és mi kerüljön egyenesen a kukába? Itt is az a jó, ha tudunk nem-et mondani! Persze úgyis csak a szolgáltatás elindulásakot derül ki, valóban eltaláltuk-e a megfelelő egyensúlyt, azaz azok és csak azok maradtak bent, amik a működést segítik.
Egyébként az elindulás után azonnal jönnek a segítőkész e-mail-ek, mit kellene belerakni, mi hiányzik, mit lehet félreérteni. Érdemes lehet erről listát vezetni, de valójában az ember úgyis érzi, mik a tényleges igények. És el lehet kezdeni reszelgetni ezek alapján a már működő szolgáltatást.
De a sikerességhez nagyon fontos, hogy az alapvető funkciókra tudjunk koncentrálni. Érthető, könnyen használható, nem túlbonyolított, letisztult felületünk legyen.
És ha majd az alap dolgok flottul mennek, el lehet kezdeni bővítgetni, szépen lassan.
Utolsó kommentek