Beszélünk sokat a web 2.0-ról, definiáljuk szolgáltatások összességeként, közösségként, programozási megoldásokként. Arról viszont alig esik szó, hogy milyen mértékben megkönnyíti a marketingesek életét a sok webkettő szolgáltatás!
Hiszen szinte minden abba az irányba halad, hogy mára sokkal könnyebb célozni, sokkal könnyebb beazonosítani a felhasználókat.
Itt van például a "long tail": sok kis speciális oldal, blog, egyenként kevés olvasóval. Eszményi felület, hogy adott érdeklődésű embereket költséghatékonyan elérjünk! Vagy ott van például a web 2.0 szolgáltatások egyik szinte kötelező eleme, a tag-ok, azaz a kulcsszavak. Abból is mindjárt kulcsszó felhők! Mennyire jól lehet ez alapján tartalomra, kulcsszavakra célzott hirdetéseket felhozni egy-egy oldalon!
De mindennek a csúcsa a nagyágyú közösségi szolgáltatások: a felhasználók egyes esetekben még a szexuális szokásaikat is beleírják egy adatlapba, és mivel valódi személyek és valódi személyekkel akarnak interakcióba keveredni, valós adatokat adnak meg.
Ez a célzás, a targetálás csimborasszója! Ott van az iwiw például, a maga közel 2 millió regisztrációjával és a heti kb. 85 százalékos aktivitással (azaz olyan 1,6 millió aktív felhasználóval). Lehet tudni a felhasználók korát, lakhelyét, népszerűségét (naná, hány ismerőse van), és még sorolhatnám. Mennyire jó terep ez!
Mindez nem lenne a web 2.0 nélkül. Mellékhatás ez, nem ezért jött létre az egész. De kitalálni se lehetett volna jobbat!
Utolsó kommentek