Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Írástudatlanság 2.0

Címkék: weboldal üzlet

2007.12.19. szerda 23:59 Konrad

Ha valaki nem tud írni, nem tud olvasni, akkor hátrányban van. Ezt gondolom nem kell külön kifejteni. De ha valaki nem tudja használni értelmesen az internetet, az is egyre inkább hátrányba kerülhet. Mindennapi kis apróságokban is, akár.

Ma vettem ajándékot úgy, hogy tegnap megrendeltem a cég weboldalán, majd ma reggelre visszaigazolták, hogy megvan, és átvehetem. Direkt nem kértem kiszállítást, én akartam elmenni érte. Aztán a boltban láttam a következőt: az előttem álló is végigállta a sorát, majd a pultnál pontos típus alapján kért egy terméket. Ami nem volt. Erre elővett egy nyomtatott lapott, a cég weboldalán kikeresett termék volt kinyomtatva, és az eladó elé tolva kifejtette: dehát ez tegnap este 11-kor még ezek szerint kapható volt!

Itt kell hozzátennem a cégnek van kb. 5 boltja város- és országszerte. Az eladó lakonikus válasza ez volt: ön ma a 185. vevő... (értsd: símán kifogyott a raktárkészlet).

Amit én nem értek: a nálam fiatalabb, láthatóan nem buta vevő ugyanazt a weboldalt nézte, mint én. Ugyanúgy tudott volna regisztrálni és megrendelni, amivel bebiztosítja, hogy lesz neki is a kért termékből. Kb. 3-5 perc az egész, és akkor nem kell feleslegesen a boltba menni.

Ez az, ami az igazi internetes írástudatlanság: amikor ott van az eszköz előttünk, de nem tudjuk használni, nem vagyunk hozzászokva. Nagyon várom már, hogy a webes és egyéb technikák is készség szinten beépüljenek mindennapjainkban. És akkor majd nem kiprintelt weblapokkal járunk vásárolni, hanem például egy hatjegyű számmal, ami a megrendelésünk azonosítója. Vagy egyszerűen csak várjuk a csomagot odahaza.

Hát nem egyszerűbb?

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr25269942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.12.20. 00:27:22

1. Ez az irástudatlanság 1.0.
Az írástudatlanság 2.0 az az, amikor a netet amúgy készségszinten használó user a webkettőről azt se tudja, hogy eszik-e vagy isszák, ill. milyen az íze, ez ma kis hazánkban általánosan elterjedt, és szintén megér egy misét. Aki online vásárol, az se látott még RSS-t

2. Más: szegény anyukám tegnapelőtt vett valamit online karácsonyra, ma kapott egy levelet, hogy az általa kiválasztott termék nincs és nem is lesz.
Online raktárkészlet-nyilvántartás rulez.

Raha · http://jabjab.blog.com 2007.12.20. 06:53:16

Szerintem én ugyanannál a cégnél rendeltem meg terméket kettőpontnullásan (nem akartam ezért Siófok-Budapest túrázni, kihozzák ingyen).
És Keddre belőttük a szállítást, majd vártam és vártam.
Felhívtam őket, de túl sok volt a hívásuk. A futárvég 20 telefonszámából egyet sem vettek fel. A neten a termék státsusza kiszállított lett. Én meg forrtam mérgemben.
Kettőpontnulla áldozat. Mert képes voltam hinni nekik.

(Utána végül is szerdán megjött. De a gyomorideg ott volt hogy mégsem). Szóval ember lehet hogy hárompontnullás vásárló, ő már nem rendel meg kamura.. :-)

ROMANI ITE DOMUM! 2007.12.20. 07:00:09

Dír Konrad! Az is lehet, hogy túlságosan jól képzett volt: nem szeret megadni személyes adatokat a weben.

Egyébként valaki elmesélhetné, hogy mi az a web 2.0, mert én még nem láttam nyomát... :)

mjl 2007.12.20. 07:11:19

Bár RID minősíthetetlen hungarofób véleményt képvisel az index fórumon, itt most egyet kell értenem vele. Én sem adok meg adatot magamról, ha nem muszáj, inkább sort állok, legfeljebb nincs a termék (na és?)

Egy onlány rendelés meg nem w2.0 - ennyit a "bloggerről" .. LOL

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2007.12.20. 07:49:26

1. Nekem az Outlook-ban az aláírásomban szerepel az e-mail címem is, mert tavalyelőtt 3 ügyfél is megkérdezte telefonon, hogy milyen címre válaszoljon, mert nem találja a levélben a címemet.

2. RID: A web2.0 az, amikor nem három duplavét tartalmaz a cím, hanem kettőt ;o)

Mária 2007.12.20. 08:30:32

A webáruházakkal kapcsolatban a nagy kavarás még csak most kezdődik, sajnos. Aminek az lesz a következménye, hogy az érdeklődők még a mostaninál is kevesebb bizalommal fognak rendelni.

És nem mindig a vevő és nem mindig a webbolt tulaj lesz a hunyó abban, ha az esetek többségéen probléma lesz a rendeléssel, szállítással.

Felbukkantak ugyanis a webbolt-fejlesztés piacán azok a cégek, akik életükben még egy komolyabb webshopot nem készítettek, (többen közülük még komolytalanabbat sem, ellenben nagyon szeretnének ezzel a tevékenységgel a továbbiakban komoly pénzeket keresni.)

Ezek a cégek ezerrel nyomulnak a tökéletesen hozzá nem értő cégvezetők felé az "ajánlataikkal"...

Fogalmuk sincs a készletnyilvántartásról, fogalmuk sincs a profi számlázó progikról, fogalmuk sincs arról, hogy mi mivel lesz, vagy éppen nem lesz kompatibilis és mindehhez milyen technikai háttér kell minimálisan. Fogalmuk sincs a kereskedelem alapvető logikájáról úgy általában.

Annyit tudnak a szakmáról, hogy kinézetében és alapfunkcióiban testre tudnak szabni egy "QuickCart" típusú ingyenes valamit, vagy megbuherálnak a T. Ügyfél számára valami extrás "webbótot"...

És ezek a cégek most webáruházakat fognak fejleszteni...

missparker · http://www.webkettopontnulla.blog.hu 2007.12.20. 08:36:48

Én véletlenül sem feltételezem erről a vevőről, hogy buta volt. Egyszerűen nem akart regisztrálni. Ez a vevő nem írástudatlan volt, hanem bizonytalan. Talán látni akarta a terméket, mielőtt megrendelte volna. Érthető, a fényképről vásárlással eléggé rosszul lehet járni. Nem kockáztatott volna meg egy csalódást, áruvisszaküldést, új termék után futkosást.

A másik ok, amit említettek többen is, hogy nem akart személyes adatokat megadni. Ez is érthető, és abszolút elfogadható indok.

A boltról-weboldalról meg annyit, hogy ők az igazi amatőrök ebben a sztoriban: Ha a terméket nem tudták úgy bemutatni a weboldalon, hogy emberünk regisztráljon és azonnal megrendelje, akkor simán bénák, és rossz a termékbemutatásuk.
Ha az eladó ilyen helyzetben nem sajnálkozni kezd, és nem kezd másik terméket felajánlani, hanem közli, hogy hanyadik reklamálóval van dolga, akkor sürgősen nézzen más foglalkozás után, mert ez nem neki való.

Ebből a postból azt a tipikus eladói hozzáállást látom, hogy a vevő a hülye, mert olyat akar, ami nincs raktáron. Ez elfogadhatatlan hozzáállás számomra.

aranyhaj.blogspot.com 2007.12.20. 08:49:14

Na, ami azt illeti, én szívesen vásárolok a neten... egyszer fordult elő, hogy valami megrendelt termék az Istennek nem akart megérkezni a postán - de máskülönben jó tapasztalataim vannak. Még szokatlan nálunk a netes vásárlás - lehet, hogy sokan a netről válogatják ki, mit akarnak, de szívesebben veszik a boltban a kiválasztott terméket.

aranyhaj.blogspot.com

Dragon Z. · http://dragonweb.hu 2007.12.20. 09:01:04

Az öcsém próbálkozott online rendeléssel karácsonyra (nem egy tudatlan user, annyi szent, az rss-t is ismeri...), vissza is igazolták, majd két hét (!) elteltével, miután rákérdezett a rendelés állapotára, közölték, hogy "Ja, az már elfogyott, egyébként is kifutó termék". Szerintem itt kezdődik a probléma, vagyis szolgáltatói-kereskedői oldalon: nem értik, mit is jelent ez az új kereskedelmi forma. És sajnos a többi, egyébként működő és valóban online kereskedelemként működő szolgáltatást diszkreditálják. Így nem biztos, hogy csodálkozni kell a felhasználói magatartáson. (Persze, nem azt mondom, hogy ezen a téren nem kellene már felébredni... kellene...)

Ambro 2007.12.20. 09:10:36

tudom hogy ez kissé más területről szól, de amikor mi pizzát akartunk rendelni, akkor csak felreggeltünk az oldalukon (DP), kiválasztottuk a pizzát aztán belőttük a stoppert. Komolyan nem gondoltam volna, hogy 34perc múlva már a szobámban lesz:D Pedig első benyomásom az volt, hogy kb ennyi idő kell majd nekik, hogy legalább észrevegyék a rendelést.
Remélem majd egyszer minden online rendelés ilyen gördülékenyen fog menni

Thomas Magnum 2007.12.20. 10:46:44

Nem tudom melyik cégről van szó, de én spec utálom magam regisztrálni 50 különböző oldalon, amelyek 90 százalékában csak egyszer fogok vásárolni, ennek ellenére elkérik az összes adatomat.
Helyette egy telefonnal elintnézem a foglalást, ha lehet.

Természetesen ha nem, és égető szükségem van arra a termékre, vagy töredék áron juthatok hozzá, akkor túlélem ezt a kellemetlenséget, és hajlandó vagyok bővíteni a cég adatbázisát.

Balfake 2007.12.20. 11:12:07

A webkettő az, amikor userek generálják a contentet és közösségek szerveződnek, vagyis kábé az első levlisták óta mindez az, csak így jobban hangzik, és főleg lehet róla konferenciákat szervezni sok-sok ingyenszendviccsel.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.12.20. 14:40:35

Balfake:
Ez kb. olyan, mint hogy az ősember is beszélt, ergó az információs társadalom is már az ősidők óta tart. Csak most pörgött föl.

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2007.12.20. 16:36:16

A webshopokkal tényleg van baj, de sokszor nme is a vevőnek, hanem maguknak ártanak.
Én is akartam weben talált cégtől vásárolni (illetve vásárolam is, de máshol)
itmegoldasok.hu/blog/arhivum/69-Hogyan-rontja-az-uezletuenket-a-sajat-weboldalunk.html

Egyébként ez az egyik odlala az írástudatlanságnak, amit leírtál, bár a cím alapján azt gondoltam volna, hogy arról lesz, szó, hogy akik nagyon hozzászoknak az on-line és digitális világhoz, azok aztán teljesen írástudatlanok tudnak lenni máshol... :-)
Én pl. kézzel már alig tudok írni... Ez most akkor web-hány-pont-nulla? ;-)

Barabás Csaba · http://vallalkozok.blog.hu 2007.12.20. 17:11:57

bizalmatlanság ez, nem írástudatlanság.


süti beállítások módosítása