Ma vettem ajándékot úgy, hogy tegnap megrendeltem a cég weboldalán, majd ma reggelre visszaigazolták, hogy megvan, és átvehetem. Direkt nem kértem kiszállítást, én akartam elmenni érte. Aztán a boltban láttam a következőt: az előttem álló is végigállta a sorát, majd a pultnál pontos típus alapján kért egy terméket. Ami nem volt. Erre elővett egy nyomtatott lapott, a cég weboldalán kikeresett termék volt kinyomtatva, és az eladó elé tolva kifejtette: dehát ez tegnap este 11-kor még ezek szerint kapható volt!
Itt kell hozzátennem a cégnek van kb. 5 boltja város- és országszerte. Az eladó lakonikus válasza ez volt: ön ma a 185. vevő... (értsd: símán kifogyott a raktárkészlet).
Amit én nem értek: a nálam fiatalabb, láthatóan nem buta vevő ugyanazt a weboldalt nézte, mint én. Ugyanúgy tudott volna regisztrálni és megrendelni, amivel bebiztosítja, hogy lesz neki is a kért termékből. Kb. 3-5 perc az egész, és akkor nem kell feleslegesen a boltba menni.
Ez az, ami az igazi internetes írástudatlanság: amikor ott van az eszköz előttünk, de nem tudjuk használni, nem vagyunk hozzászokva. Nagyon várom már, hogy a webes és egyéb technikák is készség szinten beépüljenek mindennapjainkban. És akkor majd nem kiprintelt weblapokkal járunk vásárolni, hanem például egy hatjegyű számmal, ami a megrendelésünk azonosítója. Vagy egyszerűen csak várjuk a csomagot odahaza.
Hát nem egyszerűbb?
Utolsó kommentek