Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Szemléletváltás

Címkék: weboldal üzlet

2008.01.16. szerda 16:15 Konrad

Életem első olyan weblapját, amiért fizettek is, 1996-ben készítettem. Szerencsére már írmagja sincs a neten, annyira nem lennék manapság büszke rá - de ettől függetlenül akkoriban nagy dolog volt ez. Egy számítástechnikai cég szánta rá magát a lépésre, hogy megjelenjen a világhálón - és akkor még saját domain neve sem volt...

Aztán 1998-tól már "tömegével" gyártottunk weboldalakat, Szegeden céget is alapítottunk erre a tevékenységre. Persze a piac nagyon kicsi volt, és a tárgyalások jórészt nem arról szóltak, hogy mi legyen a weboldalon, hanem arról, hogy miért is lenne az jó a cégnek, hogy jelen van az interneten. Nem volt egyszerű menet egyik esetben sem, de hittünk magunkban annyira, hogy ez átragadt egyre több megrendelőre is, így már egészen normális oldalakat is készítettünk. Persze ennek már tíz éve, így csak kóbor CD-ken és régebbi HDD-k pókhálós szegletében lehet rájuk lelni.

'99-ben, 2000-ben már lehetett azt mondani egy tárgyaláson, hogy nem az a kérdés, felkerül-e egy cég az internetre, csak az a kérdés mikor. Ez a "mikor" pedig 2003-2006 között a cégek 42 százalékát elérte. (Persze erős szórásban: a nagyobb cégeknél jóval magasabb ez az arány.) Ezek a weboldalak jelentős részben úgy készültek, hogy "legyen valami". Aztán vagy jól sikerült, vagy nem, sokat nem törődtek vele.

2006 második felétől érzem azt, hogy a már weboldallal rendelkező cégek kis része elkezdett azon gondolkodni, hogyan legyen jobb az internetes megjelenése. Ez a fajta hozzáállás 2007-ben érezhetően teret nyert, és szerintem 2008-ban ugrásszerűen meg fog nőni azon cégek száma, amelyek átgondoltabb tervezéssel szeretnének új weblapot építeni.

A mérhető, követhető kampányok (pl. PPC hirdetések) is ebbe az irányba viszik el a gondolkodást: már nem azért kell a weboldal, hogy legyen, hanem konkrét üzleti célok megvalóstására.

Bő tíz év alatt jelentősen változott a világ. Az internetes megjelenés egyre több területen kötelező minimum, egy-egy fejlesztés már a hatékonyságról, az üzleti célok megvalósításáról szól. És ez nemcsak a cégeknek jó, hanem a felhasználóknak is, hiszen egy átgondolt honlapon gyorsabban kapnak relevánsabb információt, mint akár csak pár évvel ezelőtt is.

Idén már egy ilyen teljesen új, üzleti szemlélet az, ami a webfejlesztések egy részét jellemezni fogja. Ez pedig újfajta kihívást jelent a weboldalak készítőinek is: nem elég a szép design, a jó programozás, kell olyan üzleti tanácsadás is, ami segít megmondani, milyen menüpontok legyenek, milyen stílusú, bontású tartalmak legyenek a weboldalon.

Igaz, még ott tartunk, mint 2000-ben a weboldalakkal: nem az a kérdés, hányan fognak így weboldalt átalakítani. Csak az a kérdés: mikor.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr80299759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomi_ 2008.01.16. 20:53:14

nyito video

dfs 2008.01.16. 23:08:50

A hazai vállalatoknak csak 27 százaléka jelenik meg saját honlappal a világhálón.

www.bellresearch.hu/content.php?content=357

Kovari Tamas · http://blog.kovari.com 2008.01.17. 00:57:56

Konrad, most elerzekenyultem... A regi szep idok, Demasz.hu vagy Tiszabutor.hu 96-ban. Azt hiszem, elokeresen a regi CD-imet es romantikazom egyet az evtizedes dizajnokon.

Mária 2008.01.17. 08:06:10

"...Ez pedig újfajta kihívást jelent a weboldalak készítőinek is: nem elég a szép design, a jó programozás, kell olyan üzleti tanácsadás is, ami segít megmondani, milyen menüpontok legyenek, milyen stílusú, bontású tartalmak legyenek a weboldalon..."

Úgy érted, a weboldalak készítőitől elvárható lenne alapfokon, hogy ezekben a dolgokban is felkészültek legyenek, illetve képezzék magukat, ha azt addig nem tették volna?

Dolgoztam én már olyan céggel, a megrendelőt képviselve, ahol csak komoly asztalra csapkodás árán tudtam elérni azt, hogy a "Title" minden oldalhoz megfelelően ki legyen töltve. És ők még csak nem is a legrosszabbak voltak, mert a legrosszabbakat már előttük lepattintottam az aláírt szerződésükkel, meg a rámenős marketing dumájukkal együtt...

Szerintem ezen felül legfőbb ideje lenne annak is, hogy számos más szakmához hasonlóan a webfejlesztő cégeknek is legyen egy erős szakmai szervezete, amelyik nem fogadja a tagjai közé az amatőröket és megkönnyíti a választást a megrendelők számára.

Istenem, mennyire könnyű lenne így a dolgom... egy pohár frissen facsart narancslével a kezemben mazsolázhatnék a szakmai logóval megjelölt fejlesztő cégek honlapjain az ajánlatok közül... szomszédpistiéknek meg esélyük sem lenne egy komolyabb munkára...

Ezt azért írom, mert egyrészt tele van a padlás ostoba, magukat "tanácsadóként" exponáló emberekkel ebben a szakmában is, olyanokkal, akik a legelemibb online marketing alapokkal sincsenek tisztában egyébként.

Másrészt pedig azért írom, mert mielőtt egy fejlesztő cég nekilátna hogy online marketing témában osztogassa az észt az ügyfélnek, fel kellene, hogy fejlessze magát arra a szintre, hogy mindazt, amit az online marketing előnyeiről papol az elméletben, megfelelő szakmai háttérrel, felkészültséggel, gyakorlattal, a kellő, naprakész ismeretanyag birtokában tudja alkalmazni a gyakorlatban.

Ne csak beszélni tudjon róla az ügyfélnek, aki beájul, megbízik, és a legelemibb hibákat sem fogja észrevenni később a megvalósult fejlesztésben, merthogy nem ért hozzá.

Lényeg a lényeg: először el kellene választani a barna színű szilárd anyagot az átlátszó folyadéktól a webfejlesztő szakmában, majd azután felkészíteni az arra alkalmas cégeket a tanácsadásra.

Róth Dénes 2008.01.17. 15:10:58

Tisza Bútor ... az nekem is a legénykori nosztalgia része, csak én vállalatirányítási rendszert csináltam ott, még 93-tól.

HSLaszlo · http://www.bluedesign.hu 2008.01.19. 11:24:03

Az internet, és ezen belül a weboldalak lassan beépülnek a cégek marketing és pr eszközei - csatornái közé. Amikor már nem az a kérdés, hogy hogy nézzen ki a weboldal, hanem az, hogy milyen célt szeretnénk vele-általa elérni, na akkor ért felnőttkorba ez a történet.
Máriával alapvetően egyetértek, és mint kis webfejlesztő naponta érzem a problémát; egy jól kódolt, és elfogadhatóan megtervezett oldalt nem nagy mutatvány összehozni, de a weboldalra írt szövegek, a látogató vezetése, a folyamatok megtervezése már komoly feladat, és külön szakembert igényel(ne).
A probléma itt elsősorban az, hogy egyrészt ezt a plusz költséget nehéz beadni az ügyfélnek, másrészt még nem alakult ki a szakmák közötti szoros együttműködés, pedig enélkül nehéz továbblépni.
A két véglet a szövegekkel és kiemelésekkel teli értékesítési weboldal, illetve a zseniális dizájn köré épített, látványnak jó weboldal. A fent említett célokat egyik sem tudja megfelelően kiszolgálni, az igazság valahol félúton van...

gabesas 2008.01.27. 10:03:21

ritkan van ekkora egyetertes a kommentek kozott, de +1


süti beállítások módosítása