Én, az Index.hu volt alkalmazottja, ezennel sztrájkot jelentek be. Ugyanis az Index.hu tulajdonosai már nem azok, akik régen voltak, és biztosan sok pénzt kaptak az eladáskor.Ugye mennyire abszurd? Aki marketinggel foglalkozik, az többé-kevésbé piac-párti, és nem arról híres, hogy nonszensz, piacidegen felhívásokkal, akciókkal borzolja az emberek idegeit. Igaz, a gerillamarketing megenged mindenféle ügyes dolgot, de azért az mégis más.
Bár én nem voltam tulajdonos, de az én munkám is kis részben hozzájárult a cég működéséhez, így jogosnak gondolom, hogy fizessenek nekem egyszeri 250.000,- Ft-ot. Azért ennyit, mert ez egy szép kerek összeg, és mert csak.
Ha követelésem nem teljesítik, akkor nem fogok reklámokat megjelentetni és különben sem fogom kattintani az Indexen a reklámokat.
Szóval nem fogok sztrájkolni, már csak elvi okokból sem. De azért ha jobban belegondolok, mégis van a kezemben olyan eszköz, amivel érdeket érvényesítek. Például az általam, általunk megalkotott reklámok. Mert igaz az, hogy a megrendelő fogadja el, de ha valaki ügyes, bele tud csempészni apróságokat. Például a reklámokban sokkal több az Apple számítógép. Például ha megnéz az ember egy internetes reklámot, amin látszik a böngésző, az elég sokszor nem Internet Explorer. Lehetne folytatni. Olyan apróságok ezek, amiket a megrendelő észre sem vesz.
Jópár éve már annak, hogy ment a "geráppá" reklám a tévében. Ennek kapcsán volt egy egész éjszakás vitám az egyik nagyon kedves barátommal (egész éjszakás: konkrétan ránkvirradt a Balaton parton). Ennek a konklúziója az volt, hogy a reklámot készítőnek igenis van felelőssége: ha butaság a reklám, attól csak butábbak lesznek az emberek. (A "geráppá" konkrétan a butaság egyik fajta látványos megnyilvánulása.) Ez is arra példa, igenis van eszköz, van hatalom a kezünkben. Nem tudatosan élünk is vele. Meg néha tudatosan is, persze.
Az internet ebből a szempontból talán még közvetlenebb is. A megrendelők jobban elfogadják a reklámosok (az online reklámosok) ötleteit, hiszen itt be is vallják, hogy nem értenek az egészhez. Így aztán bármilyen felhasználó-bosszantó, de kattintást növelő megoldás átmegy. Látványos, de rosszul használható oldalak születnek mindenféle külső szakmai kontroll nélkül. Szerintem sok példát tudnánk felsorolni.
Itt talán nagyobb a felelősségünk, mint bárhol máshol. Az emberek azt látják, amit csinálunk, amit javaslunk. Ezzel az ízlést, a véleményt és persze alapvetően a fogyasztást befolyásoljuk. Néha érdemes erre is gondolni.
Utolsó kommentek