Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Sztrájkolok. Vagy ilyesmi.

Címkék: onlinemarketing

2008.02.03. vasárnap 15:51 Konrad

Én, az Index.hu volt alkalmazottja, ezennel sztrájkot jelentek be. Ugyanis az Index.hu tulajdonosai már nem azok, akik régen voltak, és biztosan sok pénzt kaptak az eladáskor.

Bár én nem voltam tulajdonos, de az én munkám is kis részben hozzájárult a cég működéséhez, így jogosnak gondolom, hogy fizessenek nekem egyszeri 250.000,- Ft-ot. Azért ennyit, mert ez egy szép kerek összeg, és mert csak.

Ha követelésem nem teljesítik, akkor nem fogok reklámokat megjelentetni és különben sem fogom kattintani az Indexen a reklámokat.
Ugye mennyire abszurd? Aki marketinggel foglalkozik, az többé-kevésbé piac-párti, és nem arról híres, hogy nonszensz, piacidegen felhívásokkal, akciókkal borzolja az emberek idegeit. Igaz, a gerillamarketing megenged mindenféle ügyes dolgot, de azért az mégis más.

Szóval nem fogok sztrájkolni, már csak elvi okokból sem. De azért ha jobban belegondolok, mégis van a kezemben olyan eszköz, amivel érdeket érvényesítek. Például az általam, általunk megalkotott reklámok. Mert igaz az, hogy a megrendelő fogadja el, de ha valaki ügyes, bele tud csempészni apróságokat. Például a reklámokban sokkal több az Apple számítógép. Például ha megnéz az ember egy internetes reklámot, amin látszik a böngésző, az elég sokszor nem Internet Explorer. Lehetne folytatni. Olyan apróságok ezek, amiket a megrendelő észre sem vesz.

Jópár éve már annak, hogy ment a "geráppá" reklám a tévében. Ennek kapcsán volt egy egész éjszakás vitám az egyik nagyon kedves barátommal (egész éjszakás: konkrétan ránkvirradt a Balaton parton). Ennek a konklúziója az volt, hogy a reklámot készítőnek igenis van felelőssége: ha butaság a reklám, attól csak butábbak lesznek az emberek. (A "geráppá" konkrétan a butaság egyik fajta látványos megnyilvánulása.) Ez is arra példa, igenis van eszköz, van hatalom a kezünkben. Nem tudatosan élünk is vele. Meg néha tudatosan is, persze.

Az internet ebből a szempontból talán még közvetlenebb is. A megrendelők jobban elfogadják a reklámosok (az online reklámosok) ötleteit, hiszen itt be is vallják, hogy nem értenek az egészhez. Így aztán bármilyen felhasználó-bosszantó, de kattintást növelő megoldás átmegy. Látványos, de rosszul használható oldalak születnek mindenféle külső szakmai kontroll nélkül. Szerintem sok példát tudnánk felsorolni.

Itt talán nagyobb a felelősségünk, mint bárhol máshol. Az emberek azt látják, amit csinálunk, amit javaslunk. Ezzel az ízlést, a véleményt és persze alapvetően a fogyasztást befolyásoljuk. Néha érdemes erre is gondolni.

55 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr17323314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2008.02.03. 16:00:13

a grappá jó reklám volt, még most is beszélsz róla.

egyébként kéne már valahol egy diagramot látni, hogy igen, beletoltam egy kampányba 1M ftot a neten, tvbe 2M-t, és na, ez mennyit hozott nekem. van valahol ilyen?

egyébként sok reklámos sem ért a reklámhoz, példa rá az egyre agresszívabb és igénytelenebb lowcost reklámok a tvben, az emberbe felmegy a pumpa, úgy utálja. nem tudom meddig fajul a dolog, meg hogy egyáltalán megéri-e ez a reklám készíttetőjének, vagy csak pénzt költ, mert nem akar adózni...

egyébként támogatom a sztrájot, és mindenki monnyon le

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.03. 16:06:41

cardmagician: no igen a geráppában az volt az alapvető vita: szerintem is "jó" reklám, mert hatékony, meg beszélsz róla, meg minden. De mindemellett butaság, nem szól semmiről. Az érem másik fele volt az, hogy szabad-e ilyen alapvetően hatékony, de "butaság" reklámot gyártani.

2008.02.03. 16:18:43

itt most az van szerintem, mennyire vagy lelkismeretes. eladod a xart pirosmasnival, mert eladtam, hú de jó, pénzem van belőle, vagy tényleg ötletes, nem idióta reklámot gyártasz "lelkismeretesen". nemtom. de hogy olyan szavakat használnak egy sminkreklámba, amikre a google nem ad találatot, az az emberek egyértelmű megvezetése, az ostobaság kihasználásának netovábbja. mi a jó reklám? és mi a mindenkinek jó reklám?

veszett_kutya 2008.02.03. 16:49:50

Nem értem milyen reklámokról beszélsz.
Az Indexen, és számos más oldalon nem látok reklámokat ;)
Lehet, hogy jó programot, jó beállítással használok? :) :) :)

SevenDeadlySins 2008.02.03. 17:58:58

Piaci kudarc, avagy a közlegelők prolémája. BÁr az analógia nem teljesen azonos... Nevezzük szellemi környezetszennyezésnek.

A hülyítő reklámok, tv műsorok, akciók és kultúrális jelenségek, nevezzük őket egységesen butító terméknek, a rövidtávú nyereség érdekében olyan hosszútávú károkat eredményeznek, amelyek egy későbbi időpillanatban vállnak relevánssá, de jelenlegi döntési szituációnkban ezek a költségek, mint hogy a későbbi jövedelmek sem, NEM SZEREPELNEK.

A kutya ott van elásva, hogy a piac ÁR de nem önszabályozó, mert a tranzakciók sorozata csak maximum termelési ciklusokat tud átfogni. Mondom, semmi elvi vita nincs itt. A rendszer szerkezetéből fakad, mert nem jutalmazza a "megtakarítást" tehát a hatásvadászat elkerülésével megőrzött vagy növelt kultúrális nívót.

Milyen megoldás javaslatok vannak erre a problémára?
A)Internalizálni ezeket a költségeket, úgy hogy 1) kultúrális adót fizettetünk hülyeségért 2) haszonhoz juttatni őket a magas kultúrális színvonalban.
Ez utóbbi értelemszerűen a kultúrális nívó közjószág jellege miatt elképzelhetetlen. (hacsak nem szervezet szerűen lépnek fel a reklámozók - khm)

Az előbbi pedig a bürokratikus költségei miatt. Hisz mint látjuk az önszabáyozó reklámtestület sem áll mindig a helyzet magaslatán .

Piaci elvárások. Az előfeltevésben ugye benne volt hogy rövid távon nyereséges a jelenlegi reklámozás. Ezt kitételt nem feltétlenül kell fenntartanunk. Nagon is lehetséges, hogy negatív feedback érkezik a társadalomtól egy ostoba reklám esetén, ami a reklámozókat a nívósabb termelés irányába hajtaná. Ez esetben a társadalmi normán keresztül a 'zemberek' végeznék el az internalizálást és állítanák a piacot olyan új feltételek elé, amely mellett már megkapnánk a kívánt hatást.


B) szabályozás, ugyanúgy bürokratikus költség, de az igen/nem eldöntése egszerűbb, mintha a kultúrális szennyezést kellene valahogy számszerűsíteni.


Ezért én azt javaslom, hogy a elvárásokat kell valahogy emelni, hoyg az igazán silány reklámok elbukjanak piaci megmérettetésen.

nyekk 2008.02.03. 17:59:07

Útálom a reklámokat. Ha lehet direkt nem veszek olyasmit, amit reklámoznak. (főleg, ha szarul, és éjjel-nappal)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.03. 18:10:12

SevenDeadlySins, a reklám kulturális minősége nincs arányban annak hatékonyságával. Pl. egy klasszikus, a MÜSZI reklám kulturálisan nehezen értelmezhető. Épp itt van a bibi: nem kell ahhoz magaskultúrát művelned, hogy hatékony legyél, sőt...

W Joe 2008.02.03. 18:28:00

Szerintem a "geráppá" nem butította az embereket, csak egy poén volt. Ami butítja az embereket azok a gyorshiteles reklámok, amikor elromlik a mikró felhívnak egy számot, kihozzák helybe a pénzt, és boldog az egész család. Aztán nem értik, hogy a valóságban miért nem ilyen mosolygós történet ez az egész, és miért kell a dupláját visszafizetniük. Meg a "nem tudom még, hogy mire kell a pénz, de már tudom hol fogom felvenni" jellegűek.

Kula bácsi 2008.02.03. 19:08:42

A geráppá tképp mit reklámozott? Mert erre nem emlékszem, csak hogy a sok köcsög a Szigeten folyton ezt üvöltötte.

Grigorij 2008.02.03. 19:38:51

Miért az Emesés reklám jobb?
Egyébként 10 reklámból 9, vagy inkább 100-ból 95 elviselhetetéen, primitív, bunkó! Semmit sem tudsz meg, csak azt, hogy az a fszkalap "reklámszakembernek" fogalma sincs arról, hogy kinek készíti "produktumát"...
És ennek oka: a gátlás és ellenőrzés nélkül átvett "szőke-amerikai-zselés-trendi-stylistos" reklámmódszer és az ehhez kitenyésztett yuppik!

kovácsolga 2008.02.03. 19:38:53

a "geráppá" (getuppa) szólt valamirôl. renault clio-t reklámozott, itt lehet megnézni. annyi szar van, miért pont egy olyat kell fikázásra kiválasztani, ami jó?

kovácsolga 2008.02.03. 19:39:33

bocs, itt lehet megnézni: www.youtube.com/watch?v=MyTnx8GgDD0

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.03. 19:45:42

kovácsolga, én is belinkeltem. Az reklám nettó baromság, nem szól semmiről. Egyfajta feeling reklám, de annak is kevés. Igen, vicces, igen, poén. Egyszer. Kétszer. De nem 125x. Ráadásul akkoriban ebből divat is lett.
Épp ez az a hatás, amit a reklám gyakorol: az igénytelenséget emeli jóvá. A gerappa attól jó példa, mert szeretik az emberek, mert sokaknak tetszik. Egy látványosan szar reklámot minek fikázni? Azon látszik :)
Ez viszont elrejti magát :) Ezért is éreztem jó példának. Meg mert tényleg ezen a reklámon vitatkoztunk jópár éve.

portis 2008.02.03. 19:46:42

Na már megint itt vagyunk ennél a hülyereklám dolognál!

A reklám nem közvetit értéket , nem is feladata. A reklám eladni akar valamit ha sikerül akkor jó ha nemsikerül akkor rossz. Szélsőséges esetben eltudok képzelni olyan kampányt is ami népszerü, de hirdetési szempontból sikertelen.
A hirdetési szakma nem müvészet , nem az önkifejezés egy módja ...hideg számitások , és a statisztika kell hogy müködtessék.

Ez a sztrájk dolog meg ugy marhaság ahogy van!!

2008.02.03. 19:55:01

tv2 most. miről is beszélünk? mások nyomorából pénzt csinálni? mert erre van igény? ahogy szegény lány ott szenved? mert a természetfilm nem annyira menő.

kovácsolga 2008.02.03. 19:56:56

konrad,

igen, bocs, miután elküldtem láttam, hogy te is belinkelted. (az tévesztett meg, hogy többen kérdezték, hogy mit is reklámozott, mirôl is szólt) szerinted szar, más szerint nem szar. az hogy ebbôl divat lett, azt mutatja, hogy sikeres volt. te is azt írod, hogy igen vicces, igen poén. de nem 125 x. ez már nem a kreatívok "sara," hanem a megrendelôé és a médiatervezôé.

egyébként meg portissal értek egyet.

és a reklámokat nem kötlezô nézni. de ami ennél is fontosabb, nem kötelezô vásárolni, fogyasztani.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.03. 20:16:57

portis, kovacsolga: igen, nekem is ez volt az alapállás. Innen jutottam el odáig, amit a postban írtam. Nem véletlenül. De ez tényleg "egyéjszakás" történet...

portis 2008.02.03. 20:25:15

Konrad

Nem ment a vonatod? :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.03. 20:28:29

portis: nem szoktam vonatozni :) A Xantiám sokkal kényelmesebb, és családdal olcsóbb is. :)

portis 2008.02.03. 20:44:27

Jó kocsi , nekem is volt már ...

Ha ugy adódik van egy komlett kipufogóm hozzá , neked olcsón megszámitom!!!

Jó-jó csak vicceltem!!!!

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.02.03. 20:55:49

Sajnos a túl sok idegesítő, tolakodó, csillogó-villogó, zenélő reklám miatt vagyok 'kénytelen' adblockert használni. Így biztos sok információ is kiesik, de inkább ez, mint egy használhatatlan net.

aronson 2008.02.03. 20:57:35

Egy reklám szakértő akár online vagy offline területen működik legnagyobb hibája ha a saját izlésvilágát próbálja kivetíteni a fogyasztókra. Nem az emberek millióira kell a saját "nagyratartott" izlését ráerőltetni a kreatívoknak hanem kitalálni azt, hogy mi a legkevesebb befektetéssel járó de mégis a legnagyobb eredményt produkáló reklám tartalom és kivitelezés mód (ami ezáltal a megrendelőnek a legnagyobb hasznot hozza) .

És sajnos az átlagember nem blogol, nem diplomás és nincsen kifinomult izlése. Gondoljunk csak arra, hogy Győzikével egy csatorna műsorát hónapokig el lehet adni itthon, B. Spears mentáélis zavarával újságok összességében többtízmilliós példányban kellnek el, valamint az USA-ban negyven éve a legtöbb példányban eladott lemezek a country albumok.

Ne essetek abba a hibába, hogy sok millió ember izlésén faragni akartok kreatív 20-30 mp-es spotokkal mert nem ez a reklám feladata és ezt soha nem fogja beteljesíteni.

Előre a sikeres reklámokért !

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.03. 21:12:20

aronson, igen, a legtöbb dologban egyetértünk. De nem is akarok faragni az ízlésükön, csak annyit mondok: ha valamit lehet hatékony szarul és lehet hatékony nem szarul, akkor válasszuk a másodikat.
Ennyi.

portis 2008.02.03. 21:25:56

Konrad

Eredetileg biztosan pedagógus vagy... esetleg bölcsész. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.03. 21:27:59

portis: nem talált :) Bár van valami bölcsész papírom is, de matfizes, majd progmatos, végül közgazdász vagyok :)

Raid · http://www.erettsegi2008.hu 2008.02.03. 21:38:31

Mindenfelé a sztrájk megy, dolgozni meg luxus :D Sok kis KM.. :P A cikkről meg annyit, hogy igaz, a sok marketinges miatt butul a nép :D

csont muki 2008.02.03. 21:46:51

"Egyfajta feeling reklám, de annak is kevés... Ráadásul akkoriban ebből divat is lett."

Mindezt egy fejezetben. Mintha feszülne itt némi ellentmondás.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.03. 21:59:36

csont muki: ahogy fentebb kifejtették már: az emberek Győzikére és Anikó csöcseire is kíváncsiak... Attól, hogy valami divat lett, és sokat ismételgették, még nem nevezném olyannak, ami nem butít.
De valójában még mindig nem erről szól a post...

portis 2008.02.03. 22:02:22

Raid

Inkább forditva ...a néptől butul a marketinges.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.03. 22:05:30

portis: akár. Bár inkább butulhat.

mediavamp 2008.02.03. 22:11:10

Sziasztok!
Pályaválasztásom hajnalán azt vallottam, hogy a reklám akkor jó, ha értéket képvisel és hozzá tesz valamit a világunkhoz, de minél több FMCG terméket adok el a munkámban, annál inkább be kell látnom, egy rágógumi, a tisztasági betét, vagy a csokoládé (és még sok-sok minden más) nem fog se értéket közvetíteni, sem megteremteni a világbékét. Ezek a gyártók csak el akarnak adni, de tényleg. Mi, vevők, meg csak csokira vágyunk, de tényleg. És ha egy reklám magas szellemi nívón beszél hozzám, vevőhöz, akkor én veszettül nem fogok neki elhinni semmit (átlagfogyasztóként érteni se fogom, az az igazság), mert egy csoki, vagy egy energiaital ne röpködjön platóni magasságokban, mert az már nem hiteles, ellenérzést vált ki belőlem. Egy reklám mondja meg: nesze termék, ez jó, egy kis szelete az életednek jobb lesz tőle amíg elrágod, és akkor azt elhiszem. És ha még mókás is, akkor már megérte az a 30 másodperc instant ígéret/életérzés/csoportba tartozás, vagy amit a médiapszichológus majd megállapít. Vannak persze hálás termékek, hálás témák, amik már csak jellegükből adódóan is alkalmasak arra, hogy a fanyalgó szakma szemében is "jónak" minősüljenek. De itt én mindig azt vallom: jó reklám az, ami boldoggá teszi a megrendelőt. A megrendelő pedig csak akkor boldog, ha a reklám hatott. Ez lineárisan leírható kapcsolat, ezen nincs mit vitatkozni. Szóval kérdezzétek a megrendelőt, majd ő megmondja, jó volt-e? :)

csont muki 2008.02.03. 22:11:15

Nem is erre céloztam. Sokkal inkább arra, hogy ha az a feeling reklám, amelyik divatot teremt (függetlenül annak milyenségétől)"kevés", akkor milyen az amelyik már elégséges. És attól, hogy nem erről szól a post, még ellentmondásos.
És, hogy a postról is szóljon: én is nézem a Győzikét, meg az Anikó csöcseit, meg ti is nézitek, és mégsem lettünk butábbak. Most akkor mi van?

kovácsolga 2008.02.03. 22:12:07

igen, elsô körben legyen hatékony nem szarul. de ha a második körben a megrendelô ragaszkodik a hatékonyan de szarulhoz, akkor nyilván te sem fogod ôt elküldeni. vagy igeeen?

A nevelést én meg a szülôkre bíznám. (még csak nem is az iskolára) vagy indítsunk egy "neveljük a marketing igazgatókat elektromos sokkolóval" mozgalmat?

na megyek, soppingolok egy kicsit a neten, láttam ilyen tök cuki cuccokat a tévébe. és nekem az kell, mer megérdemlem.

olga

kovácsolga 2008.02.03. 22:18:28

én nem nézem gyôzikét, meg az anikó csöcseit. nem érdekelnek, nem is zavarnak.

egyébként meg a mi kell a népnek témában, bár ez egy kicsit off: a kereskedelmi rádiók évekig mondogatták, hogy az a szar zene kell a népnek, amit ôk játszanak. erre jön a petôfi és kiderül, hogy nagyon sokan hallgatják. most akkor mi kell a népnek? ki mondja meg?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.03. 22:19:05

Olga, nem nevelésről, mintáról beszélek.
muki: nem feeling reklámnak kevés. Annak nagyon jó, hatásos. A postban leírt, most is említett mintaadásban kevés.

De szerintem már nagyon elvisszük a témát olyan elméleti vita felé, ami sehova se vezet...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.02.03. 22:20:34

A gerappa jó.
- szerintem

Mert a reklám - bizony- szórakoztatni is akar(hat)
Még az egyszeri lókupec, porszívóügynök is tudja, miért:)

De nem ez a lényeg.

A felelősség létezik, de nem népnevelési téren (hacsak nem evidensen elitélendő dolgot erősít: rasszizmus, babona stb)

Pedig egyszerű (lenne), ha a csak olyan terméket reklámoznánk, amelyet anyánknak, gyerekünknek, magunknak:) is ajánlanánk (Ogilvy már rég megírta:P), akkor felelősséggel vállalhatnánk a reklámjainkat.

Én sem csak; de igyekszem:)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.03. 22:22:39

mediavamp: igen, igen, de nem, nem...
Amiről írtam, amiről próbáltam írni, az elsősorban az, hogy van egy fajta felelősség - úgy, mint az írástudók felelőssége -, mivel úgy erőforrás, mint műsoridő tekintetében itt van a "hatalom".
Persze, a megrendelőknél. De ha egy ügynökség - vagy egy tanácsadó - jól dolgozik, akkor a megrendelő hallgat rá. Oké, nem mindig, de az esetek egy részében mindenképpen...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.03. 22:24:48

Apropó: Győzikét véletlenül sem nézem, Anikót is csak élőben és csak azért, mert oda jár tornázni, ahova én is fallabdázni. De tévében nem. Bulvársajtót meg csak címekben olvasok, azt is a neten.

portis 2008.02.03. 22:35:26

Konrad

Élőben is olyan béna szegényke?

csont muki 2008.02.03. 22:43:53

No, hát itt senki nem nézi a Győzikét. Ehhez képest elég karakteres véleményt sikerült formálni.
A gerappához meg tán csak annyit, hogy az minden volt csak nem feeling reklám. Primér, és könnyen dekódolható üzenete az volt, hogy a sepregetős bácsi mindig csak ilyen keveset hall a zenéből, mert az autó nagyon GYORS!
Az viszont talán nagyobb baj, hogy olyan, hogy feeling reklám nem létezik. Például nincs neki definíciója. Bár a szó alkotójának szándéka kitapinthatóan, a divatosságnak, az emócióknak, és talán még valami másnak a fura elegyítése, ettől ez még csak egy Fabriciusi eredetet sejtető lózung.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.03. 22:50:09

csont muki: a primer és könnyen dekódolható üzenetek nekem nem jönnek mindig be. Például mert nekem a gerappa üzenete az volt, hogy ha sepregetésből élsz, akkor ez neked való autó :)
Vagy ragozhatnám tovább... De én egyébként sem vagyok normális, úgyhogy sohe nem is szoktam a reklámoknál magamból kiindulni. De szerencsére tanultam reklámpszichológiát.
(Semmi közöm Fabriciushoz. Nem is vágyom rá, hogy legyen. Még ilyen összavetésben sem...)

Ja, Győzike: sajnos nyomták annyit az előzeteseit, hogy már abból elegem legyen...

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.02.03. 22:55:39

Hogy is írta Scott Adams a marketingesek megbeszéléséről?
- Találjuk ki, mit akar a vevő!
- Jó terméket, ingyen.
- Ó... Akkor adjuk nekik azt, amink van, és nevezzük ezt stratégiának.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.02.03. 23:00:06

Azaz a reklám nekem azt az életérzést adja el, ha jó, hogy elégedett legyek a nem hibátlan és nem olcsó termékkel. Tudom, hogy a Coca-Cola nem egészséges, és színezett vízért fizetek, mégis időnként szoktam venni, és nem várok miatt bűnbocsánatot.

portis 2008.02.03. 23:05:58

Ami legjobb tanácsot kaptam a témában az volt hogy a vevő izlését nem lehet eléggé alábecsülni.
És itt most beszélhetünk akár festményekről is ... Van Gogh napraforgóit is csak ugy lehet eladni ha megy a vevő tapétájához.
Ha nem megy, akkor keritünk hozzá másik keretet. Vagy egy másik házat :)

csont muki 2008.02.03. 23:12:42

Remélem nem lesz belőle sértődés, de ha más nem, udvariasságból nem tekinteném ellenérvnek, hogy neked az üzenet az volt, hogy "ha sepregetésből élsz, akkor ez neked való autó.
Azt meg már csak a rossz májam mondatja, hogy nem tűnik életszerűnek ez az ádáz düh, pusztán csak előzetesek alapján.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.03. 23:17:03

muki, nem ellenérv volt, egyszerűen csak megállapítottam, hogy nekem az.
Nincs bennem düh senkivel szemben. Győzikével szemben sem. Pusztán irtózatosan nem érdekel, ahogy nem érdekelt a VV és a BB sem. Nem az én műfajom, nem én vagyok a célcsoport.

Laci 2008.02.04. 00:08:19

Na várj, kicsit hibásnak érzem a példát, azaz a logikáját: már mások az index tulajdonosai, és biztos sok pénzt kaptak eladáskor, ezért pénzt kérsz tőlük.

Akkor te nyilván a régi tulajdonosoktól kérsz pénzt, hiszen ők kaptak lét az eladásból. De a régi tulajdonosokat már elég nehéz index (+reklám) bojkottal zsarolni, nem gondolod?:) Vszeg hidegen hagyja őket az új tulaj reklámbevétele.

Értem én hogy poén, csak eleve hibás lábakon áll ez a párhuzam, nem teljesen ugyanaz a helyzet, mint a mávnál. Hasonló helyzet akkor lenne, ha mondjuk az index eladná egyik aloldalát:)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.04. 00:30:00

Laci, a párhuzam egyrészt a követelés abszurditása, másrészt az, hogy nem azt büntetem, aki miatt nincs pénzem. A vasutasoknál is ez van szerintem.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2008.02.04. 11:09:49

Srácok, példák csupán a televízizásból jöttek elő a kommentekben... imho online marketing terén kellene okosakat megállapítanunk on topic.
Nem lesz könnyű :)
Ezzel kapcsolatban inkább az jut az eszembe, amikor a megrendelő elküldi a bannerjét és már amikor kinyitod a leveleződből, látod, hogy 0 átkattintás lesz / nap, annyira hatékonytalan. És azt is tudod, hogy hiába jelenik meg 10.000/nap és azt is fizeti, de lelkendezve fogja kérdezni a kampány végén: júj, mennyien kattintottak át?

Rooza · http://prrrroba.blogter.hu/ 2008.02.04. 13:02:45

Konrád, nagyon örülök, hogy írtál erről, az írástudók felelősségéről. Már éppen megcsömörlöttem a sok web-szeméttől, jól jött, mint enyhet adó gyógyír.
ez már OFF?:
A bunkó reklámok (kikapcsolhatatlan hangos reklám 2008-ban?!) miatt keresgéltem a FF-kiegészítők között, és melléktermékként egy nagyon jót találtam, más böngészőhöz is van. Ezt főleg azért mondom, mert a kisablakban nem a fő mondanivalót mutatja, ami a blog-sablonod szerkezetéből fakadhat, de nem értek hozzá. Szóval nézd meg, ha van rá időd.
Másik szerintem fontos dolog, a "gyermekbarát" böngészést lehetővé tévő alkalmazás: addons.mozilla.org/en-us/firefox/addons/policy/0/5881/23219 Glubble Family Edition 1.0.
Lehet, hogy ez nem pont téged érdekel, de akik erre járnak, felvehetik a fonalat :) magyar nyelvű találat tegnap még nem volt a google-ban.

Rooza 2008.02.04. 13:05:49

blog.interclue.com/

ez valamiért nem ment át

Rooza 2008.02.04. 13:09:08

a másik sem jó, talán ez :
Glubble Family Edition :: Firefox Add-ons
Glubble Family Edition 1.0 Homepage. by Glaxstar Inc. Glubble Family Edition is a free parental control suite for Firefox. It aspires to help extend the ...
addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5881

Anonymus 2008.02.06. 18:28:02

Ha egy terméket reklámozni kell, szerintem az már régen rossz.

Egyébként én tipikusan azon vásárlók közé tartozom, aki a legkevésbé kommersz termékeket keresi/kutatja. Szóval belőlem biztosan nem élnének meg a direktmarketingesek.


süti beállítások módosítása