Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Google =/= Yahoo! + Microsoft

Címkék: google yahoo msn

2008.02.05. kedd 13:18 Konrad

Mindenki a Microsoft felvásárlási ajánlatáról beszél, immár pontosan tudható, mennyit is ér induló áron nekik a Yahoo!

Miközben a Yahoo! válaszára várunk, és a Yahoo! által tulajdonolt Flickr felhasználók már jóelőre tiltakoznak, a Google egyes pletykák szerint olyan együttműködést kínálhat a Yahoo!-nak, ami következtében elutasíthatja a Microsoft ajánlatát. Ez már csak azért sem lenne túl meglepő, mert valamikor a Yahoo! szabadszavas keresője nem más volt, mint a Google... De ez mára történelem.

A jelen helyzet az, hogy a keresők piaca a web bejáratáról szól, miközben a két hatalmasság, a Google és a Microsoft már ezen is túllépett: kettejük csatájában dől el, hogy lesz-e egy olyan domináns cég, mint ami az operációs rendszerek piacán van, vagy kétpólusú állandósult verseny alakul ki. A Yahoo! pedig hozzájuk képest kicsi. Mégcsak nem is a mérleg nyelve, hiszen a Google mindenképpen vezető pozícióban marad a saját pályáján. A Yahoo! mára nem tud egyik nagynak sem adni olyat, ami különleges, ami kuriózum. Felhasználókat lehet venni rajta keresztül, bár jórészt olyan felhasználókat, akiket így-úgy egyébként is el lehet érni.

Akkor mégis miért érinti érzékenyen a Google-t ez a vásárlási szándék? Biztosan megvannak a személyes okai is, de én azt érzem, hogy a Google fejőstehene, az AdWords kaphat nagyon erős konkurenciát azzal, ha a valóban megvalósul az üzlet. Jelenleg ugyanis sem a Yahoo!, sem a Live hirdetési rendszere nincs olyan nagy és erős, mint a Google-é, de közös fellépés és egy esetleges egységes hirdetési platform már lehet annyira csábító a hirdetőknek, hogy ez gondot okozzon a Google-nek. Nem arról van szó, hogy a konkurens rendszerek nem működnek. Működnek azok, és futnak is rajtuk szép számmal hirdetések. De ha egyesíti az erejét a Microsoft és a Yahoo!, akkor ügyes és erős kommunikációval valódi alternatívaként jelenhetnek meg a piacon. És ez bizony érdekes változás lenne.

A Google piaci helyzete persze nincs veszélyben, a jelen nagyon stabil, a növekedés pedig akkora, hogy még pár évig biztos mindenki helyzete. De senki nem tudja, mit hoz majd a jövő, milyen hirdetési modellek, milyen újdonságok jelennek majd meg. A pozíció pedig fontos mindenkinek. A Yahoo-nak egyértelműen marad a háttér szerep (miközben valójában a második legerősebb kereső), és a két nagy egymás közti harca fogja meghatározni a következő éveket. És most folyik az első nagy ütközet.

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr74326270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tra lala 2008.02.05. 15:03:34

Mit jelent a címben a =/=?

gravy_t 2008.02.05. 15:15:17

nem egyenlő.

(áthúzott "="-t nem lehet írni)

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.02.05. 15:23:06

Talán nem ide kellene írnom, (majd kitörlöd ha akarod) de kíváncsi lennék rá, hogy a blogomat miért nem indexeli rendesen sem az msn, sem a yahoo search? A google-ről napi 150+ találatot kapok, a másik kettőről egy darabot sem (természetesen elküldtem mindkettőbe).

Benjamin · http://benjamin.hu/ 2008.02.05. 15:33:38

kompi: biztos valogatosak :)

Jovo egyik nagy "hirdetési modellje" lehet a jatekokba agyazott reklamok, ha jol tudom a google elindult mar ebbe az iranyba (megvett vmi nagyobb ceget aki ezzel foglalkozik) ha beindul megint megdobja a beveteleiket...

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2008.02.05. 15:50:19

kompi,

mert ott nem keresnek...

Pierre 2008.02.05. 20:36:44

Minden tiszteletem a tiéd, tudod, Konrád...
De azt hiszem, ez a dolog azért ennél kissé bonyolultabb.
A Microsoft, de a Yahoo! is, sokkal többet nyerhet ennél, és a Google is többet veszíthet.
No nem feltétlenül a piaci részesedéséből, ahogy Te is írod - legalábbis rövid távon.
Csakhogy a MS nem rövid távon gondolkodik (ha így lenne, nem ajánlaná fel teljes készpénzállományának dupláját), és nem csak mint kereső fontos neki a Y!
Olvastam pár igen érdekes cikket e témában "odaátról", ha érdekel valakit, belinkelem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.05. 20:46:45

Persze, rengeteg vetülete van a dolognak. Az egyértelmű nyertes az MS lehet, a vesztes szinte biztosan a Yahoo! (szerintem), a Google helyzete pedig még akár javulhat is adott esetben.
Tudom, hogy van egy csomó dolog, amire nem látunk rá. Olvasgatom én is a külföldi írásokat, de ide csak a saját véleményem írta le.

Pierre 2008.02.05. 22:13:33

Konrád: Miért gondolod, hogy a Y! csak vesztes lehet?
Sok elemző látja úgy, hogy a Y! komoly bajban van, és ettől inkább már csak rosszabb lehet. Nem zárható ki az a lehetőség sem, hogy épp az MS az, aki még megmentheti (ha nem is a Y!-t, úgy ahogy van, de legalább a részvényesek csőd helyett jól meggazdagodhatnak).
A Google-nak igenis van vesztenivalója, bár azért tönkre nem mennének e fúzió miatt, az bizos. Csupán nem - vagy nem ilyen mértékben - fogják uralni az online világ bizonyos szegmenseit, mint eddig.

Pierre 2008.02.05. 22:17:04

Mellesleg, lehet, hogy direkt jót tenne nekünk (egyszerű embereknek, és online világban érdekelteknek egyaránt), ha lenne/lehetne valami jó kis konkurenciája a (itthon sokak által nem kis mértékben felmagasztalt) Google-nak.
Ahogy a Gábor által is belinkelt, és sok egyéb helyen is hasonló témában nyilatkozó Google illetékesek szövegeiből is látszik, azért ők se épp nyugodtak. :-)

Ricco 2008.02.06. 00:04:48

Azért a keresések piaci részesedésében a Y! messze megelőzi live search-öt. Nem is beszélve az egyéb Y! szolgáltatásokról. Szóval ha a webes szolgáltatásokról van szó akkor nem mondanám, hogy Y! az MS-hez képest kicsi. Ezen a piacon a Y! az MS-hez képest nagy, az más kérdés, hogy az MS-nek több a pénze, meg általában nagyobb cég.

Iron 2008.02.06. 08:32:23

A tömeges internetes szolgáltatások többsége a természetes monopólium felé tart. Rétegszolgáltatások persze mindig lesznek, de a tendencia ez. Ez azt is jelenti, hogy a Yahoo! előbb-utóbb "elolvadna". Szerintem pénzügyileg jobban járnának a felvásárlással.

(És sajnálnám kiváló tőzsdei hírszolgáltatásukat.)

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.02.06. 09:21:43

Libretto: ezek szerint az msn és a yahoo keresőt használók nem néznek mozifilmeket... Szerintem egyszerűen xar az indexelő motorjuk.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2008.02.06. 09:44:00

Dehogynem lehet "nem egyenlőt" írni! :)
Íme: ≠

HSLaszlo · http://www.bluedesign.hu 2008.02.09. 16:50:30

A több, vagy két pólusú verseny a felhasználóknak mindenképpen jobb, mint a monopóliumok, ez gondolom nem kérdés.
A Y! a saját területén mindenképpen erősebb, mint a MS, ahogy Ricco írta, tehát az MS szempontjából nézve ez inkább piacszerzés, mint a kisebb versenytárs felvásárlása.
De kiváncsian várom a fejleményeket.

Kattintós · http://www.kattmarketing.hu 2008.02.13. 19:55:19

Én korábban olyan pletykákat hallottam, hogy a Goolge csak azért nem vásárolta meg a Yahoo-t, mert kedvezett neki, hogy hajtotta a CPC alapú hirdetések elterjedését. (Amennyire tudom az Overture is az)
Azért kellemes lehet a magas fotelból letekinteni a kis Yahoo-ra, aki szorgoskodik, és közben szinte biztosak vagyunk, hogy előbb-utóbb nálunk kötnek ki megszerzett hirdetői. :)


süti beállítások módosítása