Miközben a Yahoo! válaszára várunk, és a Yahoo! által tulajdonolt Flickr felhasználók már jóelőre tiltakoznak, a Google egyes pletykák szerint olyan együttműködést kínálhat a Yahoo!-nak, ami következtében elutasíthatja a Microsoft ajánlatát. Ez már csak azért sem lenne túl meglepő, mert valamikor a Yahoo! szabadszavas keresője nem más volt, mint a Google... De ez mára történelem.
A jelen helyzet az, hogy a keresők piaca a web bejáratáról szól, miközben a két hatalmasság, a Google és a Microsoft már ezen is túllépett: kettejük csatájában dől el, hogy lesz-e egy olyan domináns cég, mint ami az operációs rendszerek piacán van, vagy kétpólusú állandósult verseny alakul ki. A Yahoo! pedig hozzájuk képest kicsi. Mégcsak nem is a mérleg nyelve, hiszen a Google mindenképpen vezető pozícióban marad a saját pályáján. A Yahoo! mára nem tud egyik nagynak sem adni olyat, ami különleges, ami kuriózum. Felhasználókat lehet venni rajta keresztül, bár jórészt olyan felhasználókat, akiket így-úgy egyébként is el lehet érni.
Akkor mégis miért érinti érzékenyen a Google-t ez a vásárlási szándék? Biztosan megvannak a személyes okai is, de én azt érzem, hogy a Google fejőstehene, az AdWords kaphat nagyon erős konkurenciát azzal, ha a valóban megvalósul az üzlet. Jelenleg ugyanis sem a Yahoo!, sem a Live hirdetési rendszere nincs olyan nagy és erős, mint a Google-é, de közös fellépés és egy esetleges egységes hirdetési platform már lehet annyira csábító a hirdetőknek, hogy ez gondot okozzon a Google-nek. Nem arról van szó, hogy a konkurens rendszerek nem működnek. Működnek azok, és futnak is rajtuk szép számmal hirdetések. De ha egyesíti az erejét a Microsoft és a Yahoo!, akkor ügyes és erős kommunikációval valódi alternatívaként jelenhetnek meg a piacon. És ez bizony érdekes változás lenne.
A Google piaci helyzete persze nincs veszélyben, a jelen nagyon stabil, a növekedés pedig akkora, hogy még pár évig biztos mindenki helyzete. De senki nem tudja, mit hoz majd a jövő, milyen hirdetési modellek, milyen újdonságok jelennek majd meg. A pozíció pedig fontos mindenkinek. A Yahoo-nak egyértelműen marad a háttér szerep (miközben valójában a második legerősebb kereső), és a két nagy egymás közti harca fogja meghatározni a következő éveket. És most folyik az első nagy ütközet.
Utolsó kommentek