Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Elvárások?

Címkék: ajánló weboldal

2008.02.07. csütörtök 17:42 Konrad

Biztos meg akarsz felelni minden elvárásnak? Ha egy kampányt, weboldalt, megjelenést tervezel, az a cél vajon, hogy minden szabályt betarts a készítéskor? Mi történik akkor, ha valamivel nem foglalkozol, ha valamit kihagysz, vagy ne adj isten, valamiről más a véleményed, mint a többségnek?

Többször futottam már bele olyanba, hogy én szamély szerint valamit máshogy látok, máshogy gondolok. Ha egy ügyfélnek dolgozom, akkor persze a konvencióknak több szerep jut (bár hajlamos vagyok indolot esetben meredekebb dolgokat is javasolni), de a saját dolgaimnál néha direkt "melléütök".

Most is belefutottam egy ilyenbe: az ETARGET haladóknak tanfolyam jelentkezési oldalán nem ellenrőzöm, hogy minden mező ki van-e töltve. Direkt nem. Engem ugyanis idegesít, hogy köteleznek egy-egy adat megadására. Aki komolyan gondolja a jelentkezést, úgyis kitölti az egészet, hiszen neki is fontos, hogy biztosan ott legyen. Aki meg véletlenül valamit kihagy, azt úgyis megkeressük, visszahívjuk - ha legalább egy elérhetőséget megadott. Ha nem adott meg, nem kap visszaigazolást, fel fog neki tünni, hogy valami gáz van.

Persze a tanfolyamot beharangozó bejegyzésben már ezt a fejemhez is vágta egy kedves olvasó, méghozzá kedvesen mint hiba:
Ha valaki online marketinggel fogalkozik (és ki más lenne relevánsabb a laikus zsemében ha nem az onlinemarketing.hu oldalt üzemeltető cég, és annak vezetője) akkor hogy hogy megengedi magénak azt, hogy olyan űrlapot készítsen, amiben nincsenek ellenőrizve az adatok helyessége, illetve hogy egyáltalán kitöltötte e a mezőket.
De vajon tényleg fontos ez? Mi az adatokat jelen esetben kézzel dolgozzuk fel, nem egy automata válaszol, nem egy hatalmas adatbázisba huppannak be a mező elemei. Úgy gondolom pont azzal nézem felnőttnek és önállónak az érdeklődőket, hogy feltételezem róluk: aki jelentkezni akar, az valóban rendesen kitölti a mezőket.

Tudom, sokan nem értenek egyet velem, el is fogadom: ha ők csinálnak jelentkezést, ellenőrizzenek. Én pedig most megint kicsit különutazok.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr97329752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KnA · http://fiatalriporter.blog.hu 2008.02.07. 18:07:46

A "Kedves" olvasod biztos megszeppent attol, hogy neki kelett vegiggondolnia mit irt oda...

Persze, neha hasznos, ha szol az oldal, hogy "elfelejtettel valami, nem jo ez, az", de konyorgom, csak olvasni kellene... ha meg mar irni megtanult akkor meg van remeny. :)

Q · http://xlr8.hu 2008.02.07. 18:11:37

A kötelező mezőknek van egy nagyon csúnya hátulütője is: ha olyan adatokat kérnek be kötelezően ami nem FELTÉTLENÜL szükséges, akkor az ember hajlamos random adatokkal feltölteni, aminél már akkor az is jobba ha nincs adat, minthogy mondjuk 10000-es adatábázisból kelljen a junk adatot kézzel ellenőrizni.

Legjobb negatív példa erre az Apple termékregisztráció, ahol minden személyes adat (név, részletes cím, cég, email) szigorúan kötelező. akárhány install-t láttam eddig minden vevő a közepén megunja és simán random gépeléssel akar túl lenni a hülye adatok kitöltésén.

A szigorú adatellenőrzés vége az, hogy az Applenak van egy nagyon nagy, de lényegében használhatatlan user adatbázisa...

Ernő · http://www.webseo.hu 2008.02.07. 20:15:50

Érdekes ez az ellenőrzés, nem ellenőrzés dolog. Mint informatikus azt mondom, hogy persze.. tessék csekkolni az e-mail domiant, hogy valid, az e-mail címet, hogy valid... meg kérjünk be minden adatot.

Ugyanakkor pedig igazából egy név/mobil szám már elegendő lehet arra, hogy visszahívjuk a delikvenst.

Én is furcsállom, de valamiért szerencsére nem szoktak ezzel szórakozni. Azon webáruházaknál, ahol valamennyire belelátok a rendszerben nem elékszem, hogy lett volna kamu rendelés, sőt még kamu regisztráció sem. Ami egyszer nagyon durva volt "teszt"..."teszt" volt arról utólag kiderült, hogy a programmer tesztelt valamit!

Szerencsére a társadalom annyira érett (vagy annyira fél attól, hogy lenyomozható és lesznek következményei), de nem viccelődik az online boltokkal, és ha rendel, akkor tényleg kell neki az a valami.

Jó, hogy legalább itt így tisztességesek vagyunk, pedig megtehetném, hogy a szomszédom nevére, akit utálok rendelek valamit.

Vagy van/volt valakinek ellenpéldája?

felperes 2008.02.07. 21:23:53

Konrád, köszönöm a körkérdést, nem is gondoltam hogy ennyire megindít a dolog :)

De így legalább ütköznek az érvek ellenérvek. És így én aki TUDNI akartam, jól járok. thx!

a "kedves" felperes

Minerva · http://www.hipofizis.hu 2008.02.08. 02:35:18

Az ilyen jelentkezési lap egy IQ-teszt, aki nem felel meg ne is menjen a tanfolyamra. Érdekes, hogy valakinek pár számára fontos sort kitölteni nincs esze, de rövidebb-hosszabb reklamáló leveleket írni van ideje és energiája.

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2008.02.08. 07:13:39

Szerintem az alap adatokat, ami a kapcsolatfelvételhez kell, mindenképpen ellenőrizni kell.
Ez mindenkinek az érdeket.
A többi mezőt nem biztos, ez megítélés kérdése.
Nem gondolom, hogy ez olyan fontos, nem lesz ettől senki internet-duhaj. :-)
Egyébként egy jó ellenőrzés azért megkönnyíteti aj elentkező és a fogadó dolgát is.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2008.02.08. 14:35:11

Egyetértek Konráddal. (Nálunk) semmi nem változott a *-os mezők óta. Kb. minden 500-ik úgyis blablázik.
A captcha érdekes még... én utálom, néha kivág, tölthetem újra a usert meg a passt is :)
(Nálunk) nincs captcha, de nem jönnek gépecskék se. Vagy nagyon intelligensek :)))))

HSLaszlo · http://www.bluedesign.hu 2008.02.09. 16:30:04

Az én tapasztalatom is Ernő írását támasztja alá, akár hozzászólásról, akár üzenetről beszélünk, kb. 30 feletti weboldal adatai alapján.
Két fő típust látunk, a normális bejegyzést/üzenetet, illetve a spam-et. Ahol a napi egy-kettő fölé megy a spam, általában rendszertől függően szűrő, vagy captcha a megoldás.

Anonymus 2008.02.10. 21:55:10

Ernő: Sajnos, nem egyetlen ellenpéldával tudnék szolgálni. Dolgoztam már online áruháznál, ahol ugyebár csak rendelésre szerzik be a termékeket, és általában nem tartanak raktárkészletet. (Esetleg 1-2 könnyen eladható terméket kivéve.)

Hogy példát is említsek, egyszer egy fiatal hölgy (értsd: plázacica) rendelt egy ~30 ezer forintos porszívót. Amikor megérkezett hozzánk a termék, és eljött a barátjával, hogy "megvegye". Türelmesen ki is bontottuk neki, hogy megnézze, bár látszólag nem nagyon érdekelte a tartalma, felszólalt, hogy "Jajj, ez nem rózsaszín?". Először azt hittem viccel, de aztán megerősítette, hogy "Ha nem rózsaszín, akkor nem kell ...". Pár másodpercig értetlenül néztem, majd elköszöntek, és kiviharzottak az üzletből. A porszívó sötétebb narancssárga volt, ami fel is volt tűntetve a weboldalon a termék tulajdonságai közt. (A képen is narancssárga volt a porszívó.)

Ebben az esetben ugye a mi 30 ezer forintunk válik álló tökévé, és azt már említenem sem kell, hogy hasonló finnyás esetek megestek 200-300 ezer forintos amerikai hűtőgépekkel is.

Anonymus 2008.02.10. 21:58:06

Szóval, a fenti mondandómmal csak arra próbáltam utalni, hogy felvállalják a nevüket, de tisztában vannak azzal, hogy nem kötelesek kifizetni a megrendelt terméket. Éppen ezért igazából teljesen mindegy, hogy a valódi nevét, vagy egy kitalált nevet ad meg, hiszen nekünk bizalmasan kell kezelni.

Természetesen előfordult olyan vásárló is, aki a termék típusán kívül fiktív adatokat adott meg magáról, és ő hívott minket telefonon érdeklődve, hogy áll a rendelése. (Még a számlára is ezt a fiktív nevet kérte személyes átvételkor ...)


süti beállítások módosítása