Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Vissza az alapokhoz

Címkék: weboldal

2008.02.28. csütörtök 22:13 Konrad

Van egy ilyen-olyan weboldalunk. Működik pár éve, vannak látogatók, felrakjuk rá a híreket, akciókat. Kijavítjuk a címet, telefonszámot ha változik. De más nem történik. A Google-ben szinte csak a cég nevét beírva látjuk a találatok között, igazi statisztikánk sincs. Igaz, nem is költünk sokat az egészre, hiszen pár éve már kifizettünk pár százezret, legyen az elég!

Jó ez így? Meg kell ennyivel elégednünk?

Itt tartott egy ügyfelem, amikor olyan fél éve elkezdtünk együtt dolgozni. Annyit tudtak csak, hogy kellene valami változás, előrelépés.

Az elmúlt pár hónapban lecseréltük a weboldalt. A folyamat első lépése az volt, hogy kitaláltuk, mi a cég célja, mi a célcsoportja. Megbeszéltük, mire szeretnék használni az internetet, ezen belül a weboldalt. Ezt követően elkészítettük az oldal specifikációját, majd ez alapján kértünk webszerkesztő cégektől ajánlatot.

Az új oldal pár hete készen van, azóta három látható dolog történt: a cég számára fontos kulcsszavakra előrébb került a Google-ben, többen iratkoztak fel hírlevélre és ami a legfontosabb: többen kértek ajánlatot is (azaz megtették az első lépést, hogy ügyfelek legyenek, mert direkt megrendelésre a szolgáltatás jellege miatt nincs mód).

Egy nagyon fontos döntés született még a projekt elején: nem foglalkozunk a régi oldallal, újat csinálunk. Visszamegyünk az alapokhoz.

Egyelőre bevált.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr43358745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Verő Boglárka · http://www.onlinemarketingwelt.hu 2008.02.28. 22:59:42

Örülök ennek a bejegyzésnek: talán egy lépés afelé, hogy el lehessen fogadtatni: ne az legyen a cégek célja, hogy "legyen weboldalunk", hanem fogalmazzák meg a reális célokat (akár saját maguk, akár egy szakértő segítségével), és ahhoz készüljön el a weboldal, mint a célok elérésének eszköze.
Abszolút hasonlóak a tapasztalataim: a régi weboldalt általában kifizetődőbb lecserélni, mint toldozgatni-foldozgatni, "keresőoptimalizálni", ha végre megfogalmazódik, mire is szeretnék használni.

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.02.29. 08:19:13

Így van, egyetértek. Alapoktól
Sajnos azonban még mindig nincs áttörés az e-gondolkodásban. Van egy ilyen-olyan szájt, " dehát ott vagyunk az interneten".
Azt kellene tudniuk, hogy az meg ugyanolyan, de külön világ, nem elég, hogy megcsinálja a kis csavarboltot. Ki is kell nyitni azt, meg szórólapozni kell, eligazító táblákat kell kirakni, hirdetni itt-ott. Csak a webes eszköztárakkal, ugye.

Zsuzsanna · http://webdesigner.blog.hu 2008.02.29. 09:08:05

A dolog csapdája tapasztalatom szerint abban van, hogy a cégek, cégvezetők nem igazán látják be azt, hogy a weboldal maga egy végtermék, amely ugyanolyan előkészítést, tervezést igényel, mint amikor "feltételezhetően" a szolgáltatásukat, terméküket piacra vezették. Valahogy nem akarnak résztvenni sem a tervezésben, sem a kész honlap további életpályájának támogatásában. Legyen piros, vagy zöld, és legyenek rajta az elérhetőségek. Az általános igény kb. ennyi. A mi feladatunk formálni az igényeket, és megmutatni a hatékony eszközöket, különben tényleg csak "fenn vannak a neten, és várják a csodát".

A post igazat ír, könnyebb új struktúrát felhúzni, alaposan felmérni mire van szükség, mint belebarmolni egy sokszor elavult kódba, amit mondjuk már 2-3 cég különböző módon próbált megoldani.

Merras · http://merras.sfblogs.net 2008.02.29. 09:29:02

No igen, SEO projectekben (is) sokszor van olyan, hogy nincs értelme a meglévő honlapot analizálni, mert ránézésre megállapítható: menjen a kukába, és inkább tervezzünk tök újat.

Krisztián 2008.02.29. 10:06:41

Érdekes, hogy annyira az alapokhoz mentetek vissza, hogy meghatároztatok olyan dolgokat is, amely nem az online marketing, hanem a cég marketingjének lenne az alapköve. Mi a cél, ki a célcsoport...
Szerencséjük volt, hogy nem is tudják, hogy kihagytak egy igen fontos lépést, és most itt felár nélkül megkapták :-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.29. 10:15:36

Krisztián, megoldást csak a netre adunk, az offline-ra nem. Max. felárért :)
De igen, sajnos a cégek soxor nem jutnak el oda, hogy ezeket megfogalmazzák, viszont ezek nélkül nem lehet üzletileg jó oldalt gyártani.

Minerva · http://www.hipofizis.hu 2008.02.29. 15:34:16

Sziasztok! Én is nagyon örülök ennek a cikknek. Portálom látogatóinak 95%-át a Google kereső adja. A keresőoptimalizálás roppant fontos, akárcsak a design és tartalom. Van egy ismerősöm akinek honlapjába "besegítek". A design szörnyű, a tartalom kevés, képek is alig vannak. Felturbóztam az oldalát sokkal mutatósabb lett több visszajelzés szerint is és a Google egy héten belül rámászott az új verzióra, nőtt a látogatottság. Viszont a tulajdonos közölte ő maradi, ám a régi stílus tetszik neki, ragaszkodott hozzá, hogy állítsam vissza. Persze a régi dolgokkal szeretné ha a Google-ben nyomulna a lapja, ami meg nehéz. Főleg, hogy a domainje sem igazán kifejező ahhoz amiben elsővé szeretne lenni a keresőkben. Tudja, hogy ügyes vagyok látja az egészségügyi portálom látogatottságát, elhiszi, hogy okkal szeretnék változtatásokat a célok érdekében, csak ő már megszokta a régi oldalát. A webprogramozás, keresőoptimalizálás egy szakma aki nem ért hozzá nem érti meg a logikáját hipp-hopp. A logika megértéséhez pedig némi idő kell és sok ügyfél türelmetlen is. 2 percet sem hagyja, hogy mondjam a dolgokat, mert közli ehhez úgysem ért, oldjam meg, hogy legyen első. ( 4 pár soros lapból áll az oldala.) Így el sem tudom magyarázni mit miért változtatnék. Örülök, hogy egy pozitív példáról olvashattam ebben a cikkben.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.02.29. 19:13:54

Pár éve még újszerű gondolatnak hatott az is, hogy a weboldal a marketing tevékenység része, és nem pl. az informatikáé.


süti beállítások módosítása