Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

CTR

Címkék: onlinemarketing

2008.03.21. péntek 10:44 Konrad

Átkattintási arány, rövidítve CTR (Click-through rate). Arányszám, amely megmutatja, hány kattintás történik átlagosan 100 megjelenés esetén. Ennek megfelelően százalékba kerül megadásra. Ez azért is jó, mert jellemzően alacsony ez a szám, hagyományos banner hirdetéseknél sem éri el sok esetben az 1 százalékot, azaz a 100 megjelenésenkénti egy kattintást.

A CTR arány fontos, mintegy hatékonyságmérőként működött évekig. Ha a CTR 2 fölött volt, akkor már nagyon jó volt a kampány, szerették kattintani az emberek a hirdetést. És akkor mindenki hátradölt, de jó, megint megmutatkozik az internetes hirdetések előnye, hiszen azonnal látjuk, milyen sokan érdeklődtek.

Aztán ez az arányszám nagy túlélő lett, a PPC hirdetések esetén is megmaradt, mint hatékonyság mérés. Én mégis úgy gondolom, ez így nincs rendjén. Nézzük, miért!

A CTR értéke csak azt mutatja meg, hogy hányan kattintottak a hirdetésre. Azt már nem, hogy mi történik utána. Mindaddig, amíg a megjelenésekért (banner letöltésért) kell fizetni, ez fontos, hiszen minél magasabb a CTR, annál olcsóbb egy kattintás.

De ha a kattintásnak fix ára van, illetve a kattintás ára gyakorlatilag nem függ a megjelenések számától, akkor nekem, mint hirdetőnek, teljesen mindegy, mennyi volt a CTR. Az fog érdekelni, hogy 100 kattintásból mennyi akció történt az oldalon (hírlevél feliratkozás, ajánlatkérés, megrendelés stb.).

A CTR ekkor már a hirdetést megjelenítő portált érdekli csak, hiszen egy nem hatékony (keveset kattintott) hirdetés fajlagosan kevesebb bevételt hoz neki.

Pedig igazából a hirdető számára lehet, hogy ez így hatékonyabb. Könnyen tudok olyan hirdetést csinálni, amire nagyon sokan kattintanak, csak aztán nagyon hamar el is mennek az oldalról. Elég, ha belerakom az "ingyen", "ajándék", "nyeremény" szavakat, és máris nő a CTR.

A PPC szolgáltatók (értsd: Google és ETARGET) számára is fontos a magas CTR, hiszen ebből van nekik is a bevételük, mint a portáloknak. Pontosan ezért figyelik a CTR-t, és ha alacsony, akkor növelik a kattintás árát, illetve adott esetben le is állíthatnak hirdetést. De az árat sokkal jobban befolyásolja a konkurencia licitálása, a leállítás pedig jellemzően egy-egy szóra és csak viszonylag rövid időre történik.

Azaz bár fontos ezekben a rendszerekben a CTR, de nem szabad erre optimalizálni: többet veszítünk a megnövekedett kattintásszám miatti alacsonyabb konverzióval, és így végső soron hirdetőként kevésbé hatékonnyá válik a hirdetésünk.

A CTR tehát nem egy önmagában megélő hatékonyságmérő arányszám, csak egy fontos, de nem mindent eldöntő mérőszáma a kampányoknak.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr84390562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Konverzió 2008.03.21. 11:20:03

Helyes meglátás, erre ajánlatos használni a konverzióoptimalizálót. Bár a kattintásokért kell fizetni ott is, a kulcsszavakat a konverziós teljesítményeik alapján optimalizálja, nem a CTR alapján.

Ernő · http://www.webseo.hu 2008.03.21. 13:03:29

Ez tipikusan a gagyi cégek mérőszáma. Mármint az, hogy ők jönnek azzal, hogy nézd meg milyen jó átkattintási arányú Adwords hirdetést csináltunk neked!

Aztán az ügyfél meg csak les, hogy jó tényleg, de akkor miért nem hatékony. Kedvenc példám a parfümös ismerőseim webáruháza, ők hirdettek arra is, hogy "feromon parfüm", de ilyen nekik NEM VOLT... jó volt az átkattintási arány, jó helyen jelent meg a hirdetés, csak éppen értelemszerűen a konverzió NULLA volt!

Ja, és hogy akkor miért nem én menedzselem a kampányukat? :) Mert én nem vállaltam be két parfümért egy évre :) De azért adtam nekik egy tippet, hogy a pénzt NE szórják már el! A statisztikát meg a SEO miatt hetente szoktam nézni...

Gál Kristóf · http://www.adwords-hirdetes.hu 2008.03.21. 18:20:04

Kicsit off: nekem a kedvenc ilyen "konkurens" példám az a "cég", aki havi (azt hiszem) 7 ezer (!) forintért csinálta az azóta ügyfelemmé lett megrendelő ppc kampányát, amiben a hirdetési költség, és a kampánykezelés is benne volt. :)


süti beállítások módosítása