Egyszerű rávágni: mert jobb. De vajon tényleg jobb? És ha jobb, akkor miben jobb?
Érdemes megnézni az aktuális adatokat: a legnagyobb hazai kereső amerikai. A legnagyobb hazai videómegosztó amerikai. Jó ez nekünk?
A felhasználóknak biztosan, de vajon a piacnak jót tesz? A bevételek azonnal mennek külföldre, esély sincs arra, hogy itt maradjon. A fejlesztések külföldön történnek, az se hazai munkahely. Sokszor még normális magyar nyelvű felület sincs (persze sokak szerint minek az...).
Én megértem azokat a felhasználókat, akik azért mennek a YouTube-ra videót nézni, mert ott van választék. De azokat a bloggereket már kevésbé, akik nem hazai megosztókra teszik fel azokat a videókat, amit beágyaznak az oldalukba. Miért fáj a magyar? Annyival nem rosszabb.
Persze tudom, az internet nemzetközi, és tessék olyan hazait gyártani, ami legalább olyan jó, mint a külföldi. És akkor majd azt használjuk. De vajon valóban fogjuk is használni?
Utolsó kommentek