Ott vagyok honn, ott az én világom;
Börtönéből szabadúlt sas lelkem,
Ha a rónák végtelenjét látom.
Aki kicsit is komolyabban foglalkozik az online marketinggel, az pontosan tudja, hogy nemcsak az általános portálok léteznek, hanem a vertikális portálok is érdekesek. Vertikális portáloknak nevezzük, bár sokkal inkább szakportáloknak lenne érdemes nevezni: autós weblapok, gazdasági hírek, ezotéria, életmód, gyereknevelés - számtalan szakterület, érdeklődési kör elérhető.
Az NRC nemrégiben közzétett egy felmérést, amelyből az derül ki, hogy érdemes ezeken a vertikális portálokon hirdetni. Naná, hiszen sokkal célzottabban érhetjük el a nekünk érdekes embereket! Ez a célzottság egyébként nemcsak közvetlen megfeleltetést jelenthet, azaz nemcsak autót lehet hirdetni az autós oldalakon, pénzügyi befektetést a pénzügyieken, állateledelt a kutyás oldalakon.
A felmérés kitér arra is, hogy egy-egy portál olvasói bizonyos irányokban más fogyasztói szokásokban is eltérnek:
Minőségi italok rendszeres fogyasztására, valamint tartós fogyasztási cikkek vásárlására a gazdasági portálok olvasói lényegesen hajlamosabbak az átlagnál.
Egyébként a felmérés legérdekesebb eleme egy portál térkép. Egy olyan grafikon, ahol fontosabb, ismertebb portálokat helyeztek el annak megfelelően, hogy mennyire férfi-női, fiatalos vagy idősebb az olvasók összetétele. Igazi csemege, érdemes nézegetni!
Utolsó kommentek