Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Stalker! Miért nincs egy stalker?

Címkék: ajánló weboldal

2008.04.21. hétfő 12:29 Konrad

Sajnos a scifi rajongóknak csalódniuk kell, ez a bejegyzés nem a méltán népszerű Stalker című Tarkovszkij filmről, sem annak eredeti változatáról, a Sztrugackij testvérek által írt Piknik az árokparton-ról szól (pedig de jó kis könyv az!). Ez a bejegyzés a Zónáról szól. Egészen pontosan a Zona.hu nevű oldalról.

A Zóna egy különleges valami a hazai interneten. Nem portál a szó mindennapi értelmében, de nem is igazi netes újság. Ez egy offline újság, ami véletlenül az interneten jelenik meg. Igazi zárvány, egyfajta próbálkozás, hogy ne mondjam kísérlet.

A kísérlet márpedig érdekes. Az exMagyarhírlaposok által elindított Zóna ugyanis sok tekintetben szembe megy mindazzal, amit az internetes tartalompublikálásról tudunk. De szedjük össze, mire is gondolok!

A Zóna.hu nem bulvár. Ahogy nézem, mégcsak esélye sem lesz bulvárosodni, nincs meg hozzá a kerete. Valahogy ez a fajta szerkesztés nem erre való. (A kicsi képek vannak a felső részén a címlapnak, nem a nagyok, nincs esély igazán kiemelni egy-egy celebnevet stb.)

A Zóna.hu nem folyamatosan frissül. Kimondottan napi három alkalommal frissül. Ez is vicces, mindamellett nagy felelősség: egy véletlen elmaradás presztizsromboló lehet.

A Zóna.hu nem foglalkozik a cikkek hosszával. Pontosabban nem érdekli, milyen hosszú egy írás. Mert sok a hosszú írás. Pontosabban másokhoz képest sok. De itt van mindjárt egy jóság: a Zóna.hu kiírja, kb. mennyi idő lesz elolvasni egy cikket. Aranyos. (Kár, hogy ez az infó nem jön át az rss-ben. update: benne van. bocs.)

A Zóna.hu egy félkarú, féllábú óriás: mintha kitépnénk egy klasszikus napilap véleményrovatát, és csak azt olvasgatnánk, és abból próbálnánk felépíteni a híreket is. Persze van egy olyan sorozat is a Zónában, ami összefoglalja a friss történéseket, de ez is inkább háttéranyag. Mert a Zóna.hu kimondottan a véleményről szól.

A Zóna.hu nem tört indexes és origós babérokra se kimondottan, se más formában. A Zóna.hu inkább azokat a réseket tömködi, ami valahogy a mai hazai internetes újságírásból kimarad: a minőségi anyagokat, a hírháttért, a lassú, hömpölygő tartalommal operáló újságrást.

Mert a Zóna.hu nem egy jó lap techikailag. A Zóna olyan nagyon más, mint a Stalker-ben is. Nem ide illő.

Iszonyú sok anyag van fönt, és mind nehezen megtalálható. A címlap olyan, hogy inkább ne is lenne: kusza, hatalmas, és nincs, ami vezessen. A Zóna.hu rss-ből olvasható igazán. De sajnos a cikkek nem ajánlák a lapot - nincs olyan belső kohézió, amit pedig az írások megadhatnának.

A stalker egy vezető. Egy olyan valaki, aki a kellően bátrakat (vagy kellően kétségbeesetteket) végigvezeti a Zónán, hogy eljussanak abba a szobába, ahol a vágyaik teljesülhetnek. Akiknek nem sikerül, azoknak nincs újabb próbálkozás: élve nem jutnak ki. A stalker kell az életbenmaradáshoz.

Kellene a Zóna.hu-nak is egy stalker, egy vezető. Aki végigvezeti az olvasót az írásokon, aki megmutatja, mennyi érdekes anyag van itt. Mert a jelenlegi struktúra ezt nem tudja megoldani.

Márpedig stalker nélkül a Zóna maga az életveszély. Stalkerrel viszont az álmok akár meg is valósulhatnak. Csak vigyázzunk, mit álmodunk!

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3435237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geri · http://www.geritwo.hu/ 2008.04.21. 13:13:59

Az az érzésem, hogy ők pont azt próbálják megvalósítani online, ami manapság egy napilapot ad el: a hosszú írások, meg a vélemény-írások. (Most a minőségről direkt nem beszélek, mert még nem sokat olvastam.)

Tehát kifordított logikával megy az egész. Miért nem blogolnak inkább? ;D

Szedlák Ádám · http://worldshots.hu 2008.04.21. 14:51:43

Még csak Sztalkerért sem kiáltok, viszont a semmitmondó címek és a blikkfangos leadek helyett tényleg lehetne valami egyértelműbb, hogy lehetőleg előre tudjam, hogy a lekattintott anyag gasztró-é vagy film-é. Tudom, hogy máshol erre rovatfeedet adnak, de igyekszem nem telhetetlennek látszani. ;)

frenk 2008.04.21. 15:13:03

hiba: nem zóna.hu hanem zona.hu

manitu · http://www.szivkuldi.hu 2008.04.21. 15:29:24

Így van, blogoljanak, ez az a műfaj.
Kár takargatni a kis-nagy színes cikkecskékkel.
Jó példa az ellenoldalról a jobbklikk.hu oldal.

pollner · http://soreo.biz 2008.04.21. 16:26:31

Nekem alapvetően szimpatikus a Zona.hu, de ez nem jelenti azt, hogy rendszeresen olvasgatnám is. Olyan, mint egy ügyesen felépített labirintus: A kevés tartalom ellenére könnyen eltéved benne az ember.
(Lehet, hogy az én fantáziám szegényes, de nehezen tudom elképzelni, hogyan lehet ebből pénzt csinálni.)

prospero 2008.04.21. 23:15:46

kicsit dobbenten olvastam, hogy miert kellene itt helyet biztositani a celeb-neveknek? miért kéne origokent kinézni? ez a gond, h annyi beidegzodes van, h mar egy szakértő is azt hiszi, hogy a hirmúhely csak a sablonokra épitheto. A nyomtatott sajtoban mar regota szakmai valsagjelensegrol beszelnek (pl. hianyzik a riportmufaja), a weben pedig nemhogy a hirmufaj valsagarol beszelnek, hanem paralel a hirmufajt hiszik a webnek.

vagy ott is vmi félreértés lehet, hogy egy sajtot melyen ismero vizionarius csapattol miért kell elvarni, h blogoljanak? nem értem, hiszen ok talan jobban ertenek a hatterhez, es ezert visznek be minket a Zonaba.. a bolyongas, egyszer világosságba fog atjutni, de ezt velunk kozosen akarjak megkeresni. Ez utóbbi a fontos, van aki vevo erre es van aki nem. Utobbinak eleg az MTI hir, meg az RSS, elobbi pedig szeret irodalmat olvasni es a kozelet is inkabb vitatema neki,nem pedig politikai csaták felsorolása...

fiók, legalább egy ilyen szakmai kozegben ne a sztereotipiák mukodjenek, ajjjh

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.04.21. 23:19:00

Amúgy a kultúrális rovatvezető szokott blogolni. Ritkán, de szokott. De ami a zónán megy, az nem blogműfaj, szvsz, vagy legalábbis nem muszáj blognak lennie.

zsoltu · http://estiskola.hu 2008.04.22. 00:07:49

kulturális, bazeg u és nem ú.
bocs.

a zona.hu az internetto folytatása. már aki emlékszik rá, hogy mi az az interneto. volt a neten egy olyan korszak, amikor nem volt bulvár. ma elképzelhetetlen, de volt. ez volt az internetto. írások, jók, rosszak, de nem a mainstream fell nézve és nem megfelelésre gyúrva. ennek sírásója az index volt, ami a kezdeteknél is gagyira gyúrt, aztán elérte, hogy ma a net bulvárja az index. ami a rosszabb, az az origo, aminek arca sincs. és ez a zóna, ez mi, nem tudjuk. valami, ami van valamiért, akar lenni, de mégis, vagy mégsem. nem bulvár a szó köznapi értelmében, de nem is elég érdekes, hogy megfogjon és ne eresszen. sokadik helyen olvasom, hogy van, ennek okán mindig meg is nézem, de elmenteni, bookmarkolni még nem jutott eszembe. merthogy az jó, hogy nem bulvár, de az rossz, hogy mintha ez lenne a legtöbb, amit ki akarnatudna hozni magából. talán friss arcokkal kellene dolgoznia. és talán nem ilyen öreguras dizájnban nyomni. szóval a bulvár elutasítása témailag korrekt. de a bulvárban vannak technikák a figyelem felkeltésére és megtartására. és mintha itt ez se lenne cél. mintha nem akarnák, hogy minél többen rendszeresen olvassák.

Minerva · http://www.hipofizis.hu 2008.04.22. 21:34:39

Hát, a Zoom.hu-nál az volt a baj, hogy az indexre, origóra hajaz, a zona.hu-nál az, hogy nem. Szerintem aki olvasni tud és szán időt az olvasgatásra el tud tájékozódni rajta. Szerintem jó, hogy bulvármentes.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.04.22. 21:46:34

Nem baj, hogy nem hasonlít az Indexhez, Origóhoz. Az a baj, hogy a sok jó cikk el van dugva.


süti beállítások módosítása