Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Prágai tavasz, 2008

Címkék: onlinemarketing keresőmarketing sem

2008.04.29. kedd 08:36 Konrad

Az alábbi beszámolót Kálmán Tamás írta, aki az ETARGET színeiben vett részt egy konferencián:

Idén is volt PPC (inkább internetmarketing) konferencia Prágában, bár a tavalyi évhez képest csak félnapos, s csak 3 előadást láthattunk a kereső-keresőmarketing területről.

Az első prezentáció az ETARGET-é volt, melyben a kontent megjelenés fontosságáról esett szó. Sifra Ján (marketing és kommunikációs menedszer) és Kovář Jozef (csehországi country menedzser) kollégáim az Avenue A Razorfish éves felmérését emelte ki, mely szerint egy PPC kampány esetében ne csak az utolsó kattintást mérjük. A felmérés szerint, ha 50%-kal emeljük a büdzsét a PPC-re, 23%-kal magasabb lesz a ROI (a reklámköltésből), s 6%-kal kevesebbe kerül egy új ügyfél. Természetesen ezt több tényező is befolyásolja. De vegyünk egy példát: hütőszekrényt szeretnénk vásárolni a jövőben, de egyelőre csak "nézelődünk" a neten. Rákkatintunk a hirdetésre, de nem vásárolunk - viszont megjegyezzük a webshop címét, mert érdekesnek találjuk az ajánlatot. A vásárlás kesőbb történik, s "direktbe" érkezik a vásárló a honlapra - a kampány sikeres, de nem mérhető.

A második előadás a Seznam.cz piacvezető kereső (a Google még mindig nem tud velük mit kezdeni), Sklik.cz nevű PPC szolgáltatásáról szólt. Az Sklik.cz jelenleg "csak" keresőben jelenít meg hirdetéseket, bár a kontent megjelenítést még tavalyra ígérték (most már időpontot sem közöltek). Az előadás az előző ellentetje volt: csak a keresőkben érdemes hirdetni (ez az álláspontjuk érthető is, hisz nincs kontent megjelenítés, és persze az ETARGET álláspontja is érthető, hisz nincs erős kereső a hálózatban). A résztvevők (hasonlóan, mint tavaly) kérdeztek, illetve vitatkoztak is az előadókkal. A "csak" keresőkbeni megjelenéssel, pl. senki sem értett egyet.

A harmadik előadás magáról a Seznam.cz keresőről szólt. Azt szerették volna "tisztázni", hogy az organikus találati eredményt nem befolyásolja a Seznam-on vásárolt reklám összege. A bizonyítás nem sikerült... ez köszönhető volt az előadó bizonytalanságának is, meg a résztvevők felkészültségének is: konkrét példákat említettek. A moderátornak végülis sikerült lezárnia a kényes helyzetet, a "Kávészünet" varázsszóval.

A többi előadásra nem térek ki bővebben, de a rend kedvéért: volt egy eDM-ről szóló, egy banner kampányról, egy affiliate programról, illetve webdesing-ról szóló előadás. A teljes program: http://konference.dobryweb.cz/marketing/program/

Ami viszont még érdekes hír, hogy a Warburg Picus amerikai befektető csoport felvásárolta az atlas.cz, illetve a centrum.cz keresőket, s bejelentették, hogy átalakítják az AdFox nevű PPC rendszerüket (a 4. legnagyobb Csehországban a Sklik, ETARGET, Google AdWords-AdSense után). Kíváncsian várjuk.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr63446475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szaki 2008.04.29. 10:10:10

"A vásárlás kesőbb történik, s "direktbe" érkezik a vásárló a honlapra - a kampány sikeres, de nem mérhető."

De igen, mérhető. Konverziókövetéssel a cookie vagy harminc napig ott marad a juzer gépén, és a későbbi vásárlásokat is a megfelelő hirdetéshez rendeli.

Gál Kristóf | Primodesign · http://www.primodesign.hu/blog 2008.04.29. 11:07:32

"De igen, mérhető. Konverziókövetéssel a cookie vagy harminc napig ott marad a juzer gépén, és a későbbi vásárlásokat is a megfelelő hirdetéshez rendeli."

Ez a Google (AdWords) esetében igaz, de más rendszerekben nem feltétlen van így alapesetben (pl. az Etargetnél sincs ugye... még konverziómérés se).

Mondjuk "hozzáfejlesztéssel" - az adott honlapon - gyakorlatilag bármi megoldható lenne.

Kalmi · http://www.etarget.hu 2008.04.29. 11:36:27

Ez igy igaz lehet, de mi van akkor, ha a munkahelyemen kattintottam, s az otthoni gepemrol rendeltem.

Gál Kristóf | Primodesign · http://www.primodesign.hu/blog 2008.04.29. 11:47:13

Ez jogos, de nem hiszem, hogy az ilyen esetek a "hibahatárnál" jóval nagyobb arányban fordulnak elő. :)

Kalmi · http://www.etarget.hu 2008.04.29. 12:00:45

Ez is rendben van, de mi van, ha offline vasarolok?

Gál Kristóf | Primodesign · http://www.primodesign.hu/blog 2008.04.29. 12:21:26

Ez így viszont már nem egészen korrekt, mert az írásban egyértelműen honlapról volt szó. :)

Kalmi · http://www.etarget.hu 2008.04.29. 12:45:25

Pedig offline-ra is gondoltam. Bocsi :-)

Szaki 2008.04.29. 12:55:18

Ezt csavarhatjuk még tovább: mi van akkor, ha egy webáruház ipodot hirdető bannerét látva kedvet kaptam egy ipodhoz, aztán egy másik webshopban vettem azt meg, ami mellesleges nem is hirdette az ipodot? :-)

(ez már eléggé off, és a komolytalanság határát súrolja)

Az offline vásárlást kuponokkal tudod követni, ugyanúgy, ahogy az újsághirdetéseknél. Persze ehhez kedvezményt vagy kis ajándékot kell adnod a kupon beváltásánál. A kuponon pedig szerepel, hogy hol kaptad.

Iron1 2008.04.29. 14:23:24

"A felmérés szerint, ha 50%-kal emeljük a büdzsét a PPC-re, 23%-kal magasabb lesz a ROI..."
-->
De vegyünk egy példát: "...vásárlás kesőbb történik, s "direktbe" érkezik a vásárló a honlapra - a kampány sikeres, de nem mérhető..."

A kettő között én nem igazán látom az összefüggést. Ha mondjuk 20% a később direktben vásárlók aránya, akkor a megtérülés szempontjából teljesen mindegy, hogy mennyit költöttem. Így nekem kicsit sántít a példa.

Pierre 2008.04.29. 15:05:13

Én azért a cookie-kra se építenék ilyen szinten.
Számokat sajna nem tudok, de egyre gyakoribb (és tuti nem hibahatáron belüli mértékű) azon felhasználók száma, akik minden böngésző-bezárásnál reptében törlik a sütiket és az előzményeket.

jalso · http://jalso.com 2008.04.29. 18:05:04

offtopic, de kapcsolodik a seznam.cz-hez, azt csiripelik a verebek, hogy elado, s a Microsoft tett ra ajanlatot (nemsokara jon Pragaba Ballmer is)

Kalmi · http://www.etarget.hu 2008.04.29. 21:29:02

En is hallottam/olvastam az esetleges eladasrol. Ha jol tudom a Warburg Picus is tett ajanlatot. Ez meg erdekes lehet.

Sárközy Ildikó · http://www.gepiras.uzletiiroda.hu 2008.05.03. 14:44:28

Nagyon jó dolog, hogy egyre többet olvashatunk, hallhatunk az Internethez kapcsolódó történésekről a környező országokban.
Köszönet érte a hírtadóknak.

Sárközy Ildikó

Iron1 2008.05.05. 13:22:07

Kalmi: Köszönöm!


süti beállítások módosítása