Idén is volt PPC (inkább internetmarketing) konferencia Prágában, bár a tavalyi évhez képest csak félnapos, s csak 3 előadást láthattunk a kereső-keresőmarketing területről.
Az első prezentáció az ETARGET-é volt, melyben a kontent megjelenés fontosságáról esett szó. Sifra Ján (marketing és kommunikációs menedszer) és Kovář Jozef (csehországi country menedzser) kollégáim az Avenue A Razorfish éves felmérését emelte ki, mely szerint egy PPC kampány esetében ne csak az utolsó kattintást mérjük. A felmérés szerint, ha 50%-kal emeljük a büdzsét a PPC-re, 23%-kal magasabb lesz a ROI (a reklámköltésből), s 6%-kal kevesebbe kerül egy új ügyfél. Természetesen ezt több tényező is befolyásolja. De vegyünk egy példát: hütőszekrényt szeretnénk vásárolni a jövőben, de egyelőre csak "nézelődünk" a neten. Rákkatintunk a hirdetésre, de nem vásárolunk - viszont megjegyezzük a webshop címét, mert érdekesnek találjuk az ajánlatot. A vásárlás kesőbb történik, s "direktbe" érkezik a vásárló a honlapra - a kampány sikeres, de nem mérhető.
A második előadás a Seznam.cz piacvezető kereső (a Google még mindig nem tud velük mit kezdeni), Sklik.cz nevű PPC szolgáltatásáról szólt. Az Sklik.cz jelenleg "csak" keresőben jelenít meg hirdetéseket, bár a kontent megjelenítést még tavalyra ígérték (most már időpontot sem közöltek). Az előadás az előző ellentetje volt: csak a keresőkben érdemes hirdetni (ez az álláspontjuk érthető is, hisz nincs kontent megjelenítés, és persze az ETARGET álláspontja is érthető, hisz nincs erős kereső a hálózatban). A résztvevők (hasonlóan, mint tavaly) kérdeztek, illetve vitatkoztak is az előadókkal. A "csak" keresőkbeni megjelenéssel, pl. senki sem értett egyet.
A harmadik előadás magáról a Seznam.cz keresőről szólt. Azt szerették volna "tisztázni", hogy az organikus találati eredményt nem befolyásolja a Seznam-on vásárolt reklám összege. A bizonyítás nem sikerült... ez köszönhető volt az előadó bizonytalanságának is, meg a résztvevők felkészültségének is: konkrét példákat említettek. A moderátornak végülis sikerült lezárnia a kényes helyzetet, a "Kávészünet" varázsszóval.
A többi előadásra nem térek ki bővebben, de a rend kedvéért: volt egy eDM-ről szóló, egy banner kampányról, egy affiliate programról, illetve webdesing-ról szóló előadás. A teljes program: http://konference.dobryweb.cz/marketing/program/
Ami viszont még érdekes hír, hogy a Warburg Picus amerikai befektető csoport felvásárolta az atlas.cz, illetve a centrum.cz keresőket, s bejelentették, hogy átalakítják az AdFox nevű PPC rendszerüket (a 4. legnagyobb Csehországban a Sklik, ETARGET, Google AdWords-AdSense után). Kíváncsian várjuk.
Utolsó kommentek