Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Dobok hangja a távolból

Címkék: web2 onlinemarketing közösség ajánló

2008.05.26. hétfő 19:22 Konrad

Dobok, dobok, dobok. Amikor a bennszülötteket előbb hallod, és tudod, hogy vannak, de nem tudod, szeretni fognak és beszélgetnek vagy szeretni fognak és megesznek. Hiába, a bennszülöttek már csak ilyenek. Sokat hallunk róluk, de jórészt csak olvasmányélményből - találkozni csak nagyon kevesen találkoztak bennszülöttekkel - már akkor persze, ha a bennszülött fogalommal az afrikai vagy dél-amerikai (esetleg dél-ázsiai) ottlakókat illetjük.

De vannak más bennszülöttek is, mégpedig itt, körülöttünk. Ezekről a más bennszülöttekről lehet olvasgatni már egy ideje, és most az Index is egy hosszabb interjúban foglalkozik a témával: ők a digitális bennszülöttek. A cikket úgy gondolom mindenkinek érdemes elolvasni, nagyon tanulságos, és lefest egy más világot

Azaz a dobok már zengenek, de még nem tudjuk, mi vár ránk. Ránk, digitális bevándorlókra, akik ha napi 8-10-12-16 órát is töltünk az internet előtt, akkor sem olyan készség szinten használjuk azt, mint teszem azt a lányaim fogják pár év múlva.
a magyar tizenévesekről általánosságban elmondható, hogy gyakorlatilag olyan arányban és olyan intenzitással használják az új technológiákat, mint ahogy a világ legfejlettebb országainak fiataljai teszik
A bennszülötteink nem sok jót igérnek. Annyira máshogy gondolkoznak az internetről, hogy a hagyományos megközelítés egyre kevésbé lesz hatékony. És persze lesznek olyan megoldások az online marketing területén is, ami kifejezetten számukra lesz kitalálva, és szeretni fogják. Azaz a dobok hangja sokaknak azt jelenti, hogy ők lesznek a vacsora, de sokaknak jelentheti azt is, hogy itt van a lehetőség továbblépni.

Azokat fogják megenni a bennszülöttek, akik menthetetlenül a régi világhoz tartoznak, akik próbálják magukhoz láncolni a régi monopóliumaikat. A hír monopóliumát, a zene, a film, a tudás monopóliumát. Úgy fognak átlépni rajtuk, hogy észre se veszik, hol rontották el. Elég csak megnézni, mi történt a zeneiparral. És ez igazából jel és nem eredmény: jele egy új gondolkodásnak. Egy olyan új gondolkodásnak, amelyet a bennszülöttek éreznek a magukénak, és mi, bevándorlók csak figyelhetjük és próbálhatjuk megtanulni.

De a jövő az övék. Minden tekintetben. A dobok tehát temetnek. De talán ez nem is olyan nagy baj.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr13489069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Netremete 2008.05.26. 19:50:24

Na most Konrád egy nagyon fontos dologra világítottál rá.

Van magyarországon valami felmérés, vagy bárhol, hogy a digitális "benszülöttek" mit esznek, mik az ünnepeik, mikor alaszanak, mi a kedvenc elfoglatságuk stb.?

Leszálva a hajóról tudjuk-e, hogy mivel válthatjuk meg életünket? Az elődöknek elég volt egy darabka só, vagy aspirin...

Most és valami egyszerűre kell gondolni, mi az amit nem tudnak csak úgy leszüretelni a digitális dzsungel gyümölcseiből...

De nem tudom... még gondolkodom... De félek, hogy ezt ők fogják kitalálni...

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2008.05.26. 20:48:50

Nem promó jelleggel, hanem infóként:
mms://stream.hotdog.hu/sanomabp/hotdog/hotdog.wmv

Az IMA-ra készült film nem "preparátum", gondolatébresztőnek szántuk egy workshop elindításához.

Használjátok egészséggel! :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.05.26. 20:50:36

Köszi, úgyis meg akartam nézni, de az IMÁ-n erre nem jutottam el...

Gazs · http://bergengocia.net 2008.05.26. 21:22:55

@retek: belinkelem az IMA konfblogra is, hamár...

dfs 2008.05.26. 22:42:01

Kiváló reklámvideó, néhány hülyeséggel. Pl. a végén a kérdés, hogy mitől nem válna meg egy fiatal, internet vagy mobil, és az internetet hozza ki győztesnek :) Vicces.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2008.05.27. 08:39:06

Mehnéztem ezt a hotdogos videó, és az jött le belőle, hogy a tinik szinte teljesen olyanok mint én. Mivel tudom, hogy ez nem igaz, a videóval nem stimmel valami. A tinik nem ilyenek, ez inkább azt mondja el, amit a készítők elképzelnek.

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2008.05.27. 09:27:00

dfs: Az IMA workshop-on részletesen végigmentünk a hallgatókban/nézőkben felmerült kérdéseken. Ezért érdemes konfra járni. :) Az egyik ilyen a mobilos kérdés volt. A megfejtés: Az internet esetében a fiatalok még érzik a hozzáadott értéket, míg a mobil már annyira hétköznapi cucc, mint a kenyérpirító. (Mellesleg egy 14-17 éves fiatal többszörösét MSN-ezi (juj) a haverjaival, mint mobilozik.)

András: "Hanyas vagy?" :)
Nem képzteltünk el semmit, nem fizettünk le senkit, nem adtunk senki szájába semmit. Kb. 1,5-2 havonta találkozunk a célcsoporttal (videon is látni) személyesen, plusz a portálon keresztül a kemény mag tolja az infót, plusz kvantitatív eszközök. Nem tehetjük meg azt a luxust, hogy önámítsunk. Mert minek is...

Bártházi András · http://barthazi.hu 2008.05.27. 10:04:12

retek: Én csak azt mondom, hogy valami nem stimmel. A keménymag lehet olyan, ahogy be lett a videón mutatva, de nem hiszem hogy ilyen az átlag (egy az egyben a húsz feletti geek vélemény jött le nekem!). Minden tini okos, intelligens, aktívan és építően használja a netet, véleményvezér az osztályban, kiváló tanuló és négy nyelven akar beszélni?

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2008.05.27. 11:46:23

Az nem hangzott el, hogy ilyenek:
" ... Minden tini okos, intelligens, aktívan és építően használja a netet, véleményvezér az osztályban, kiváló tanuló és négy nyelven akar beszélni ..."
viszont a legtöbbjük ilyen akar lenni! :)

A célcsoport a "kulcsa" a siker, és a siker eléréséhez eltervezett cselekvés lánc. Egyáltalán nem hangzott el az, hogy ezt meg is csinálják. :):):)

Ha a 90-es évek elején (ekkor voltam középiskolás) megkérdeztek engem, hogy mit fogok majd csinálni és hogyan fogom elérni, akkor húztam a számat, hogy "mittudomén". Én a pesszimista generációhoz tartozom.

Ha a 70-es évek fiatalját kérdezted volna (teljes foglalkoztatottság és a 2.babyboom ideje) akkor megintcsak teljesen más víziókat hallhattál volna.

Vannak különbségek, ha nem is akarjuk érezni őket. :)

Bártházi András · http://barthazi.hu 2008.05.27. 14:54:33

retek: "viszont a legtöbbjük ilyen akar lenni!" - Ez az amivel vitatkozom, és nem hiszem el, hogy így van. A videó csak azt mutatja be, hogy van pár olyan fiatal, akik ilyenek, és míg azt sugalja, hogy ez jellemző a legtöbb fiatalra, ez nem derül ki hogy valóban így van-e. Én nem pesszimistán éltem meg az általánost, szakközepet, főiskolát sem, és mindenhol voltak közösségileg aktív személyek körülöttem. 78-ban születtem. :)

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.27. 16:54:11

Andrásnak van igaza.

Amikor a felhasználókat csoportosítják általában geekekre és a leszakadókra egyszerüsítik a kézségek alapján, holott a digitális benszülöttek jelentős része a meglévő kézségek dacára a webes eszközök töredékét használja csak ki, egyszerűen azért mert nem érdekli. És ez nem kis réteg.

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2008.05.27. 19:22:29

András: Vitatkozni természetesen lehet, mi kutatásokat végzünk a célcsoporton, nem hasból és megérzés alapon toljuk az infókat. (20 perces videó keresztül nem lehet mindent részletesen elmesélni/bemutatni, ez a workshop feladata volt. Ha legközelebb eljössz a konfra szívesen beszélgetek Veled erről.)

bazalttufa: Ez a másik kulcs, ami szorosan összefügg a "siker" fogalmával. Hiába a sok technológiai újdonság, ha egy fiatal felhasználónak nem hoz/okoz gyors sikerélményt az adott termék, szolgáltatás.

A 2006-os év (és 2007 is részben) erre volt kiváló példa. A két nagyon egyszerű és gyors sikerélményt nyújtó social-network portál sikere minden mashup-ot elsöpört.


süti beállítások módosítása