Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (8) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (10) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (10) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

...ez a kicsi mind megette

Címkék: seo keresőoptimalizálás

2008.05.30. péntek 16:14 Konrad

A keresőoptimalizálás (SEO) mára az online marketing varázsszava lett. Szeretni vagy gyűlölni lehet, de kikerülni nem. Annyira a Google-re vagyunk utalva (napi 2 millió keresés átlagosan idehaza!), hogy az már lassan kórossá válik. Így aztán a SEO szakemberek értéke egyre nő. A jó SEO szakiké.

Mert lássuk be, a piac tele van kutyaütőkkel. Olyanokkal, akik 'ócsóé' megoldják a dolgot, és mi csak ne is kérdezzünk, majd ők ügyesek lesznek. Biztos találkozott már sok olvasóm IT cégek láblécében oda nem illő linkekkel, vagy érthetetlen tartalmú blogokkal. Ezek mind a SEO szürke (avagy fekete) oldalán tevékenykedő Sith lovagok lenyomata, amikor 'ügyesbe' megoldják a linképítést. Hát lelkük rajta, csak aztán majd nehéz lesz büntetésből kirángatni a megrendelő oldalát.

De van egy csomó olyan cég, elsősorban persze a webes vállalkozás, akiknek a jó (és helyes) SEO létszükség. A látogatók jelentős része keresőből érkezik, így nagyon fontos, hogy az oldal szerkezete, a belső struktúrája, a tartalma, a felépített linkek mind rendben legyenek. Ez ugyanis pénzt jelent nekik.

Az ilyen cégek természetesen SEO-s szakemberekkel dolgoztatnak (ritka kivétel, amikor van saját, belsős emberük). Ezek a szakik aztán értelemszerűen mindent tudnak a cégről. Látják a forgalmakat, a forgalmak forrását, tudják, hogy mi működik és mi nem. Olyanok, mint a főnök sofőrje: bizalmi állásban vannak.

Akkor is, ha megbízással dolgoznak.

A baj akkor van, ha egy konkurens cég elcsábítja a SEO szakértőt. Konkrétan: ha egy frissen induló webáruház egy már jól működő, ugyanazon a területen tevékenykedő másik webáruház szakiját hozza el. Vagy ha egy működő szolgáltatás a versenytárs SEO-sát szerzi meg.

Jobbára persze több pénzért. Az átcsábított SEO-s ugyanis hozza mindazt a tudást, amit megszerzett, így az új munkaadóját tisztességtelen módon előnyös helyzetbe hozhatja.

Azaz a SEO-s embert meg kell becsülni. És jó szerződést kell vele kötni! Olyan 6 hónap kb. az az idő, ami alatt elévül egy konkrét tudás, így akik számára ez kifejezetten fontos, kössenek olyan szerződést, amiben bent van a 6 hónapos konkurencia-moratórium. Még akkor is, ha ez plusz kiadással jár. És legyen a megszegésére olyan mértékű vígaszdíj, ami elrettentő.

Még így is van esély, hogy bajba kerülünk, ha elhagy a SEO-s, de talán nem akkorába, mint a biztosíték nélkül.

Másrészt, ha mi vagyunk abban a helyzetben, hogy a konkurenciától veszünk fel valakit, akkor gondolkozzunk el azon: ha át tudtuk csábítani az információkkal együtt a szakembert, akkor vajon mennyire bízhatunk abban, hogy hozzánk lojális lesz? Azaz ha nekünk sikerült, akkor lehet, egy év múlva majd az új konkurensnek is sikerülni fog. És akkor majd mi leszünk kellemetlen helyzetben.

Összefoglalva: egyre jobban kell figyelnünk arra, hogy ne csak hozzáértő, de fedhetetlen, megbízható is legyen az a szakember, akit megbízunk. Főleg, ha a munkája miatt minden részletet meg kell tudnia a cégünk egy-egy működési területéről.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr93495235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hatékony Blog Titkai · http://mindenvallalkozasnak.hu/hatekony-blog/ 2008.05.30. 16:37:10

Megéri vajon ennyire csak a Google-re támaszkodni? Vagy felejtsünk el tényleg minden mást, mert a végén csak ez marad?

A jó SEO-s nem megy el a cégtől...sajnos akár tudattalanul is elmond alap dolgokat, amit ő annak gondol másoknak...ők megint másoknak...ők megint másoknak....

Longhand · http://longhand.hu 2008.05.30. 18:47:25

6 hónap szerintem kevés, minimum 2 év, amúgy jó cikk, egyetértek a gondolataiddal.

Lugosi Dániel · http://www.photopress.hu 2008.05.30. 21:54:46

HBT:

Igen meréri, szinte csak ez van. Mondok egy példát. Én fotótanfolyamokat szervezek. Féléve SEO-zom saját magam a site-unkat (fotótanfolyam és fotósuli a kulcsszó).
A legutóbbi csoportban volt 12 ember és mindenkitől meg szoktam kérdezni, hogy hogyan talált ránk, honnan hallott rólunk. 12 emberből 11 ember Google, 1 meg lap.hu.
Hát ennyi.

Hatékony Blog Titkai · http://mindenvallalkozasnak.hu/hatekony-blog/ 2008.05.31. 17:39:43

Értem én, hogy csak ez van, nem is ezel vitatkozok. De amíg nálunk Magyarországon most éli virágkorát, külföldön elsősorban US. már a következő lépésen gondolkoznak.

caféopen · http://www.onlinekkv.hu 2008.05.31. 18:03:41

Nekem nagyon tetszik ez a cikk, mert nap mint nap találkozunk azzal a problémával, hogy a legtöbb KKV-t megtévesztik az un. léhűtök, akik 5 ezerért seóznak. Ennek köszönhetően a legutobb megkeresett minket valaki, aki csak SEO-val (azaz semmi más hirdetés és reklám nélkül) akart csinálni egy oldalt napi 1 milliós látogatottsággal. És az egész projektre nem akart 50 ezer forintot szánni... nevetséges. És sajnos nem ritka...

Ofczi 2008.05.31. 22:24:16

Szia Konrád!

Elolvastam a bejegyzésed... Mintha rólam írnál. Egy az egyben. én is egy relatív kis cég belsőseként dolgozom bizalmi állásban. Hozzáteszem hogy nincs az a pénz hogy engem átcsábítsanak a konkurenciához. Nem csak azért mert gerinctelen dolognak tartanám, hanem azért is mert a fair play (a fehér kalapos seo munka) szerintem nagyon fontos.

Az iwiwen ezért is indítottam el a keresőmarketing témában a fehér kalapos vs. fekete kalapos témát!

(tudom hogy a reklám helye, ha gondolod töröld)

Köszönöm

Balázs

Aszalós Péter · http://www.cafeopen.eu 2008.05.31. 23:20:05

A SEO piac az egész világon elképesztő ütemben növekszik (egy adatot tudok: tavaly Japánban 25%-kal). Egy gyorsan növekvő piacon a piacból élők hozzáértésének minősége nagyon szór. Ez azért lehet, mert a piac még gyakorlatilag félig informált piacként működik (vagyis a vevő nem tudja megítélni, hogy az eladó, a SEOs mennyire tájékozott, amit mond az igaz-e vagy releváns-e). Ez hasonlít a fogorvoslás és gyakran a pénzügyi befektetések piacára. Ilyen helyzetben sokszor a marketing és a hírnév lesz a meggyőző, bizalomépítő elem és nem a hozzáértés. A szelekció azért persze beindul az elégedett és elégedetlen vevők szájhagyománya útján. Nyilván felmerül a kérdés, hogy hogyan néz majd ki a kiegyensúlyozott SEO piac.

Gőzöm sincs. Egyáltalán mi van abban a szélsőséges, de megközelíthető helyzetben, amikor MINDENKI (minden cég) SEO-zza a termékeit és szolgáltatásait? (Annyira nem futurisztikus, pl. elég közeli a helyzet az ingatlanpiac esetében.) Lehet, hogy akkor valamelyik, most marginálisnak tűnő SEO dimenzió lesz fontos? Vagy a Google bevezeti a Google Website Service Trust szolgáltatást, ahol lehet minősíteni egy terméket vagy szolgáltatást? És kitalálja hogyan lehet ellenőrizni, hogy valódi vevőről volt szó?

Baker Streets Training · www.sandorjeno.hu 2008.06.02. 16:36:11

Talán jó lenne, hogyha létrejönne valami ilyasmi mint egy kamara: egy szakmai egyesület, amelyik csak akkor vesz fel tagjai közé, hogyha bizonyos etikai és szakmai kritériumoknak megfelel egy SEO cég. Előbb-utobb ez egy bizalmi indexév válhatna...

Atisp 2008.06.03. 21:33:45

SEO-nak nagyobb jelentőséget tulajdonítanak, mint kellene. Olyan módon kommunikálják mintha csodaszer lenne minden vállalat problémájára. E mellett ez terület úgy van beállítva, mintha ennek ismerete 20 év tapasztalatot és tanulást igényelne 1-2 hét helyett. A helyzet viszont az, hogy egy jó marketinges ezt nagyon hamar meg tudja tanulni. A jó marketingesen van itt a lényeg és nem SEO tudományában.

Van néhány terület, ahol valóban az 5-10 legfontosabb szempont egyike, de a vállalatok döntő részénél ez MO-n nem meghatározó. Ennek sok oka van. Pl. Országon belül nem lehet lokalizálni, nem igazán van brand értéke, ami azért nagyon fontos, ha sok a szereplő. (Egy kis cég is tud brandet építeni pl. egy adott városban).

Emellett más szempontok is fontosak pl. nagyobb értékű termékeknél az eladási ár. (Tévedés lenne azt gondolni, hogy pl. az emberek úgy vesznek notebookot, hogy beütik a Google-ba, hogy notebook és aztán már megy is a megrendelés).

Miközben a SEO-s cégek a vállalatoknak ezt a szolgáltatást úgy adják el, mint a gyors gazdagodás legrövidebb útja, akkor azon túl, hogy ez állítás teljesen hibás a cégek hajlamosak azt gondolni, hogy a többi terület nem lényeges (beszerzési politika, értékesítés, árképzés, stb.), ami súlyos hiba.

A SEO szolgáltatás inkább szélhámos történet MO-n. Van néhány ember, aki ért marketinghez és azon belül a SEO-hoz is és van sokezer másik, aki nem...

Azért vannak ennyi sokan, mert nem atomfizikáról van azért szó és a végén ha mégse ért annyira hozzá a "a SEO szakértő", akkor a "ház" sem fog összedőlni. Tevékenységét nyugodtan folytathatja tovább.

Longhand · http://longhand.hu 2008.06.04. 00:37:57

Atisp: bocs, de felületes nagyon a rálátásod a dologra. Abban a részében igazad van, hogy rengeteg helyen teljesen dilettáns, a feladatára teljesen alkalmatlan ember van megbízói oldalról, ezért lehet az, hogy el tudnak adni nekik szintén dilettáns szélhámosok a vállalkozás számára hasztalan szolgáltatást "SEO" címszóval.

Ahol fontos a SEO, ott általában nem az "első 5-10 legfontosabb szempont" között van, hanem "kicsit" előrébb és az elvárások, a díjazás is olyan mértékben teljesítmény centrikus, hogyha hasonló eredmény arányos díjazással működnének a webfejlesztés egyéb területei, akkor talán kicsit előrébb tartanánk webes tartalmaink minőségében.

human · http://sorozatjunkie.hu 2008.06.04. 04:11:44

megnézem a marketingest amint az oldalt optimalizálja (az nem inkább SEM lesz, amit ő megtanul?)

Ellenben a sok hazai árgép meg depo meg a többi mehetne a sunyiba, olyan durván beszennyezik információk helyett csak árakkal az első oldalakat. Persze tuti megéri nekik, csak marha idegesítő.

Baker Streets Training · www.sandorjeno.hu 2008.06.04. 10:53:33

Engem nagyon elszomorít ez mindig. Azt gondolom, hogy a SEO, az internetmarketing, és az internet mint olyan nem csodaszer egy cég életében, hanem egy reális és jó üzleti lehetőség. Éppen ezért nem lehet két hét alat "beletanulni." De mindegy is, lehet, hogy Magyarországon tényleg mindenből balkánt kell csinálni, csak lassan már balkánabbak vagyunk a balkánnál is...

Ernő · http://www.webseo.hu/keresooptimalizalas_referenciak 2008.06.07. 14:08:41

Egyrészt ezen a "kihalt" magyar piacon a SEO igenis csodákat tud tenni. Nagyon sok emberrel találkoztam már, akik csak ámulnak, hogy egyesek miért ilyen sikeresek és szinte kivétel nélkül valami online marketinges okosság, főleg SEO/SEM van a háttérben. Mondjuk az sem mindegy, hogy az adott webáruház hogy néz ki, milyen sok termék van stb..

Bárki bármit mond, SEO-val rettenetesen oda lehet verni a konkurenciának, csak ezt egyelőre még az ország kb 1%-a (se??) tudja. Magam látom, hogy milyen hihetetlen forgalmat tud hozni egy jó SEO.

Az viszont probléma, hogy az ügyfelek érthető módon állandóan kizárólagosságot szeretnének. Ez mint megrendelő bizonyos szempontból érthető, mint pedig szolgáltató hááát... gyakorlatilag valljuk be néha kivitelezhetetlen. Mert akkor elég hamar elfogynának az ügyfelek.

Persze vannak olyan területek ahol ezt meg lehet csinálni. Sok múlik a SEO-s emberek hozzáállásán is, de valljuk be mekkora lojitást lehet elvárni egy olyan szolgáltatótól, aki 5000-ért dolgozik?

Milliós tételek esetében pedig úgy érzem, hogy már elvárható a kizárólagosság, ez az az irány, amelyik garantálja a kölcsönösen előnyös hosszútávú együttműködést, illetve a sikerdíjas megoldás.

Egészen addig, ameddig nincsen eredmény az ügyfél nem fizet.. ez egy ilyen "játék".



süti beállítások módosítása