Mert lássuk be, a piac tele van kutyaütőkkel. Olyanokkal, akik 'ócsóé' megoldják a dolgot, és mi csak ne is kérdezzünk, majd ők ügyesek lesznek. Biztos találkozott már sok olvasóm IT cégek láblécében oda nem illő linkekkel, vagy érthetetlen tartalmú blogokkal. Ezek mind a SEO szürke (avagy fekete) oldalán tevékenykedő Sith lovagok lenyomata, amikor 'ügyesbe' megoldják a linképítést. Hát lelkük rajta, csak aztán majd nehéz lesz büntetésből kirángatni a megrendelő oldalát.
De van egy csomó olyan cég, elsősorban persze a webes vállalkozás, akiknek a jó (és helyes) SEO létszükség. A látogatók jelentős része keresőből érkezik, így nagyon fontos, hogy az oldal szerkezete, a belső struktúrája, a tartalma, a felépített linkek mind rendben legyenek. Ez ugyanis pénzt jelent nekik.
Az ilyen cégek természetesen SEO-s szakemberekkel dolgoztatnak (ritka kivétel, amikor van saját, belsős emberük). Ezek a szakik aztán értelemszerűen mindent tudnak a cégről. Látják a forgalmakat, a forgalmak forrását, tudják, hogy mi működik és mi nem. Olyanok, mint a főnök sofőrje: bizalmi állásban vannak.
Akkor is, ha megbízással dolgoznak.
A baj akkor van, ha egy konkurens cég elcsábítja a SEO szakértőt. Konkrétan: ha egy frissen induló webáruház egy már jól működő, ugyanazon a területen tevékenykedő másik webáruház szakiját hozza el. Vagy ha egy működő szolgáltatás a versenytárs SEO-sát szerzi meg.
Jobbára persze több pénzért. Az átcsábított SEO-s ugyanis hozza mindazt a tudást, amit megszerzett, így az új munkaadóját tisztességtelen módon előnyös helyzetbe hozhatja.
Azaz a SEO-s embert meg kell becsülni. És jó szerződést kell vele kötni! Olyan 6 hónap kb. az az idő, ami alatt elévül egy konkrét tudás, így akik számára ez kifejezetten fontos, kössenek olyan szerződést, amiben bent van a 6 hónapos konkurencia-moratórium. Még akkor is, ha ez plusz kiadással jár. És legyen a megszegésére olyan mértékű vígaszdíj, ami elrettentő.
Még így is van esély, hogy bajba kerülünk, ha elhagy a SEO-s, de talán nem akkorába, mint a biztosíték nélkül.
Másrészt, ha mi vagyunk abban a helyzetben, hogy a konkurenciától veszünk fel valakit, akkor gondolkozzunk el azon: ha át tudtuk csábítani az információkkal együtt a szakembert, akkor vajon mennyire bízhatunk abban, hogy hozzánk lojális lesz? Azaz ha nekünk sikerült, akkor lehet, egy év múlva majd az új konkurensnek is sikerülni fog. És akkor majd mi leszünk kellemetlen helyzetben.
Összefoglalva: egyre jobban kell figyelnünk arra, hogy ne csak hozzáértő, de fedhetetlen, megbízható is legyen az a szakember, akit megbízunk. Főleg, ha a munkája miatt minden részletet meg kell tudnia a cégünk egy-egy működési területéről.
Utolsó kommentek