Tehát a lényeg: az amerikai elnökválasztás (egészen pontosan a demokrata előválasztás, azaz az elnök jelölt jelöltek kampánya) kapcsán merült fel az a technika, amely úgy gondolom az elkövetkező évek egyik meghatározó boszorkányfőzete lesz a (z amerikai politikai) marketingnek. Ez pedig a microtargeting:
Azaz összeszednek minden létező adatot, majd abból vonnak le következtetéseket, azok alapján írnak célzott üzeneteket és juttatják el a címzetteknek.
A módszer a direkt marketing előkészítését és a választók lehető legaprólékosabb szegmentálását célzó adatbányászati technikákat alkalmazza az egyéni választók viselkedésének pontos feltérképezése és a potenciális szavazók felkutatása érdekében.
Mondjuk a módszer a politikai marketingre van kitalálva, de nézzük csak:
a jövedelemre, korra, foglalkoztató ágazatra vonatkozó összefüggésre derülhet fény, amelyek segítségével olyan meglepőnek tűnő következtetések is levonhatók, mint például, hogy egy adott földrajzi terület tekintetében milyen a szellemi és fizikai dolgozók aránya, mennyi időt töltenek el az emberek a munkahelyre való utazással, vagy milyen származású a lakosság
Azért ez másra is jó, nem? Mondjuk nem olcsó megoldás, de a felfokozott versenyben sok előnyt jelent ez a módszer. Hiszen:
A microtargeting segítségével Karl Rove kampányfőnök Iowa államban a potenciális Bush támogatók 92%-át, Floridában 84%-át érte el (szemben a 2000 évi kampány 50-50%-os elérési arányával)Azaz nagyon-nagyon pontosan lehet célozni.
Legyen ennyi ízelítő, a cikk pontosabb és még tartogat információkat, érdemes végigbogarászni! »»
Utolsó kommentek