A játékok célja jellemzően egy dolog: az adatbázis építés. Lehet még lojalitás program része is persze, de ez idehaza kevésbé jellemző. Tehát ha játékot látunk (lehet nyerni valamit!), akkor általában kérnek tőlünk. Jellemzően az e-mail címünket, nevünket, egyéb személyes adatunkat. Lehet, még becsomagolják ezt az egészet valamibe, de a végső cél egy olyan adatbázis, amiben mi, feliratkozók, mint fogyasztók szerepelünk. Nem különbözik ez az egész a régi sorsjegy játékoktól, csak itt nem pénzt adunk érte, hanem a személyes adatainkat.
Amikor valamilyen adatbázis építés kapcsán felmerül a játék-ajándék ötlete, akkor általános kérdés szokott lenni: mekkora legyen az ajándék értéke, és hány darab ajándék kerüljön kisorsolásra? Azt szokták mondani, a túl nagy értékű fődíj elbizonytalanít: vajon biztos, hogy kisorsolják? Nincs ez már előre "lezsírozva"? A túl kis értékű díjak viszont nem érik el az ingerküszöböt, sok esetben ennyit nem ér meg az adataink kiadása.
A jó válasz általában a középút, valami olyan érték, ami reális a céghez és reális a kért adatokhoz. Hozzá kell tennem, hogy ez csak általában igaz: egyedi esetekben jó lehet a nagy érték és jó lehet a sok kis apróság is.
Nade. Mit adjunk? Mi legyen az ajándék? Mi az, ami kellően ösztönző? Mit szeretnek a felhasználók?
Vagy nem is jó a kérdés? Mi az az ajándék, ami nekünk, hirdetőnek jó?
Ha ajándéknak adunk valami kurrens cikket, pl. mondjuk a most oly népszerű Apple iPhone-t, akkor azok fognak játszani, akiknek kell egy ilyen telefon. Nem fogja őket érdekelni a szolgáltatásunk, a cégünk, őket a telefon érdekli. Azaz ha mi az Apple vagyunk, akkor talán érdemes ilyen ajándékot adni. Egyébként nem.
Adjunk olyat, ami a miénk. Sőt! Adjunk olyat, amit csak akkor tud felhasználni, ha rendel tőlünk. Adjunk például kedvezményt.
Hogy miért jó ez nekünk? Mert valójában olyan adatbázisra van szükségünk, amelyikben értékes - számunkra értékes - ügyfelek vannak. Ezek az emberek pedig érdeklődnek a cégünk iránt. Annyira érdeklődnek, hogy számukra számít, számukra értékes az, amit mi adni tudunk. De mások számára meg pont nem érdekes. Azaz szűrő az, hogy mit ajánlunk ajándékként.
Ha így építünk adatbázist, akkor persze kisebb lesz, mintha lapos tévét osztogatnánk boldog-boldogtalannak, de sokkal értékesebb is lesz.
Van, amikor a kevesebb jobb. Már persze akkor, ha az a kevesebb tényleg jobb.
Utolsó kommentek