Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (6) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (8) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (8) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kettészakadó online marketing?

Címkék: onlinemarketing

2008.06.18. szerda 00:40 Konrad

Úgy látom, lassan de biztosan kettészakad az online marketing. Vagy mégsem?

Amióta kis- és középvállalkozásokkal is foglalkozom, megismertem az internetes marketing egy másik fajtáját. Pontosabban nem másik fajta marketing ez, ugyanaz a marketing, amit a "nagy ügynökségek" világában láttam, csak valahogy máshonnan nézve (is) látom.

Mondjuk úgy: a nagy hirdetők, akik elsősorban ügynökségeken keresztül jelennek meg a piacon, mintegy felülről látják a piacot. Van pénzük speciális dolgokra, van pénzük kisérletezni, van idejük és energiájuk arra, hogy ne legyen azonnali eredmény. Tudnak perspektívában, hosszú távban, távoli megtérülésben gondolkozni. És ez jó. Ők alakítják a piacot, mégha nem is tudnak róla. A portálok, szolgáltatások nagy bevételei innen vannak, a piacnak ezen szegmenséből.

De nézzük a kis hirdetőket! Kicsik, mert egy évben 10 milliónál kevesebbet, sok esetben jóval kevesebbet költenek az interneten. Én egyébként valahol itt húzom meg a határt, ha összeghatár kell. De nem ebben térnek el jelentősen a nagyoktól. Nekik nem kicsi kampány kell, nem arra van szükségük, hogy olyat kapjanak, mint a nagy hirdetők, csak kicsiben.

Nekik egészen más az igényük.

Mondok pár példát, és akkor majd látjuk, hogy a kicsik mégsem alulról nézik a piacot. Inkább máshogy.

  • Az egyik ügynökségi alapkérdés ez: mennyi pénz van a kampányra? Egy kkv nem így kezdi. Eleve nem én kérdezek, hanem a vállalkozás: mennyi pénzt kell neki elköltenie? Mennyit költsön?

  • A nagy hirdetőket az érdekli, hány embert érnek el, milyen hatást tudnak gyakorolni, mennyivel nő az összes értékesítési csatorna forgalma. A kkv-t egy dolog érdekli: mennyi ügyfelet - fizető ügyfelet - viszek neki? Sok esetben napra lebontva!

  • A nagy hirdetőknek fontos, hogy nevük, logójuk, üzenetük átmenjen, azt sokan lássák. A kkv-knak is fontos ez, de csak sokadrangú kérdés. A hirdetéseknek egy célja lehet: eladni. Azonnal, de ha lehet mindjárt.

Persze sokszor az elvárásoknak nem lehet mindenben megfelelni. Van, amikor azt kell mondani, az adott termék, szolgáltatás nem eladható az interneten, legalábbis annyi pénzért és úgy, ahogy azt a tisztelt megrendelő szeretné. Ilyenkor nem érdemes mérlegelni, meggyőzni, hogy de, jó lesz ez. Egy hét alatt kiderül, ha tévedtünk. Jó lecke ez, pörgős és azonnali visszajelzésekkel.

És mégis, bárhonnan nézem, egy dologról, egy online marketingről van szó. Hiszen minden esetben a megrendelői célokat kell teljesíteni, és minden esetben a pontos célcsoport elérés és az akármilyen üzenet átadása a siker titka. Tehát végső soron egyről beszélünk.

Csak egy kicsit máshogy.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr75526454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Róth Dénes 2008.06.18. 07:54:18

"Eleve nem én kérdezek, hanem a vállalkozás: mennyi pénzt kell neki elköltenie? Mennyit költsön?"

He-he, én is ezt kérdeztem!

Szerintem talán ott követik a hibát a kkv-k, hogy túl sokszor akarnak "rögtön, de inkább mindjárt" eladni, fizető vevővé konvertálni ahelyett, hogy kicsit beletennének a kapcsolatba az elején, hogy aztán simán és nagyobb profittal kezdjenek el eladni.

Persze terméke/piaca válogatja, de ha igaz az, hogy az internetező elsősorban számára hasznos információért (és nem vásárlási szándékkal) megy az internetre, akkor erre is figyelni kellene.

Raha · http://www.jabjab.blog.com 2008.06.18. 09:47:05

Nagyszerűen megfogtad a problémát. Az okok azonban kissé mások (szerintem).
A nagy cégeknek is fontos az eladás, de a net még nagyon marginális terület. Annyit költenek rá mint a sales-es társaság reklámajándékokra. Semmi értelme (de nem is tudnák) mérni. Azért csinálják (legtöbbször) mert már ciki ha nem.
A weboldal legtöbbször nem az eladás helye, sőt. Hogyan tudná a Burger King mérni a konverziókat? Vagy egy autós cég? Persze hogy lehetne, de egy nagy cégnél ez bonyolult, a többi marketing erőfeszítéshez képest ez még keveset hoz.

A kis cégeket pedig nagyon szorítja a mindennapi megélhetési kényszer. Hiába akar egy kkv brandet építeni, ha ebben holnap éhenhal. Még az is lehet hogy profitábilis, de közben beadja a kulcsot mert a vevői (mondjuk a hasonló méretű de legfőképpen a nagyobb cégek) nem, vagy nagyon soká fizetnek. (multik 30 vagy 60 nap, nem ritka a 90 sem - de ők az áfát természetesen visszaigénylik időben, a kkv-k pedig amikor pénzhez jutnak).

Szóval a "mindenáron eladni" kényszer nem csak belső késztetés és rövidtávú gondolkodás, hanem napi probléma... Ezért.

Tapasztalatom szerint a kisvállalkozás az első aki méri és számol a Konverzió költségével, forintra tudjuk mindketten hogy mennyi lehet és hol van a break-even.

Lévai Richárd · http://www.itmegoldasok.hu 2008.06.18. 09:53:48

A másik kérdés pedig az, ki foglalkozik a marketinggel.
A kis cégeknél sokszor ez a vezető, vagy valamelyik vezető, esetleg egy személy, aki közel áll a vezetőkhöz.
És vele szemben is más az elvárás.
A nagy cégeknél pedig ez egy csoport, aminek valóban csak egy eleme, és sokszor csak össz teljesítmény mérnek, esetleg egy versenytárshoz képest.

Arról nem is beszélve, hogy a a kis cégeknél sokszor maxium egy vagy kettő marketing kampányra/eszközre van keret, ezért tényleg fontos az azonnali megtérülés.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.06.18. 15:47:43

Azért ne rójuk fel ezt egy kis cég - vagy bármiféle cég - hibájának, ha eredményt akar, inkább az ellenkezője a hiba.

pollner · http://www.dotkommentar.hu/blog 2008.06.19. 16:15:04

Konrad: Egyetértünk. Csak 2 adalék:
1.A valamennyiünk által jól ismert "multicéges" marketingesből KKV marketingguruvá átvedlett kolléga példája is jól mutatja: nagyon kül9nböző piacokról van szó. A nagy cégek marketing-gyakorlatából közvetlenül csak nagyon kevés dolog (vagy semmi sem?) ültethető át.
2. Egy beszélgetésben valaki úgy fogalmazta meg a K és a KV vállalatok közötti különbséget, hogy ahol a tulajdonos a cégvezető, ott nehezebben nyílik meg a kassza, ahol viszont alkalmazott vezeti a céget, könnyebben áldoznak a marketingre és egyéb huncutságokra.

Eszter Erdélyből · http://mlm.xpenz.hu 2008.06.22. 12:18:46

Tetszik nekem ez a blog... hol kell feliratkozni a frissítésekre?

Micky Sachs 2008.06.22. 14:33:47

Nem tudom, összehasonlítható a két dolog. Szerintem a kkv kis pénz, kis foci. Sokkal izgalmasabb márkát építeni (még ha csak részben felelünk is érte, mivel az internet csak az egyik csatorna), és ezáltal befolyásolni az eladást, de nem hinném, hogy előbb vagy utóbb ne lehetne mérni pl. egy autós hirdetőnél a konverziót.


süti beállítások módosítása